Tips, ervaringen & aanraders #9

Dank jullie wel allemaal voor alle reacties over het slapen! Het is even te veel om jullie allemaal te taggen maar heb jullie allemaal geliked haha en fijn om herkenning te lezen.

Het weinige slapen overdag en het wiegen had ik enigszins wel geaccepteerd maar ik vind het wel pittig dat nu de nachten ook helemaal naar de maan zijn. We gaan het maar gewoon per nacht bekijken en hopen dat het vanzelf weer oke gaat. Nabijheid en voeding geef ik haar denk ik genoeg en ze is verder een hele blije baby die als ze wakker is heel makkelijk is dus ik focus me maar op hoe fijn dat is.

—

@Coco mijn baby is 16 weken en die vindt dit allemaal heel leuk:

• Freddy vuurvlieg
  • Mushie bijtbal
  • Knisperboekje
  • Activiteitenblok van Little Dutch
  • Babygym
  • Knuffeleenhoorn van Vtech
  • Baby ziet boekje
  • Speelboog van Babybjorn
2 likes

@RupiKaur alles is een fase. Lekker cliche, maar het gaat wel weer over. De baby is nog zo klein, lekker wiegen en voeden en wat dan ook doen wat helpt om m te laten slapen.

2 likes

Heb je 100% gelijk in :blush: Maar ik weet ook nog dat ik bij de eerste heel weinig kon met dat “Het is een fase” waar iedereen me gerust mee probeerde te stellen. Ik dacht eerder “Dit is het begin van het einde!!! Dit komt nooit meer goed.”

Een vriendin van mij zei op een gegeven moment (ik maakte me zorgen over het in slaap voeden):

“Wat zou je doen als je in een grot zat, zonder internet of boeken?”
"Gewoon in slaap voeden
“Precies”

Vond ik heel fijn relativerend tegenover al die boeken, insta’s etc die je soms alleen maar onzeker maken.

24 likes

Een o ball of het stuurtje van v tech. Omdat deze al aangaat hij een kleine beweging en je niets hoeft in te drukken.

1 like

Nou ze kan het weer hoor đŸ„č van 20.20-06.00 geslapen.

Nu ik nog niet meer 20 keer wakker worden om te checken of het nog goed gaat :sweat_smile:

19 likes

Heeft iemand van zulke foamblokken thuis en wordt er ook echt mee gespeeld? We overwegen om dit voor z’n verjaardag te geven, op de opvang vindt ie dit helemaal fantastisch. Maar het is wel vrij duur dus wil er wel goed over nadenken. We hebben wel een handige plek in de woonkamer waar we het na gebruik uit het zicht kunnen opbergen

4 likes

Ik heb een blokkenset, met de eerste verjaardag gekocht. Speelde er een beetje mee toen, maar niet echt heel veel en toen dacht ik dus dat het een miskoop was. Maar vanaf 2,5 bouwt hij er forten mee, tunnels, blokkades, echt heel leuk! We hadden ook een ballenbakje erbij, daar die staat al 2 jaar bovenop de kast, ik vond/vind dat verschrikkelijk.

Deze heb ik:

3 likes

Leuk om jouw ervaring te lezen. We zouden het voor z’n eerste verjaardag geven. Het is echt een kleine klimgeit en op de opvang/bij de indoor speeltuin vindt ie dit heel leuk dus ik denk dat we de gok maar wagen

1 like

Heeft iemand nog tips bij spugen/reflux?
Baby van 5,5 maanden is twee weken geleden verkouden geworden, heeft toen een keer gespuugd omdat hoesten de kokhalsreflex triggerde. Dat was volgens mij een paar keer gebeurd, vervolgens begon hij ook te spugen in de maxicosi en nu spuugt hij gewoon de hele tijd. Zijn hoesten is al heel veel minder, hij heeft geen verhoging meer (tijdens verkoudheid 38,1 steeds) en de verkoudheid komt al helemaal los. Hij heeft een snotneusje en hoest soms slijm op. Hii krijgt babymelk 1 van ah huismerk.
Wat we nu doen

• elk uur 60 ml ipv 1 keer per 3 uur 180
  • lang rechtop houden na voeding
  • alle bedjes en plekken waar hij ligt staan schuin
  • niet druk met hem na de voeding doen
  • jbpm in de fles
  • niet meer in de maxicosi doen
  • niet onder z’n oksels pakken maar onder billen en hoofd

Hij zit nog niet aan vaste voeding en ik dacht misschien kunnen we daarmee starten maarja geprobeerd met een mini beetje rijstepap (wil eigenlijk kleintjes methode doen) en dat snapte die ook echt nog niet dus dat zet geen zoden aan de dijk.

En alsnog blijft het misgaan
 ik word er zo moe van want heb een peuter die thuis wel zindelijk is (100% ook tijdens dutjes) maar op de opvang maar in haar broek BLIJFT plassen dus ik was me echt helemaal scheel en heb constant stress.

