Pff kan iemand me even een hart onder de riem steken? We zitten midden in de 4 maanden slaapregressie en ik vind het zo pittig. Mân baby is ineens weer 4 keer per nacht wakker, ze komt echt om de 2-2,5 uur weer en dan geef ik haar maar de borst zodat ze snel in slaap valt maar ik voel me er zo slecht over want ik weet dat ik een slechte slaapassociatie aan het creĂ«eren ben. Ik ben gewoon zo moe door die slechte nachten. Overdag doet ze wel dutjes in haar bedje maar ze kan absoluut niet zelfstandig in slaap vallen en ik vraag me echt af hoe we haar dit ooit moeten leren? Soms is ze al aan het gapen en leg ik haar in haar bedje neer maar na 2 minuten gaat ze dan echt huilen dus dan pak ik haar maar weer en wieg ik haar vervolgens tot ze bijna slaapt. Als ik haar dan wegleg pikt ze het wel en gaat ze slapen. âs Nachts is ze na een voeding in bed in slaap gevallen en wordt ze wakker als ik haar oppak om in haar co-sleeper te leggen en dan gaat ze daarna ook gewoon slapen dus dat stukje gaat wel goed maar het zou zoooooo fijn zijn als we haar gewoon moe weg konden leggen en dat ze dan in slaap zou vallen. En nu ze dus âs nachts ook zo vaak wakker wordt en hulp nodig heeft om weer te slapen wordt het âprobleemâ ook extra duidelijk.
Ik weet echt niet zo goed wat ik moet doen en van google word ik niet per se wijzer. Daar wordt dan aangeraden om de baby moe maar wakker in bed te leggen en zo zelfstandig in slaap vallen aanleren maar dat werkt hier gewoon niet. Gaat dit nog vanzelf komen bij haar of moeten we haar echt helpen op een manier die ik nog niet weet? Ik overweeg echt om een slaapcoach in te schakelen als dit over 1,5 maand nog zo is maar vind dat ook weer zoân onzin aan de andere kant maar dit begint me echt op te breken en ik begin ook echt op te zien tegen de dutjes ivm het wiegen en het tegenstribbelen. Nu ik zo weinig slaap âs nachts heb ik ook een stuk minder geduld merk ik. Gelukkig kan mân vriend het wiegen ook overnemen soms maar ik zou zo graag willen dat we naar een oplossing kunnen toewerken en het voelt nu zo uitzichtloos. Soms twijfel ik of we dan maar moeten gaan slaaptrainen maar geen idee hoe we dat moeten aanpakken en ik kan haar niet laten huilen. De pick up put down methode proberen we soms dus al maar dat werkt tot nu toe niet.
Ik vind dit echt het aller pittigst aan de hele babytijd. Met krampjes etc kon ik nog dingen geven zoals probiotica en wist ik ook van ârond week 12 wordt dit beterâ maar het voelt nu echt als een oneindige strijd. Zit er echt even doorheen
Wanneer wordt dit beter en hoe hebben jullie je kindjes zelfstandig leren inslapen? Ik heb echt even een lichtje nodig aan het einde van de tunnel.
Oja ik las nog ergens dat de regressie op zân eind loopt als een baby leert omrollen en mân baby rolt sinds gisteren van buik naar rug maar zie nog totaal geen aanstalten om van rug naar buik te rollen dus dat kan dan nog weken gaan duren?