Bij onze kdv hanteren ze verschillende bedragen voor de groep 0-2 en van 2-4 jaar, waarbij de eerste groep op €12,96 per uur zit
De oudere kindjes gelukkig een stuk minder, maar toch
Bij ons is het weinig verhoogd doordat ze interen op reserves en het dus kon. Maar ook de opvangcentra hebben te maken met de hoge kosten van eten, stroom/gas, personeelskosten, huren etc. Het moet ergens vandaan komen. Het is niet leuk, maar vaak wel goed onderbouwd. Nu hebben wij gelukkig heel veel mazzel gehad dit jaar en de nieuwe tarieven… daar ben ik voor onze organisatie wel bang voor eigenlijk. Maar dat volgt binnen een paar maanden weer.
Heb twee verschillende tarieven omdat ze per groep (leeftijd) andere tarieven hanteren. Baby groep is duurder dan de peuters. Baby (0-1) is €11,94 en peuters (3-4) is €10,74. Kleinschalige opvang, veel buiten, veel activiteiten buiten ook. De opvang die we hiervoor hadden was een organisatie met locaties door het hele land, had iets lagere tarieven maar heeft ook altijd boven het maximum gezeten. Toen we weer gingen wisselen (vanwege bso aansluiting) en ook voor inschrijving baby was hier (Utrecht) eigenlijk alles qua tarief boven maximum. Snap het aan de ene kant qua kosten. En aan de andere kant snap ik niet vanuit de overheid dat het niet kan aansluiten op wat er in de markt dus gebeurt qua tarieven.
Dat is ook wel de reden dat ik er zo chagrijnig over ben. We kozen voor deze opvang omdat het een kleinschalige regionale opvang was. Hij zat er 3 maanden en het werd overgenomen door blos. Nog 3 maanden later en blos werd verkocht aan een Franse investeringsmaatschappij.
Hoe zit die financiering in elkaar met investeringsmaatschappijen enzo? Staat dat op de websites van opvangen?
Wat schofterig duur zeg. Krijg je dan wel korting als je borstvoeding of allergievoeding mee geeft?
Dat vermoeden heb ik ja. De andere groep zit op € 9,99. Ook hoger maar dat is nog te overzien. Denk dus vanwege de verzorging en ook wel kleinere groepen zo’n groot verschil
Hahaha zou ik eigenlijk wel moeten eisen ja
Bij ons zijn de baby groepen duurder vanwege de ratio pm’ers en kinderen. Minder kinderen per pm’er dus hogere kosten.
Ik be hier dus nieeeet in thuis, maar wat is dit dan? Aandelenmarkt buiten de markt ofzo? Als ik snel Google … vind niet echt jip&jannele taal haha
Dat bedrijven geld investeren in kinderopvang en daar geld aan verdienen door bijvoorbeeld de uurtarieven heel erg op te hogen, kort uitgelegd. Dus ze gaan er niet mee speculeren op de beurs maar hebben wel het doel zoveel mogelijk winst te maken.
Hier staat er ook eea over 'Prijsplafond of minder regels om winst in kinderopvang te beteugelen'
Geeft wel duidelijk weer waar de spanning zit
Ja, dus dat is dan “nog” erger dan gewone commerciële bedrijven die ook al een winstkenmerk hebben, doordat andere grote bedrijven in ze investeren ?
Nouja, wij zitten bij partou en idd, ik hou m’n hart vast voor de opvang tarieven…
Hebben nu gekozen dat we dochter 1 dag ipv 3 kdv dagen laten gaan vanaf start van mijn verlof. Ookal ga Ik daar wss spijt van krijgen
En zoon gaat dan ook van 3 naar 1 dag BSO. Dat scheelt zo veel geld… en dat vangt dan alvast de inkomensdaling (70% ipv 100%) op de periode erna
Ja ze zitten er echt alleen in voor het geld en kunnen bijv veranderingen doorvoeren (omdat ze zeggenschap hebben vanwege de investeringen) die wel veel geld opleveren maar niet goed zijn voor de kwaliteit van de opvang. Commerciële partij zou ook nog wel meer oog kunnen hebben voor de kwaliteit ipv 100% winstmaximalisatie als doel, maar dat verschilt ook per organisatie. Puntje bij paaltje zou wat mij betreft het allemaal genationaliseerd mogen worden haha Is toch stom dat allemaal random mensen rijk worden van iets waar zowat elke ouder niet zonder kan. Maar goed dat is een heel groot ander vraagstuk.
Ik heb een zoontje van anderhalf wie steeds meer interesse in speelgoed krijgt en steeds leuker kan spelen. Nu wil ik iets nieuws voor hem kopen voor binnen. Hebben jullie aanraders?
De Smartmax dieren waren hier rond die leeftijd wel erg in trek. Duplo is ook altijd goed en daar kan je nog jarenlang mee vooruit.
Zoals ik het heb begrepen is het voor private equity-bedrijven ook de bedoeling dat ze na een periode (bijv. 7 jaar) weer het bedrijf verkopen met winst. Dit betekent dat ze een zo rendabel mogelijk bedrijf willen ‘maken’. Dit kan er bijvoorbeeld ook voor zorgen dat ze minder personeel willen op de loonlijst. Kosten en opbrengsten zijn belangrijker dan de kwaliteit. Zeer onwenselijk!
Duplo. Mijn zoontje was net iets ouder dan 1,5 jaar toen hij met duplo ging spelen. Hij kan zich er echt lang mee vermaken. Verder vindt/vond hij een blokkentoren, inlegpuzzels, auto’s, (duplo)treinen leuk. En vormstoven zijn goed voor oefenen.
Dankjewel! De dieren zijn besteld, hopelijk valt het hier ook in de smaak
Dank voor de tips, kan ik wat mee!
Ik vind de kleuren van de SB ook niet leuk, dat houdt me tegen! Het zou dan de zwarte worden maar dat lijkt me niet handig omdat de binnenkanr (volgens mij) ook zwart is en dan wordt het zo’n donker gat. Die jij laat zien vind ik heel leuk, ga ik eens naar kijken.
@Wonderland @the.rebel.club Deze tassen zijn inderdaad niet helemaal mijn smaak, maar ik vind een normale tas met zo’n insteek wel een goede tip! Studio Noos vind ik leuk maar onhandig omdat die niet dicht kan en niet waterdicht is. Zag alleen een paarse met klavertjes erop die volgens mij wel waterdicht is, maar mijn vriend vindt dat lelijk en vindt paars niet kunnen omdat we een zoon krijgen