Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik heb de tripptrapp-aanbieding bij prenatal laatst gemist. Ik zie nu wel een aanbieding bij babyplus, voor 219 met gratis babyset. Zijn ze tegenwoordig wel eens lager geprijst dan dat? (Gewoon 50 euro meer dan 2 jaar geleden!)

De prijs van de Tripp Trapp lijkt soms sneller te stijgen dan Chanel tassen :stuck_out_tongue:

5 likes

Volgens mij is dat wel een van de meest scherpe aanbiedingen

2 likes

Dat is wel een van de laagste volgensmij. Wij hadden paar weken geleden de stoel met de newborn set voor 297 euro, scheelde toen bijna 100 met de adviesprijs.

2 likes

Als je er niet vies van bent oid zou ik zeker op Marktplaats kijken. Ik had mijn hele set voor 40eu. Was van een opa en oma wiens kleinkind er niet meer op paste.

1 like

De leertoren is bij mij wel echt een van de beste aankopen voor de dreumes geweest. We hebben gister cakejes gebakken en vandaag versierd.
Ze kan ook heel makkelijk er zelf in en uit (al vanaf 15 maanden). En als ik dan in de keuken bezig ben komt ze vaak even erbij staan en dan gaat ze ook weer weg en komt terug.
Soms zet ik dan ook op dat stukje aanrecht wat eten neer en dan pakt ze toch weer wat.

9 likes

Ik twijfel om een inbakerslaapzak te kopen. En nu twijfel ik tussen de pacco en de love to dream.

@Vlaai volgens mij las ik laatst dat jouw baby nog los kwam uit de pacco? Hoe bevalt de love to dream?

1 like

Ik twijfel of ik van engel zo een jasje of pakje moet nemen. We wandelen wel veel, ook in de winter. Maar is zo een pak misschien snel te warm?

Denk niet dat snel te warm is in de winter. Als je ziet hoe Duitse en Scandinavische kinderen gekleed worden buiten (ook als het niet ijskoud buiten is), zijn we in NL echt ‘licht’ gekleed.

4 likes

Heb je ook een voetenzak in de wagen? Ik heb voor mijn kind een jasje gekocht toen ze bijna 1 was, en dat was echt prima. Was natuurlijk ook een heel milde winter afgelopen jaar

1 like

Hier heeft ze vorige winter een engel jasje gedragen en een voetenzak.

1 like

Je zou ook die van meyco kunnen proberen, die zijn een stuk goedkoper en daardoor wel geschikt om te proberen. En verder gebruiken we de love to dream wel graag! Ik zou aanraden om sowieso een m te kopen daarvan, ze vallen erg klein namelijk!

2 likes

De pacco heb ik niet gehad, wel de meyco en daar had ze zich zo uit gewiebeld. De love to dream swaddle up is echt top! Heb wel een maat groter besteld na het lezen van de reviews. Ze kan haar handen langs haar gezicht houden en er zit een rits in die je ook vanaf beneden open kan maken, dat is handig met verschonen. Echt een inbakerzak is het volgens mij niet maar ze slaapt er heerlijk in. Echt een aanrader. Zou er zelf geen meer met klittenband kopen.

3 likes

Ik heb een Engel jasje en doe die op koude dagen onder een iELM pak.

6 likes

Ja ik ging net reviews lezen en over de meyco zijn er weinig mensen positief
 jammer want de prijs is inderdaad beter te doen! Ik heb nu toch ook maar de love to dream besteld in een maat m. Ben benieuwd! Hopelijk worden de nachten zo iets beter :smile:

4 likes

@itakepictures @Kusjessoldaat @Feather @Polly

Heb volgens mij nog wel een voetenzak op zolder. Maar ze zit ook vaak in de draagzaak dus ik dacht dan is dat misschien handiger. Ze kan waarschijnlijk grootendeels van de winter nog niet zitten, ze is bijna 3 maanden nu.

Maar ik heb ook kinderen met lange benen dus zal dan idd wel het zelfde probleem hebben. Misschien toch maar een jasje en dan idd een wollen legging voor als we gaan wandelen.

2 likes

Bij de Pacco worden de armen strak langs het lichaam ingepakt. Lijkt me onmogelijk om daaruit los te komen maar zo strak hebben maar weinig kinderen echt nodig. Meestal is een inbakerslaapzakje waarbij de armen los in de zak zitten al genoeg.

Mijn oudste had niet genoeg aan een inbakerslaapzakje en dan is de Pacco wel een uitkomst maar ik zou die niet als eerste aanraden. Die love tot dream lijkt me en betere optie.

1 like

Met een draagzak wordt het niet per se aangeraden om iets met voeten er al aan vast aan te doen, dus een maillot of berenpakje.
De draagzak telt als 1 laag erbij. Dus als ze een warme trui en draagzak heeft is het warm zat.
Zou je niet een draagjas kunnen kopen? (ik heb er wel 1 die je gratis mag hebben). Dan heb je ook niet het probleem dat als je weer binnen bent zij het te warm heeft en weer een laag uit moet.

2 likes

Ohh dat wist ik niet! Ik doe eigenlijk altijd gewoon mijn jas open. Dan is zo een jasje misschien handiger!

1 like

Ik zie dat je al besteld hebt maar op vinted staan er best veel. Mocht je er uiteindelijk nog bij willen kopen.
Zelf wil ik ook nog de winter versie kopen en die zijn niet snel 2e hands te vinden helaas.

1 like