Een random tip tussendoor. Ik krijg net de H&M bestelling binnen voor onze dochter en deze leggings zijn echt ideaal voor de winter. Stevig, lekker zacht/soepel maar met een soort fleece laagje erin. In de titel stond het niet heel duidelijk vond ik, had zelf een heel ander soort legging in gedachten maar ik was positief verrast.
Je hebt ze in meerdere soorten/kleuren.
Ik gebruik dit Redken Work Hard Molding Paste morgen in huis? - âŹ14,95 - Haarspullen.nl
Volgens mij niet speciaal voor kinderen maar wel uitwasbaar met water, wordt niet hard en blijft gewoon in model.
Weet niet of dit het goede topic is hiervoor, maar toch. Mijn zoontje is ziek geweest en moet drie keer per dag antibiotica. Hij is weer beter, dus wil hem morgen weer naar het KDV brengen, maar dan mort hij dus één keer antibiotica krijgen. Doen ze dat daar? Iemand er ervaring mee? Kan er niks over vinden in de algemene voorwaarden oid.
Bij onze wel, alleen moet je dan iets ondertekenen. Gaat over alle voorgeschreven medicatie op naam. Ik moet dat voor eczeem creme.
Bij ons wel maar dan moet je een medicijnverklaring invullen en meegeven / doormailen. Daarop vul je dan in wat ee moet worden gegeven, wanneer, welke hoeveelheid en andere bijzonderheden (bv voor of na eten) en geef je toestemming dat zij dat mogen doen. Die staat bij ons op de website onder de formulieren.
Bij ons moest je een formulier invullen en ondertekenen over toediening medicatie, maar heb nooit problemen gehad dat ze iets niet wilden doen of geven (zelfs niet met het vervangen van de mega-ranzige gaasjes bij het loopoor van mijn dochter )
Ja hoor. Mân dochtertje was best vaak ziek. Ze hebben dr antibiotica gegeven. Ook puffers. Je moet een document ondertekenen en de handleiding mee icl originele doos van het medicijn. Goed aangeven dat de AB bv in de koelkast bewaard moet worden. Ik deed het ook altijd even voor wat ze moeten doen, maar meeste hadden zelf al ervaring bij hun eigen kids.
Ik zoek regelmatig knutselwerkjes op omdat mijn dochter het steeds leuker vindt om echt iets te maken ipv random stickers plakken e.d.
Heeft iemand nog leuke tips voor een peuter van 3,5?
Ik wil binnenkort van glazen potjes waxinelichthouders maken met verf en/of vloeipapier en een herfstkrans op karton met blaadjes e.d.
En welke knutselmaterialen vinden jullie fijn om in huis te hebben naast standaard papier/lijm/verf en wc rollen en lege eierdozen?
Ik ben geen knutselmoeder en kan helemaal niks, dus ik zoek mijn heil altijd bij âvoorverpakteâ dingen. Action heeft bijv mallen die je met sneldrogend gips vult en daarna kunt schilderen, en setjes om met pijpenragers een dier te maken. En ik zag daar ook een pakketje om een kersthuisje te maken en leuke houten vormpjes (boom, paddestoel) om zelf te verven.
Verder vind ik speelmais ook leuk, daar bouwen ze nu sinds kort ook in â3dâ mee ipv alleen maar op papier.
Oh en ik zag iets leuks met herfstbladeren beschilderen en daarmee stempelen!
Ohja, ik zag laatst ook van die pakketten om iets te maken online, maar was ik weer vergeten. Thanks! Zit hier geen Action in de buurt, maar kan wel eens op zoek naar zulke materialen. Ook fijn om een beetje op voorraad te hebben.
Ik vind baker ross daar een fijne website voor. Die hebben echt heel veel pakketten en ideeën. En ook losse materialen voor prima prijzen. Big bazar heeft ook veel knutselmaterialen een Wibra ook bij ons.
Onze kinderen knutselen graag en veel. Wat wij standaard in huis hebben: gekleurd papier in verschillende diktes, vouwpapier, ronde gekleurde blaadjes, crĂȘpe papier, stroken papier, prittstift, kinderlijm, glitterlijm, waterwerf, vingerverf, watjes, veertjes, plakoogjes, stickers (ook bv van die diamantjes), pijpraggers, krijtjes/stiften/potlooden, scharen. Van die dingen waarmee je figuurtjes uit kan steken uit papier (ff de naam kwijt). Kwasten in allerlei maten en ook van die sponsenkwasten om mee te stempelen. Ohja stempels. En vast nog wel eea vergeten.
