Thanks! Voor die tijd maar alvast een rondje inspiratie op doen en in het echt bekijken. Ik weet gewoon niet waar te beginnen wagens, autostoeltjes, adapters/tussenstukkenā¦
Ik weet alleen dat āie helemaal zwart moet zijn maar inderdaad, verder nog even nadenken!
Edit: oh, net een complete set op marktplaats gezien waar ik verliefd op ben⦠maarja eerst maar eens in het echt in de winkels bekijken.
Ik zou lekker in de winkel gaan kijken wat je fijn vind rijden en mooi vind (& in je auto/gang past whatever andere praktische dingen hah) en dan gaan snuffelen waar je dat kan krijgen en of je dat perse nieuw wil
Ja echt aan te raden om bij babydump of babypark uit te proberen. Die hebben daar een parcours met verschillende ondergronden. Helpt echt te ontdekken wat je fijn vindt lopen. Daarnaast kun je denken aan:
- boodschappenmand. Maakt uit hoe groot die is?
- lengte van de duwstang. Zijn jullie lang? Is het fijn als deze ver uitgeschoven kan worden
- hoe hoog zit de wieg? (Bij sommige vond ik deze erg laag, moet je flink bukken), zitten er anders hoogteadapters bij
- wil je met wieg en zitstoel?
- kunnen er adapters op voor een autostoel en wil je dat?
- ergonomie voor het kind (consumentenbond kan hier goed bij helpen ook), bijv bij niet elke zitstoel kun je rugleuning apart naar achterdoen voor slaapstand, is meer een kuipje dat heen en weer beweegt. Hoe erg vind je dat.
- waarvoor ga je het veel gebruiken: is het makkelijk in te klappen? En niet te zwaar? Past het in de achterbak van je auto? Etcā¦
Ik vergeet vast iets, maar helpt je denken wat je belangrijk vindt.
Edit: oja hoe makkelijk je de zonnekap kan opzetten en naar beneden doen, bij zowel wieg als zit. En hoe ver die naar beneden gaat, en zit er een ventilatiegat aan de achterkant voor de warme dagen.
Je bent geweldig
@Blush dit en in aanvulling:
- Inklappen en tillen van reiswieg/zitstoeltje met 1 hand/makkelijk te bedienen?
- Wandel je veel/ben je van plan veel te wandelen en wat voor ondergronden zoal?
- Past het ingeklapt in de auto?
- eventueel bij een 2e op relatief korte termijn de optie om de wagen als duo wagen om te bouwenā¦
Yes bedankt, besteld. Was 90, nu 41. Ik heb nu net een boek gemaakt, wat een jaar beslaat.
@blush ik ben normaal echt 100% pro zwart, draag het ook zelf alleen maar. Maar voor babies/kinderen vind ik het echt een ramp. Je ziet elk drupje melk of wat voor vreten ze dan ook weer morsen. Just saying!
Hahahaha
ā
Ik ben door naar het volgende level van de autostoeltjes-crisis Het zit zo: wij hebben geen auto, dus tot nu toe een maxicosi die met de autogordel bevestigd kan worden. Die maxicosi kan ook op onze wandelwagen geklikt worden met adapters. Superhandig want we gaan dan bv met het OV naar familie, met de maxicosi op het onderstel van de wagen geklikt, en bij aankomst gaat het onderstel in de achterbak van de auto en baby in maxicosi op de achterbank. Maar kan dat ook nog met een groter model autostoeltje? En zo nee, wat doe je dan in deze situatie?
Wij hebben dezelfde situatie en gekozen voor een maxicosi nomad. Die vouwt heel klein op en er zit een draagtas bij. Ik ga regelmatig met peuter aan de hand en met de babyzen yoyo aan mijn ene schouder en maxicosi nomad aan mijn andere schouder met de trein en dat gaat goed.
Oh wat goed! Dank!
Edit: wacht, ik heb toch nog een praktische vraag mijn baby loopt voorlopig nog niet en al helemaal geen grote afstanden. Hoe deed jij dat in die periode?
Ja ik heb zwanger tm 1e verjaardag in 1 boek en heb max. aantal paginas. Heb zelfs beetje in moeten krimpen ivm te weinig paginas mogelijk.
Maar ga hem einde week als ik weer thuis ben nog 1x goed controleren en dan bestellen.
En ik moet ook aan het volgende boek gaan beginnen. Die zal minder uitgebreid zijn.
Eens met @Croky over een zwarte kinderwagen. Plus welke periode in het jaar gaat je kindje in de bak liggen? (tot ongeveer 6 maanden is dat). Mij lijkt zwart eerder heel warm te worden, dus ik was blij met onze lichte kleur kinderwagen tijdens een hittegolf/hete zomer
Lente zomer, maar een lichte kleur past gewoon echt helemaal niet bij ons ga er nog even over nadenken!
Gewoon lekker kopen hoor! Ik heb ook een zwarte kinderwagen en vind dat helemaal niet vies of warm. Op lichte bekleding zie je ook elke vlek (behalve melk dan misschien) gelijk lijkt me. En zo zijn er nog wel 24840 meningen. Laat je niet gek maken
Onze zwarte kinderwagen zit helemaal onder de vlekken maar mān zus heeft precies dezelfde en daar zit nooit een vlek op. Dus komt wel goed hoor. En tis toch een gebruiksvoorwerp, die mogen van mij best vies worden.
Ik zou ook gewoon lekker spulletjes kopen waar je blij van wordt! Dat maakt je toch het meest tevreden met het gebruik, als je telkens nog kan denken wat een prachtige wagen je hebt etc
Eigenlijk niet. We gebruiken de Joolz van mān eerste (die is nu 7 jaar) voor de tweede (bijna 2) en bij ons zie je geen vlekken op de bekleding. En heel schoon zijn wij ook niet, haha. Wagen ziet er nog best okay uit.
Volgens mij klopt het ook niet dat zwart warmer is dan lichte kleuren. Daar is laatst nog een studie over gepubliceerd. Het ligt meer aan aan het materiaal dan de kleur hoe warm het wordt.
Dat dacht ik dus ook, dat een zwarte wagen ontzettend warm wordt. Ik voel wel eens onze donker donker grijze auto stoel, nou daar wordt je nie blij van
Dat is ook de rede dat we geen zwarte wilden, en dat we geen nieuwe wilden kopen en veel zwarte al wel wat verkleuring hadden van de zon.
Maar ik denk tegelijkertijd ook: er worden er zooooveeeel verkocht en gemaakt door alle merken in alle landen, er zal wel over nagedacht zijn toch