Laat je niet gek maken door alles wat op internet staat. Ik heb ook een moeilijke slaper gehad en alles geprobeerd wat slaaptipsvoorbabys voorschreef maar niks werkte. Achteraf denk ik dat ik wel wat milder voor mezelf mocht zijn, want ik gaf mijn baby wat hij nodig had op dat moment. Nabijheid en hulp om in slaap te komen. Het is bij ons uiteindelijk vanzelf goed gekomen, juist omdat ik denk dat ik er veel voor hem was in het begin. Het duurde wel lang, maar met 10 maanden sliep ie eindelijk zelfstandig en nu is het de meest voorbeeldige slaper. Hou vol en wees lief voor jezelf. Je baby is maar 4 maanden oud, ze hoeft nog helemaal niks te kunnen.
Hier ook een Mepal brooddoos (met zo’n wit inzetbakje als de foto hierboven). Fijn is dat je losse onderdelen via de site los kan nabestellen mocht iets kwijt/kapot zijn.
(Plus ze hadden er 1 met de 2 favoriete Paw Patrol pups erop…)
Ik weet echt hoe zwaar het is, mijn dochter sliep vanaf 3,5e maand echt niet goed. Ook die open bar en iedere 2,5 uur wakker. Ik heb slaap en baby in een droomritme allebei gelezen en vond ze allebei prut. Zou er m’n tijd niet aan verspillen. Vooral slaap is erg veel tekst en erg weinig advies.
Ik heb helaas geen oplossing, 16 maanden en ze slaapt nog steeds niet heel goed. Het enige wat haar beter liet slapen met 14 maanden was stoppen met borstvoeding. Toen ging het van 4 x per nacht naar 1-2 x per nacht.
Maar die garantie heb je niet en ik was er daarvoor ook echt niet zeker op dat het zou slagen. We gaven wel vanaf 5 maanden ook kunstvoeding snachts zodat ik niet de hele nacht in m’n eentje deed.
We hebben een hele tijd gedaan dat ik tot 1 of 2 doorsliep en m’n man op de bank sliep met babyfoon en ik d’r daarna bij me in bed nam en ik deel 2 deed vd nacht. Nu doen we al maanden om en om een voeding.
Ik vergeet m’n hele conclusie. Dat is dat het pas beter met mij ging toen ik er berusting in vond dat ze geen goede slaper was. Slaap is niet iets wat je kan creëren en ik haal het meeste rust uit gewoon alle slaapcoaches blokkeren op insta en me er bij neerleggen dat de nachten gaan zoals ze gaan. (dit besef kwam met 6 maanden ofzo)
Ik gebruik deze saladebox van Sistema. Onderin passen makkelijk twee boterhammen en dan bovenin de groente/fruit/ei/koekje etc.
Ik heb dus ook precies deze kleurencombi
Onze oudste sliep met 1.5 jaar pas voor het eerst een nacht door, en ik was ook als de dood dat we haar alle verkeerde slaap associaties hadden geleerd (o.a. fles voor het slapen gaan tot ze 2 was ofzo omdat we niet durfden te stoppen uit angst dat ze dan weer kut zou slapen)
Uiteindelijk toch mee gestopt en ging prima. Slaap associaties kun je idd ook weer afbouwen en als het nu helpt moet je het gewoon doen!
Wie dan leeft wie dan zorgt
Misschien een tip voor je om te volgen op insta is Teddy Roorda, lactatiekundige. Zij geeft vaak aan dat in slaap voeden en knuffelen juist geen slechte slaapassociatie is! Ik heb het zelf ook gedaan, ook nog rond de 4 mnd, en het is vanzelf beter/makkelijker geworden.
Volgens mij heb je al best wat reacties gehad, maar wilde nog reageren omdat ik me zo herken in wat je schrijft. En echt, het komt goed. One way or another. En ja, het is super zwaar dus flink door bikkelen. Maar je verpest je kind niet met in slaap voeden/associaties etc.
Ik heb zelf veel gehad/nu nog aan de Instagram van thegentlekidd. Heel geruststellend en sloot heel erg aan bij mijn gevoel, wellicht heb je er wat aan.
Hou vol, komt echt goed!
