Tips, ervaringen & aanraders #9

Dat was ik denk ik @Loes want ik heb laatst een heel stuk geschreven over elimination communication haha! Wat leuk dat het bijj jullie ook zo goed gaat!

@Kryptonite daar is het zeker niet te vroeg voor hoor! Wij hebben onze baby vanaf t begin al boven het potje gehouden (op routine) en vanaf 6-7 maanden amper poepluiers meer gehad (alles op potje of wc). Nu met 17mnd geeft ze altijd aan wanneer ze moet poepen en soms wanneer ze moet plassen, maar tegelijkertijd plast ze eigenlijk altijd wanneer we haar op gezette tijden (bij elke luierwissel en na slaapje) op het potje zetten. Ik zou denk ik beginnen met een potje kopen (wij zijn ook erg tevreden over de goedkoopste groene van de ikea) en haar daar op laten zitten bijv voor het douchen. Als ze nu al door heeft wanneer ze plast zal ze best gauw snappen dat ze het ook op het potje kan doen!

1 like

Hoe vaak wassen jullie willen kleertjes, rompertjes enzo? Ik lees hier over het zelfreinigend vermogen van wol etc en dat het qua wassen best kwetsbaar kan zijn. Als m’n baby erop plast of spuugt ofzo was ik het natuurlijk maar na een dagje dragen is het misschien niet nodig?

Nee niet na een dagje dragen en ook niet per se als er kwijl op zit, wel spuug of poep natuurlijk. Mijn baby gaat om de dag in bad en krijgt dan een nieuwe outfit, met wollen rompertjes hang ik ze dan even uit en dan kan die een volgende ronde weer mee.

Wat is goed vliegtuigspeelgoed voor een bijna 3-jarige? Moet klein zijn en geen kleine losse onderdelen hebben, en lang kunnen boeien. En weet iemand misschien een goed pop-up boek dat niet megagroot is?

3 likes

Magnatiles, auto’s, Kleine kleurboekjes en krijtjes. Raamstickers of gewone stickers.

2 likes

iPad! Hier heeft ze alleen maar rondgelopen en films gekeken toen we recent gingen vliegen :grin:

1 like

We vliegen 24 uur, dus die iPad gaat sowieso mee, maar hij mag er niet 24 uur op haha.

4 likes

Action heeft nu zo’n soort nep ipad waar je op kunt tekenen. Heel plat, neemt weinig ruimte in beslag.

10 likes

Mijn dochter draagt ook meestal 2 dagen dezelfde wollen romper en dan weer een nieuwe. Maar die ‘oude’ gaat dan niet altijd in de was, als hij nog schoon is hang ik t even uit en kan het weer de kast in.
Ik was het vooral als het echt vies is van plas, poep, eten of (veel) kwijl. Of niet meer fris ruikt. En dat is meestal wel binnen ong 4 draagdagen :sweat_smile: (voornamelijk eten) dus dat rouleert best prima hier.

2 likes

Ja die is chill! We hebben hem al, ik wist niet dat ze hem bij Action hadden, maar deze ga ik sowieso verstoppen en dan tijdens de vlucht weer tevoorschijn halen.

1 like

Deze is al jaren favoriet bij mijn kind, voor in de auto en hij zit meestal ook in mijn tas als we ergens gaan eten. Vermaakt ze zichzelf vaak weer een tijdje mee.

@Hihalarisch ik was wollen onderkleding na 1 keer dragen. Truien etc van mijn kind ook meestal na 1 dag omdat er dan pastavlekken enzo op zitten, mijn eigen wollen truien was ik na een paar keer dragen. Heb vrij veel wol, ook sokken, en meestal draai ik in de winter elke week wel een wolwas.

1 like

@mensen die de app Baby Tracker gebruiken: klopt het dat je de wekker voor de voeding niet met een interval van een x aantal uur na de laatste voeding kunt zetten, maar alleen een x aantal uur na “nu”? Ik wil dat hij me alarmeert als de baby 3,5 uur niet gegeten heeft, dus als de laatste voeding om 15:09 was wil ik om 18:39 een alarm… maar als ik interval kies dan schiet hij gewoon naar 3,5 uur vanaf nu en daar heb ik precies niks aan, want dan kan ik ook wel m’n iPhone wekker gewoon zetten

1 like

Ik heb die app niet, maar gebruik de app “Borstvoeding” (weet niet of die ook voor apple is). Deze gaf bij ons wel steeds automatisch om de 3 uur een melding dat het tijd was om te voeden, kolven etc. Weet alleen niet zeker of je hem ook op andere uren kunt “instellen”. Wij hebben de meldingen uiteindelijk uitgezet omdat we er zelf wel om denken. 's Nachts zetten we wel gewoon een wekker zodat we zeker wisten dat we hem hoorden (inmiddels wachten we tot ze zichzelf meldt 's nachts en dat gaat prima dus geen wekker meer nodig).

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een draadloze flesverwarmer? Voor onderweg of 's nachts bij bed (dat je niet naar beneden moet om de fles te maken) bijv? Is dat wat of is het makkelijker om gewoon een thermosfles heet water etc. mee te nemen?

1 like

Begrijp ik het goed dat je (snachts) poedermelk geeft?
Wij hadden inderdaad een thermosfles met water op temperatuur (dus niet alleen heet) en een fles + poedertoren boven staan.

Het water koelde in die paar uur tussen onze bedtijd en de nachtvoeding eigenlijk nauwelijks af, dus vond het wel makkelijk om écht niet na te hoeven denken snachts en gewoon PLENS water in de fles, poedertoren omkeren, klaar :grimacing:

1 like

Volgens mij kan dat idd niet. Dus dan moet je het direct instellen als je een voeding doet

2 likes

Ik vond een flesje maken met flesverwarmer niet te doen. Als ik naar beneden ging en een flesje maakte in de magnetron, dan was ik sneller klaar dan boven in de flesverwarmer. Dan zou ik eerder een thermosfles meenemen idd.

6 likes

Is het voor kunstvoeding of borstvoeding?

Ik heb ook boven een thermosflesje met heet water en een poedertoren. Meng dat in de badkamer met wat koud en poeder. Is 1 min werk. En zo doe ik het onderweg ook, met een fles koud water erbij.

2 likes

Baby daybook kan dit in ieder geval wel.

1 like

Heeft iemand tips voor een speelmat die makkelijk schoon te krijgen is of te wassen is? Heb hier een langharige hond rondlopen dus is wel handig om de haren er makkelijk vanaf te krijgen als de baby er op gaat liggen/spelen over een tijdje

1 like

Een foam mat! Wij gebruiken zo’n puzzel foam mat ivm makkelijk kunnen opruimen en schoonmaken.

4 likes