M’n dreumes bijt aan de rand van z’n ledikant als hij ‘s avonds nog niet gelijk wil slapen 🫠. Er zaten al wat slijtplekken maar zonet hoorde ik hem via de babyfoon, en er was nu een groot stuk afgesleten . Heeft iemand ervaring met plastic of siliconen beschermranden tegen het knagen?
Hier ook Hij doet hij het vooral als er tandjes doorkomen, in de box en in zijn bedje. Ondanks dat we 400 bijtringen/bijtspeelgoed hebben van hout/sillicoon. Wij hebben het maar geaccepteerd
.
Ik had er eentje van Baby’s only (via Vinted) maar vond het mega irritant dat die niet vast bleef zitten aan de bovenkant. Toen van een vriendin originele bugaboo voetenzak geleend. Deze schuif je om de zitting heen en glijdt dus niet naar beneden.
Ja waarschijnlijk bacteriële vaginose. Zou ik de dokter voor bellen
Ik had wel meer afscheiding, maar niet anders ruikend. Stinkend is vaak een bacteriële infectie.
Je mag deze gebruiken als je zwanger bent. Wel zou ik sowieso eerst even de arts of verloskundige bellen dat je er last van hebt.
Wij willen binnenkort gaan beginnen met zindelijkheid en dan meteen een wc-verkleiner proberen. We hebben er al eentje in huis, maar ben nog op zoek naar de gouden tip voor een handig opstapje voor in onze ienimini wc… we hebben een opvouwbaar opstapje maar die is erg laag en een gewoon krukje lijkt me zo laag voor ons kind om zelf helemaal op de wc te klimmen, of kan dat wel?
Kun je te vroeg beginnen met zindelijkheidstraining/potjestraining?
Sinds een tijdje plast onze dreumes in de douche. Ik ben hier toen enthousiast op gaan reageren en nu heeft ze door wanneer ze plast applaudisseert ze voor zichzelf.
Na het douchen doe ik altijd haar badjas aan en dan loopt ze een stukje zonder luier op de overloop. Laatst plaste ze daar ook en gaf ze zichzelf ook een uitgebreid applaus. Ze heeft dus echt door wanneer ze plast en ze koppelt het dus niet alleen aan de douche.
Ze grijpt nu ook steeds vaker naar de voorkant van haar luier, ik kan dan natuurlijk niet controleren of ze plast maar dat vermoeden heb ik wel.
Ze wordt in februari 2. Zou het al zin hebben om beginnen met potjes e.d. of zou dit alleen maar demotiverend en averechts werken?
Heb ik ook gehad. Bij de huisarts laten checken maar was geen bacterie oid. Dus helaas kon ik er weinig aan doen behalve een inlegkruisje dragen en vaak mijn onderbroek verschonen. Ik had overigens eerst de verloskundige gebeld en die stuurde me door naar de huisarts dus ik zou gelijk die bellen.
Je kunt het proberen, maar maak er geen strijd van. Mijn kind is even oud en ik merk ook wat jij zegt, ze heeft het nu door als er plas uit komt en kan poep ook aankondigen als ze bijv in bad zit. Potje vind ze soms leuk om even op te zitten, maar ze word er vaak ook boos van dus ik doe er nog niks mee. Bij de oudste hebben we net 2 jaar een zindelijksheidspoging gedaan omdat ze ineens helemaal into de wc was op de opvang maar dat lukte niet, en daarna weer met 2,5 en toen lukte het snel.
Oh Thanks! Hier hetzelfde met dochter die bijna 2 is (in Jan). M’n zoontje was pas na 3 jaar zindelijk. Ik ga het toch maar iets rekken tot de zomervakantie ofzo.
Gewoon proberen. Mijn oudste poepte met 1,5 alleen nog maar op het potje of de wc. Plasje deed hij dan ook wel maar hij gaf niet zelf aan dat hij moest plassen. Poepen vanaf toen dus wel. Zo relax. Wie weet heb je geluk.
Was wel echt moeilijk om passende onderbroeken te vinden voor een dreumes. Maar ja dat is van latere zorg.
Onze dochter is met 2 jaar en 2 maanden zindelijk thuis. Slaapt ook zonder luier en heeft nooit ongelukjes. Ze zegt keurig “ik moet plassen” of “ik moet poepen” en als ze diep in haar spel zit vliegt ze ineens overeind en zegt ze “oohhh even plassen”. Dus dat zit echt wel goed, ook lange autoritten van meer dan een uur gaan goed.
Maar bij de opvang is ze amper zindelijk te noemen. Elke dag wel 1 of 2 ongelukjes. en er zit ook geen verbetering in.
Is wel echt vervelend voor ze daar lijkt me (ze zeggen zelf dat het niet uitmaakt) maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen.
Misschien komt dat omdat het eigenlijk nog wat te vroeg is voor dr en zou je bij oudere kindjes dat niet hebben.
@Kryptonite je kan een potje in de woonkamer of bij de wc zetten en af en toe een boekje lezen over het potje. Zou het nog niet van haar verlangen maar meer het concept introduceren in haar leven zegmaar haha
Heel herkenbaar. Hier ging het ook vooral bij de opvang steeds mis. Hij durfde gewoon niet tegen de juf te zeggen dat hij moest. Pas toen hij naar een hogere groep ging waar ze zelf naar de wc kunnen lopen ging het goed.
Klopt en het wisselt nogal eens qua invallers, meeloopstagaires, juffen van een andere groep en dan begint het weer van vooraf aan.
Bij de vaste juf gaat het nu wel goed omdat zij m’n kind ook kent.
Maarja is niet te doen voor een juf die een paar dagen op de groep staat.
Ik vind het alleen ook niet eerlijk voor haar om weer een luier aan te doen want dat voelt echt als een stap terug.
@itakepictures @Willy @Yzile dankjewel voor de tips. Dan ga ik het maar gewoon proberen en kijken hoe het gaat. Hebben jullie toevallig ook nog een goede tip voor het beste potje?
Op het goedkoopste ikea potje (zonder binnenpot) zit mijn dreumes (14maand) prima.
Na aanleiding van een gesprek op dit forum mee begonnen. Ik weet niet meer wie hier de tip gaf maar het werkt Hij had vaak bijna lege nachtluiers en een overstroomde ochtendluier. Sinds een paar weken zet ik hem sochtends op het potje en meestal komt er dan een plas. Heeft nog niets met zindelijk te maken want hij voelt het zelf niet aankomen maar klokzindelijk is ook al fijn. Zoiets zou je voor of na het douchen ook kunnen proberen @Kryptonite. Als het lukt dan scheelt dat weer een plas op de overloop en raakt ze gewend aan het potje, lukt het niet dan niet.
Heeft iemand een tip voor een voorlees app, met name met frozen verhaaltjes? Ik zoek mij sif op spotify maar kan het niet vinden
Wij hadden gewoon simpel potje gekregen van vrienden. Plastic ding niks bijzonders, haha. Wel handig om op elke verdieping minimaal een potje te hebben iig.
In de onlineBibliotheek app zie ik wel een aantal Frozen luisteeboeken staan.