Hij is verder vrolijk, slaapt, lacht, speelt etc maar hij houdt gewoon niks binnen denk ik en hij is dus al 2 weken thuis van alles. Ik ga zo ook de dokter bellen maar misschien heeft iemand nog een tip

1 like

Spuugt hij echt een volledige voeding uit of steeds kleine beetjes? Want kleine beetjes schijnt heel normaal te zijn. Ik maakte daar bij mijn zoon ook grote zorgen om, na elke voeding zat hij onder en lag er soms een plasje op de grond, maar volgens de lactatiekundige is dat heel normaal. Zolang maar niet steeds de hele voeding terug komt of hij er erg last van lijkt te hebben is het oké. Wat wij deden was hem constant slabbetjes om doen zodat je die makkelijk kan vervangen en als wij hem oppakten een hydrofiel op onze schouder leggen zodat je zelf ook niet steeds onder zit. Maar vervelend is het wel. Ging bij ons na een paar maanden vanzelf over.

1 like

Het is wel meer dan een slabbetje tegenhoudt. Maarja hij krijgt nu natuurlijk ook kleine flesjes dus dan kan er ook minder uit komen. Ik denk niet dat het hele voedingen zijn want dan zou die constant krijsen van de honger denk ik. Hij is verder wel gewoon vrolijk eigenlijk

Gelukkig dat hij vrolijk is en zich verder goed voelt, dat is het belangrijkste.
Wat ik ook nog bedacht: je kan ook therapeutisch voeden, weet niet of je dat al doet? Dan zit je kindje heel rechtop en voed je met de kleinste speen, en doet er langer over. Vaak helpt dit ook wel om de voeding beter binnen te houden: Therapeutisch flesvoeden ‱ Eurolac Lactatiekunde
En welke slabbetjes ik toen fijn vond waren deze van Jollein met een waterproof onderlaagje. Zijn wel groot bij een kleine baby maar daarom juist fijn.

1 like

Ik vind dat dingen als een voetenzak zo weinig te lijden hebben dat ik het een hogere prijs niet waard vind. Dan zou ik eerder mijn geld uitgeven aan iets als een goede slaapzak, die vaak in de was gaat en waarbij kwaliteitsverschil (ritsen ook bijv) meer uitmaakt.
Maar zelfs die kocht ik vaak tweedehands omdat ze dan door die betere kwaliteit ook na langer gebruik nog prima zijn.

5 likes

Ik zou dekentjes en voetenzakken lekker via vinted kopen, kun je dat extra geld dat je bespaart aan iets uitgeven wat je graag wil hebben maar niet kan verantwoorden aan jezelf

1 like

Ik denk dat het heel erg verschilt per product. Wij hebben bijvoorbeeld wikkeldekentjes en ledikant dekentjes van koeka die na 2 jaar nog steeds mooi en zacht zijn. Ook na meerdere keren wassen.

Van Jollein heb ik alleen hydrofielen en daarvan zijn alleen de varianten van bamboe nog enigszins zacht de rest is best hard geworden, terwijl we ook hydrofielen van Liewood hebben en die zijn nog wel zacht.

Voor een voetenzak maakt het denk ik niet zoveel uit, wij hebben voor de wandelwagen een voetenzak die bij de wagen hoort, maar voor in de auto gebruiken we dus gewoon wikkeldekentjes, heb nu laatst ook een simpel dekentje van de prenatal gekocht daarvoor omdat het toch voornamelijk voor in de auto is dat ook snel warm wordt dus dan hoeft het voor mij niet zo heel dik te zijn.

2 likes

Ik zie zojuist dat H&M 40% korting heeft op best veel kleding, waaronder wollen shirts/broekjes

4 likes

Ik was heilig overtuigd dit ook te willen, tot ik sommige prijzen zag
 twijfel nu dus ook heel erg

1 like

Ja helemaal eens hoor! Ik ben er nog niet uit.

Ja bij de tweede hadden we dit en was echt zo mooi. Ik heb haar absoluut niet als storend ervaren, ze was er niet eens voor m’n gevoel.
Na die foto’s baalde ik dat we het bij de eerste niet aandurfden haha, want ik was idd bang dat ik het vervelend zou vinden. Maar 
 al was sbs6 met comple camera crew binnen gelopen, had me echt geen fuck uitgemaakt :rofl::smiling_face_with_tear:

Edit: bij baby 3 staat ze weer voor ons stand by - hoop dat ze het red :disguised_face:. Want vorige was zo snel.
En ze blijft dan dus met kerst en oud&nieuw thuis (want 1/1 uitgerekend). Dus snap de kosten vanuit daar ook zeker

8 likes

Ja ik heb dit gehad en zou het bij een volgende keer 100% weer doen. Onze fotograaf houdt altijd een kennismakingsgesprek en benadrukt daarin heel erg dat de klik van beide kanten goed moet voelen omdat ze aanwezig is bij één van de intiemste momenten uit je leven. Gedurende de zwangerschap hadden we ook af en toe contact dus richting de uitgerekende datum voelde ze al heel ‘eigen’. Tijdens de bevalling heb ik eigenlijk nauwelijks gemerkt dat ze er was. Ik zat veel te veel in mijn eigen bubbel. De verloskundige heeft ook nog foto’s gemaakt en als ik die vergelijk met die van de fotograaf
 nou ze was elke euro waard.

4 likes