Verder probeer ik een beetje met de seizoenen mee te gaan. De bomen in de tuin beginnen nu bv mooi blad te verliezen, dus de mooie blaadjes verzamelen we nu en daar gaan we van het weekend iets mee maken (oudste had bedacht een herfstslinger). De kastanjeboom begin nu ook kastanjes te verliezen, we hebben straks hele emmers vol dus die gebruiken we dan ook weer om spinnen van te maken (met oogjes en van die raggers als poten).
Met 3,5 vond onze oudste vooral knippen geweldig, kon ze uren doen. Gekleurd papier in repen, stukjes of vormpjes knippen en dat verzamelde we dan om een andere keer ergens op te plakken. Bv op ronde blaadjes en dan als kerstballen, een slinger ervan maken etc. Of een figuur tekenen / uitprinten en dan ipv inkleuren beplakken.
Edit: Op school hebben ze laatst uiltjes gemaakt, dat was ook leuk. Gekleurde papieren beker op zijn kop en dan veertjes, oogjes, zelf vormen knippen van foamsticker.
Leuke ideeën, thanks!! Zag Baker Ross idd al, goed om te weten dat dat betrouwbaar is. Ga ik daar eens wat bestellen.
En knippen / plakken kan ze idd ook tijden zoet mee zijn!
Ik ben ook echt zo creatief als een pantoffel maar ik had laatst wel iets leuks bedacht, al zeg ik het zelf! Een (schoenen)doos en dan gekanteld zeg maar zodat aan de bovenkant en onderkant karton is. Op gekleurd papier visjes getekend en uitgeknipt, die heeft dochter versierd (met stift, glitters, stickers en van die plakoogjes etc). Paar gaatjes aan de bovenkant van de doos. Vissen aan een touwtje plakken, door de gaatjes heen trekken en dan heb je een soort aquarium.
Dit idee zeg maar:
Heel leuk! En dat vind ik echt mega creatief hoor, haha.
Zijn die regenjasjes van de Hema fijn voor kinderen of volstaat een waterafstotende jas ook?
Djeco heeft leuke knutselpakketten en sowieso de action en Hema!
Bij ons toen ook, ochtenddutje drastisch inkorten tot 20-30 min max en dan van 13.00-15.00 slapen was de oplossing. Dochter kon altijd goed zelf inslapen maar had toen ook soms even enkele minuten huilen nodig om eraan toe te geven.
Heel herkenbaar. Ik kom vaak niet verder dan ze wat gekleurd papier, stiften en een schaar in de handen te drukken. En dan zie ik dingen op school/opvang en dan denk ik: Jeetje, dat had ik gewoon zelf kunnen verzinnen.
Wat hier een hit was, de âdiamondpaintingâ kaarten van de Hema. Geloof dat je er meerdere hebt maar wij hadden zeemeermin-thema. Verbaasde me hoe vlot dat ging.
Wel opletten, ze hebben 4+ en 5+ kits, bij de 5+ zijn de steentjes veel kleiner. Zou voor de 4+ gaan.
Iemand tips voor sites waar je makkelijke knutselwerkjes kan vinden?
Ik met mijn beperkte skills heb al een paar keer iets min of meer succesvol gemaakt van @abcdeelearning en @budgetkidstips op Insta
Ik volg sinds kort het wolfeetje op instagram
https://instagram.com/hetwolfeetje?igshid=MWZjMTM2ODFkZg==
En little creations
https://instagram.com/littlecreations.nl?igshid=MWZjMTM2ODFkZg==
Dat was voorlopig de actie die ik heb ondernomen maar het leek me potentieel wel leuk. Maar ik heb ook met goede hoop een takkenkrans gekocht voor de voordeur om die seizoens gericht te versieren. Alleen er zitten dus nu al een half jaar kuikens op
dus het is goed dat we niet voor de vrije school gekozen hebben denk ik want zoân seizoenstafel was hier een grote deceptie geworden