Ligt het aan mij of is mini rodini echt achteruit gegaan qua kwaliteit? Heb sinds augustus/september wat kleding gekocht en vind een aantal dingen al redelijk faal er uit zien, zo zonde.
Onze baby’s zijn ongeveer even oud en heb een beetje hetzelfde ding hier met de slaapassociatie. Mijn zoontje kon ik altijd gewoon weg leggen en die sliep, maar nu bij mijn dochtertje gaat ze meteen huilen dus is het er hier ook ingeslopen om haar te wiegen en dan zachtjes neer te leggen (en dat dan soms 3 keer opnieuw ).
Gaat ze ook al naar een opvang? Hier is ze twee weken geleden begonnen op het kdv en daar zei ik dat van het slapen en toen gaven ze ook aan dat ik dat wiegen beter af kan leren, want daar hebben ze daar niet altijd tijd voor. Dus ik ging het proberen, maar ze blijft huilen bij het neerleggen. Maar op het kdv gaat het dus wel gewoon goed. Ze aaien daar even een minuutje over haar buik en dan gaat ze gewoon slapen!?
Dus ik heb mijn kind nog niet ‘verpest’ met die associatie, want blijkbaar kan ze het wel Dus ik probeer het nu maar een beetje los te laten, ze gaat vast ooit vanzelf liggen en slapen.
Als je erin zit is het allemaal zooo zwaar, maar ik merk wel echt dat ik bij een tweede wel meer kan loslaten en denken ‘het is een fase’. En dat is ook écht zo. En ook; alles verandert steeds weer. Want het kan echt zo zijn dat ze nu super ruk slapen, maar opeens volgende week perfect. En dan de week erop hebben ze opeens weer iets nieuws waardoor het slecht gaat. Niet dat je altijd zo rationeel kan denken als je ergens midden in zit, maar ik merk dat ik zo wel beter kan relativeren.
Voor de mensen met een winterbaby: zijn rompers met korte of lange mouw fijner voor de eerste periode? En rond hoeveel maanden is jullie kindje uit maat 62 gegroeid?
Wij hadden lange mouw rompers voor onze novemberbaby. En dan de kleinste maten ook allemaal overslag. Het is iets moeilijker om daarover een trui aan te doen vanwege de lange mouwen, maar was anders bang dat ie het te koud zou hebben . Is gewoon lastig inschatten.
Hier een (begin) decemberbaby! Onze baby droeg eigenlijk al heel snel korte mouwen rompers of mouwloze rompers, maar hij heeft het ook snel warm.
En even teruggezocht, eind mei gingen we over op maat 68. Rond 5,5 à 6 maanden oud dus.
Weet iemand een leuk speelkleed / speeltje voor een baby van 3 maanden?
Dit is echt hét beste eerste speeltje voor baby’s (ongefundeerde uitspraak )
Het is superlicht dus ze kunnen het al snel vasthouden en het rammelt leuk.
Was hier echt bij meerdere baby’s in mijn omgeving de absolute favoriet.
Ja daar heb je ook wel gelijk in! Je ziet aan de reacties wel dat iedereen hier een andere mening over heeft. Dan koop ik van alles wat, maar niet overdadig
@Coco Ja! Ik geef deze ook altijd als kraamcadeau. Was ook favoriete speeltje van mijn zoon.
Haha ja helemaal mee eens. Ik had al rompertjes gekocht voor de baby en daarna las en hoorde ik overal dat overslagrompers werden aangeraden. Die heb ik dus ook maar gekocht, maar ik blijk normale rompers die goed stretchen het fijnst te vinden. Ik zou dus inderdaad niet overdadig inslaan en even kijken wat je zelf het prettigst vindt. Dan kun je dat vervolgens extra kopen.
Ja en het hangt misschien ook af van wat je verder qua kleding hebt bedacht!
Bij ons hadden ze eerste periode vooral een “leuke” romper met een broekje aan. Niet ook nog een jurkje of truitje oid. Dan grijp je eerder naar lang rmouwen (denk ik, of wij iig) dan wanneer er nog weer een kledingstuk overheen gaat
Ik heb dit soort dingen ook allemaal maar mijn baby speelt toch het liefst met het speelgoed van zijn broer/tijdschriften in de salontafel/tissues uit de doos trekken/andere rondslingerende meuk.