Volgens mij zijn er hier wel wat mensen die onderstaand Konges Slojd jasje (Juno) hebben voor hun kind. Vinden jullie dit echt een winterjasje of meer een tussenjas? Hij heeft ook nog een heel dikke jas voor de echt heel koude dagen en ik twijfel of ik deze erbij zal doen!
Moet het echt warm zijn voor je kind? Wij zetten gewoon een flesje klaar op kamertemperatuur zodat we ons bed niet uit hoefden. (Maar ik besef wel dat sommige kindjes enkel warme melk willen drinken.)
Incl melkpoeder erin? Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar ik heb altijd begrepen dat je melk niet zomaar uren kan laten staan buiten de koelkast.
Wij maken de fles gewoon in de badkamer met heet water uit de kraan. Geen gedoe en werkt prima.
Echt een tussenjas! En dan ook nog best wel een dunne
Mijn kraamzorg raadt Dr. Brown flessen aan. Zijn die echt zo fijn als ze beweren?
En voor de mensen die flesvoeding geven: voor welk merk zijn jullie gegaan?
Gebruik nu deze flessen en bij onze eerste ook. Ik vind ze zeker fijn, maar heb geen vergelijkingsmateriaal. Vond Difrax zelf niet lekker werken bij onze eerste.
Thanks! Ik vond m ook dun voelen maar de verkoopster zei dat het zeker een winterjas is. Dan ga ik iets anders zoeken!
Bij beide dr Brown gebruikt. Wel eens bij beide van Dufrax Papflessen geprobeerd, maar die vonden ze niet fijn.
Hier ook Dr Browns naar tevredenheid in gebruik, maar heb nooit andere flesjes gehad. Hoor wel eens dat het ventiel van Difrax niet fijn werkt (dat moet je draaien?), maar heb ook vriendinnen die er bij zweren.
Dr Browns heeft wel veel onderdelen om schoon te maken, maar aan de andere kant is het zo gedaan. Ventiel werkt wel altijd heel goed, en er passen ook spenen van Difrax op (en visa versa), dus genoeg keus in speentjes mocht dat nodig zijn.
Poedermelk is voor fase 1 (en 2?) van alle merken hetzelfde qua samenstelling. Dus je “hoeft” niet perse Nutrilon te kiezen bijv. Daar is ook een aflevering van de Keuringsdienst van Waarde van, die leggen het goed uit.
Hier ook heel tevreden over dr brown maar toen baby nog heel klein was hadden we Kruidvat flessen om gekolfde melk mee te geven en dat was ook prima. Toen ie toe was aan speen 2 (toen was ik na bijna 6 maanden gestopt mer borstvoeding ) overgestapt op dr brown. En wij geven dezelfde flesvoeding als op de opvang (Kruidvat in ons geval). Ik vond dat fijn omdat ik bang was dat ie krampjes zou krijgen bij te veel afwisseling tussen merken kunstvoeding maar weet niet of dat echt een ding is. Kruidvat is ook aantrekkelijk geprijsd (€8,99 voor een pak). Vond nutrilon heel duur
Inderdaad een interessante aflevering van de keuringsdienst van waren, het blijkt dat iedere voeding dezelfde samenstelling heeft. Alleen Nutrilon is 3 x zo duur.
Nee inderdaad, poeder wel nog apart en gewoon mengen als je het flesje gaat geven.
Thanks! Ik snap er alleen geen bal van. Ik moet een (betaald?) account hebben/maken?
Wij hebben destijds zowel Difrax en Dr Browns gehad. Persoonlijk vond ik Difrax fijner, die ventielen van Dr Browns was altijd gekloot hier.
@Kaasvlinder klopt inderdaad wat jullie zeggen over de aflevering! Mijn man had hem al gezien, ik moet hem nog kijken. De kraamverzorgster zei echter dat het toch echt beter is om de eerste paar weken Nutrilon te doen. “We zien toch dat ze daar beter op starten ipv Kruidvat. Daarna kan je gewoon overstappen op kruidvat”. Vind die prijzen van Nutrilon echt belachelijk inderdaad. Maarja nu weet ik zeker dat het echt kan haha! Ik vind het fijner om vaker dezelfde mening te horen, net als met de flessen. We gaan dus ook voor Dr. Brown
Hebben jullie een hoes voor de autostoel en is dat echt noodzakelijk? En zo ja, tip voor een merk die leuke verkoopt voor groep 1 (axissfix)?
Allessss is lelijk of duur.
Ik gebruik de Dr. brown brede flessen en ben tevreden
Dat lijkt me echt onzin, wat zij zegt. Ze zal wel meer ervaring hebben maar als blijkt dat de kruidvat voeding niet lekker werkt zou ik pas overstappen op Nutrilon, niet direct al.
Ik heb ook Dr Brown maar vooral met poedermelk vind ik het schoonmaken best veel gedoe eigenlijk. Ook al zetten we het in de vaatwasser, neemt ook meer ruimte in. Ik zou juist voor iets anders kiezen als ik opnieuw zou kiezen.
Vroegâh werden ze gesponsord door Nutrilion en boden dat ook actief met proef zakjes aan in de kraamweek… maar dat mag niet meer. Vertelde onze eerste kraamverzorgster (maar zij deed dit echt al 30+ jaar haha, dus zal lang geleden zijn dat dat zo was)
Wellicht komt het daar vandaan? Dat ze dat toch nog een beetje aanprijzen ofzo?