Ik heb de originele voetenzak van marktplaats voor €50 (zo goed als nieuw). Weet niet of dit de tip is die je zoekt, maar I love marktplaats voor dit soort dingen!
Idem dito hier! Maar dan voor een echte joolz voetenzak. Die is ook iets van 130€, maar dat vond ik ook veel te duur
Ik had de originele voetenzak via vinted voor 20€. Maar had ook een quinny voetenzak van een vriendin gehad en die heb ik er afgelopen winter op gehad want die was veel vrolijker.
Tweedehands
Ik ben mijn ergobaby embrace draagzak verloren tijdens/na een bezoek aan Plaswijckpark . Ik wil nu dus een nieuwe draagzak.
Mijn zoontje van 3,5 zat er de laatste tijd ook nog in en dat ging prima, maar nu lees ik dat de draagzak tot 11kg is? Is het heel erg als je een zwaarder kindje draagt erin? Ik vond het prima te doen en hij zat ook lekker (in slaap gevallen). Als het niet aan te raden is, wat zou dan een vergelijkbare draagzak zijn? Ik vind het heel fijn dat alles zo zacht is en dat het over je schouders zit zoals een draagdoek.
#girlmath
Iemand hier had de isara the one draagzak gekocht. Dat is een van de weinige draagzakken die vanaf baby tot peuter kunnen. Of is het alleen voor je zoontje? Dan kan je zijn kledingmaat delen. Het gaat niet om gewicht maar echt om houding. De embrace gaat tot maat 74 en daarna is het lijf van je kind te groot om ermee ondersteund te worden.
Isara the one gaat tot maat 104 en met verbreders tot maat 116. Ik lees dat de KiBi van maat 62 tot 104 gaat.
Ik wil wel mee denken maar zoek je iets voor baby en peuter of alleen voor peuter?
Weet iemand hoe je schimmelplekjes uit de zonnescherm van de kinderwagen krijgt?
Wij hadden onze wagen onder de overkapping laten staan, nu zag ik wat zwarte plekjes, heb al geschrobd met groene zeep en dettol. Is wel minder geworden maar nog steeds zichtbaar. Ik kan eventueel mijn scherm wel eraf halen en in de wasmachine doen maar helpt dat?
Ik zou niet in een box investeren puur om speelgoed in te leggen, die box ruim je ook weer op (wij gebruiken 'm bij 10 maanden alleen nog heeeel sporadisch en onder zeer luid protest van de baby als gevangenis als je even moet plassen ofzo).
Ik heb een deel van het speelgoed in een open kastje waar ze zelf uit kan pakken en de rest buiten zicht opgeborgen. Maar ben nog op zoek naar een goede oplossing, ben wel benieuwd naar de ervaringen met zo’n dichtknoop zak!
Ik heb het kastje bij 7 maanden in gebruik genomen en toen kon ze al goed zelf dingen eruit trekken op de onderste plank. Maar dat duurt dan nog wel even inderdaad!
De box heb ik vooral gebruikt om haar veilig weg te leggen inderdaad en het was ook een prima speel/chill/slaap plek toen ze nog niet zoveel bewoog. Maar zodra ze kon rollen (5 maand) wilde ze er zelf ook niet echt meer in en hebben we haar vooral op het boxkleed op de grond gelegd. Opzich hoefde je toen niet mega goed op te letten maar nu ze overal op klimt en aan trekt zet ik haar wel in de box als ik even geen toezicht kan houden en haar niet mee kan nemen (bv wc bezoekje of als ik de kinderwagen beneden klaar zet of opberg)
Voor mij is de meerwaarde van een box dat ik mijn kind er even veilig in achter kan laten.
Maar ik kocht er pas een met een maand of 8 en nu met bijna 1,5 jaar doe ik haar er nog steeds in als ik ga douchen ofzo. Dan gaat ze er even lekker in spelen of tv kijken. Daarvoor lag/speelde ze op een kleed of zette ik haar in een stoeltje. Maar als ze eenmaal gaan kruipen en lopen dan is een kleedje te klein, haha.
Kun je niet gewoon een mand kopen en daar het speelgoed in doen?
Ik dacht even dat er een kind onder die doos lag
Dankjewel! Voor 2 kinderen, ze zijn nu 1 en 3,5 (98-104).
En wat is de kledingmaat van je jongste?
Ah sorry! Maat 80 :). Heb al even gekeken naar de draagzakken die je noemde en ga eens wat meer informatie zoeken over Isara the one.
Ooh met maat 80 kunnen veel peuterdraagzakken ook al, of al bijna.
De neko switch pre school of toddler, de Kokadi flip toddler, limas toddler, fidella heeft ook mooie toddler draagzakken.
Je kan ook een half buckle (neko bijvoorbeeld) nemen maar dan moet je wel een beetje knopen. Maar misschien ook wel handig als je er 2 kinderen in draagt dat je minder hoeft te stellen.
Het enige bij alle zakken die ik noem is dat het kan zijn dat ze pas vanaf maat 86 mooi zitten. Dat ligt een beetje aan de lengte vd benen van je jongste en de verhouding.
(eigenlijk zou ik je een pasconsult aanraden bij een consulent, dan voel je ook echt wat het fijnste zit. Ik kwam uit op eentje die ik vooraf echt niet verwacht had)
Voor de kindjes die van knijpfruit houden: je kunt via de app van Too Good To Go een box kopen. Zijn nog best een tijdje houdbaar.
Zwangerschapskwaaltje TMI ik heb echt last van superheftige stinkende vaginale afscheiding, verder nergens last van qua jeuk of iets. Moet ik hier iets mee?