Wat zijn leuke voorleesboekjes dat er een zusje/baby aankomt?
Ligt eraan hoe oud het kind is?
Kleine Pluis van Dick Bruna is een bekende. Ik vond âNina en de babyâ ook erg leuk.
Bijna 2, tot 2,5 als baby geboren wordt.
Op die leeftijd zijn Bobbi boekjes ook leuk. Ik zie dat ze âBobbi en de babyâ en âBobbi wordt grote broerâ hebben.
Mijn zoontje vond wat zit er in je buik mamma fantastisch.
Mijne ook @Mexi daarna ook nog heel vaak âgelezenâ.
Dat kleine boekje van Nijntje vind ik echt stom. Zulke niets zeggende plaatjes.
Ik ben je grote broer/zus was hier een succes.
Ik heb dit bij alle 3 gehad (en ben zelf ook geboortefotograaf) en ben er heel erg blij mee. Als bevallende vrouw heb ik het niet als storend ervaren. De fotograaf is er alleen voor de fotoâs en bemoeit zich niet met de bevalling oid. Ik was heel blij dat mijn man er volledig voor mij kon zijn en ook op de fotoâs staat. De momenten dat we onze babyâs voor het eerst zien zijn zo mooi, zeker ook dat de oudsten hun broertje/zusje voor het eerst zien. En ik ben heel blij dat ik het terug kan zien. Het waren 3 heel indrukwekkende ervaringen. Bij de 2e en 3e zwangerschap zei mijn man ook meteen dat hij weer een geboortefotograaf wilde.
Als fotograaf krijg ik ook nooit te horen dat mensen het vervelend vinden. En als ik denk dat ik even te veel ben stap ik ook gewoon de kamer uit.
Zal nog even een update geven.
Ik heb een mail gestuurd en een reminder na 2 weken, maar nog niks van Haba gehoord, terwijl ze wel op site noemen dat je onderdelen kunt bestellen. Kreeg 1e keer automatische mail dat het vanwege drukte langer kon duren en op 2e mail niks.
Dus tot nu toen geen succes.
Ik ben wel benieuwd naar verhalen over herstel. Ik ben nog geen twee weken geleden bevallen dus bij mij is het nog heel âversâ. Ik ben ook flink gehecht en was ook erg opgezwollen. Daar had ik vorige week echt veel last van. Na veel koelen merkte ik deze week dat het elke dag beter ging. Alleen heb wel last van een beurs gevoel en ook een soort druk. Terwijl dat leek er vorige week niet echt te zijn. Ben meteen dan ook bang voor verzakking oid.
Ik durf trouwens ook nog niet te kijken
Maar ben ook wel benieuwd na hoe lang jullie weer konden wandelen en fietsen bijvoorbeeld?! Snap dat het voor iedereen anders is.
Oef, dat is echt voor iedereen anders zoals je zelf ook zegt!
Fietsen weet ik niet want dat deed ik niet echt, maar ik kon eigenlijk na een paar dagen al naar beneden wilde zelfs eerder maar de verloskundige raadde dat af. Na 5 dagen ook een klein rondje buiten gelopen gewoon om ons huis heen. Maar ik was er toen echt met minimale hechtingen vanaf gekomen. Daarna ging ik gewoon elke dag een rondje lopen en steeds iets verder. Ik heb zelf niet naar de onderkant gekeken. Zelf voelde ik wel dat de hechtingen na een paar weken helemaal weg waren.
Inderdaad heel wisselend! Ik had bij de eerste best een flinke knip gehad en dus ook flink gehecht. Daar had ik een week veel last van, daarna werd het snel beter. Maar ik had wel nog een paar weken last van een drukkend gevoel inderdaad en een paar maanden nog last met (uit)plassen. Dat vond ik heel lang duren. Bij de tweede had ik gelukkig maar één hechting en voelde ik letterlijk 0 pijn vanaf de dag na de bevalling. Ik kon toen supersnel alles weer. Puur geluk. Rustig aan.
Ik had best wat hechtingen. Denk dat de ergste pijn na 1,5 week weg was⊠toen ik ook dacht klaar te zijn voor een rondje lopen. Dus toen naar buiten gegaan voor een mini rondje. Fietsen herinner ik me niet meer, heb dat ook toen nauwelijks gedaan omdat ik eigenlijk altijd met baby wegging, dus kinderwagen of auto. Iig na de 6 weken check was alles wel goed hersteld, had alleen nog last van klein beetje bloedverlies en heb nog weken daarna urineverlies gehad. Maar dat ging gelukkig ook over.
Hier ook gehecht! In de kraamweek ging het herstel best wel vlot vond ik, van een heel trekkend gevoel ging het naar veel minder last. Na een week ben ik begonnen met kleine rondjes wandelen en dat bouw ik nu (na 6 weken) nog steeds uit. Ik heb tussendoor nog 1 periode gehad dat de plek van de hechting opeens weer zeer deed en trok (denk na 3 weken ofzo). Nu voel ik het niet meer. Het drukkende gevoel herken ik nog wel maar dat is meer mân bekkenbodem denk ik. Vorige week heb ik voor het eerst een stukje gefietst (na 5,5 week) en ging qua hechting goed! Wel is -tmi- mân binnenste schaamlip gescheurd en had het idee dat ik dat wel voelde. Maak me daar ook best zorgen om, heb volgende week mijn controleafspraak bij de verloskundige.
Het beurse gevoel is dus best lang gebleven en druk voel ik nu nog wel, alleen dat is niet de hechting denk ik.
Flink wandelen zou ik wel even mee wachten, dat is echt zwaar voor je bekkenbodem. Net als tillen en stofzuigen ed.
En als je een balgevoel of druk voelt, kun je het beste even gaan liggen en rusten, dat is wel beter voor je herstel.
Je kunt ook wel voorzichtig wat bekkenbodemoefeningen gaan doen.
Of je een verzakking hebt kun je nu nog niet echt zeggen. Het heeft eerst tijd nodig om allemaal te herstellen.
Ik kreeg op dag 1 van mijn kraamverzorgster de tip om arnica pilletjes tegen de beursheid van binnen te slikken. Ik had wel het idee dat dit werkte!
Weet alleen niet of dit na 2 weken nog zinvol is? Maar misschien heb je er iets aan als je je er wat over inleest.
Nou dit inderdaad. Ik was best snel alweer heel fit, maar heb daardoor te veel gedaan waardoor ik nu niet eens meer 10 minuten kan lopen zonder âpijnâ. Dus bouw echt rustig op en doe niet te veel.
Bedankt voor het delen! Vind het wel fijn om alle verschillende ervaringen te lezen. Ik probeer ook echt rustig aan te doen. Maar toen ik begin van deze week minder last had van de hechtingen heb ik misschien wel iets te veel gedaan. Omdat ik zo blij was dat ik weer wat meer kon .
Merk ook dat ik een geĂŻrriteerde huid krijg van nu 2 weken lang maandverband dragen. Had dat al voor mijn zwangerschap tijdens menstruaties. Probeer ook veel te luchten en natuurlijk maandverband te dragen maar voelt echt niet meer zo fijn.
Ik voelde me dag 2 weer helemaal het vrouwtje maar ben toen veeel te veel gaan doen en daardoor daarna een tijdje in een rolstoel gezeten.
Beter te lang rustig aan dan overhaasten hoor. Kijk even naar je kind en besef dat dat er doorheen is gegaan. Daar moet je gewoon echt flink van herstellen.