Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik gebruik difrax flessen en mijn baby drinkt er goed uit! Ik vind dr. Browns voor mezelf vooral niet zo fijn werken. De meeste kindjes drinken er wel goed uit.

En mijn baby drinkt kruidvat standaard en lijkt er tot nu toe goed op te gaan. Vind het wel gek dat de kraamzorg dat zegt. Toen het consultatiebureau hier op huisbezoek kwam gaf zij ook aan dat kruidvat een prima keuze is. Is inderdaad hetzelfde.

2 likes

Wij zijn begonnen met Difrax, na een tijd over willen stappen naar dr Brown om te proberen maar toen pakte hij die speen niet meer. Volgens mij is het gewoon ook wat ze gewend zijn.
Onze dochter deed het na 3 maanden bv prima op Kruidvat melk, onze zoon had de overstap na 3 weken en die had er toch wel erg last van. Die geven we nu Hero (want minder duur dan Nutrilon) en dat werkt beter maar dat kan ook toeval zijn.

2 likes

Mijn zoontje vond Philips Avent het fijnste

2 likes

Als je lid bent (je kind) van de bieb, dan kost het niets. Eenmalig inloggen met je bieb inloggegevens en dan krijg je toegang.

2 likes

@vlek en een bieb lidmaatschap is gratis voor je kind.

3 likes

Ik heb er eentje van ukje (:face_vomiting:) maar eigenlijk vooral gekocht voor de panterprint. Maar vind her toch wel handig omdat mijn dochter best vaak iets eet in de auto

2 likes

Ja absoluut eens!!

3 likes

Ja hier ook de Brown. Difrax lekte heel snel.
Dr Brown kan alles van in de afwasmachine, dus afwassen is geen gedoe. En de flessen gaan hier al bijna 1,5 jaar mee, niets versleten ofzo. Wel alleen elke x maanden een grotere speen erop gekocht.

En ik koos voor AH bio poedermelk omdat ik zuivel sowieso bio koop en het scheelt niet heel veel in prijs (voor ons).

2 likes

Bij de eerste alleen Nutrilon. Bij de tweede in het begin ook Nutrilon, maar was meer omdat wij het ā€œzieligā€ vonden dat we haar dan een goedkoper merk zouden kopen. (Ja raar). Uiteindelijk is ze overgegaan op (gratis) bijvoeding via kinderarts/diĆ«tiste. Heel soms wanneer we vergeten zijn om de voeding op tijd te bestellen kopen we wel eens Kruidvat merk, maar dat wil zij echt niet hebben dus moeten we alsnog Nutrilon kopen. Hoor in m’n omgeving goede verhalen over HERO.

3 likes

@Kaasvlinder @Huismus @Gelatelli thanks voor alle input! Gewoon een thermosfles gebruiken dus :grin: scheelt me weer een onzinnige aankoop haha

–

@DikkeKip wij hebben intussen alle soorten merken flessen en spenen ongeveer geprobeerd. Eerst een Philips avent, want zat in zo’n blije doos. Kraamzorg raadde tijdens de intake aan om juist niet op voorhand van alles te kopen, omdat je toch niet weet wat voor jou kind gaat werken. Uiteindelijk dronk ze daarmee veel te gulzig, ook met andere spenen van dat merk geen succes (bij kleinere speen kostte het juist weer te veel moeite). Daarna Dr. Brown geprobeerd, maar hetzelfde ā€œgedoeā€. Uiteindelijk bleek Difrax bij ons het beste uit te pakken. Maarja dat weet je dus nooit van tevoren.

Wij hebben gewoon de standaard S fles. Hier zit geen ventiel oid in. Alleen je kunt ook de onderkant losdraaien, hier zit dan een siliconen stukje tussen wat zorgt dat de lucht er meteen uit gaat tijdens het drinken (dat is hun ā€œsysteemā€). Ik vind het echt prima en makkelijk schoon te maken allemaal.

Wij zijn ook begonnen met Nutrilon. Maar meer omdat ik eerst bv gaf/wilde geven en het toch nodig was om te gaan bijvoeden. Nutrilon heeft van die fijne kleine zakjes van 150ml, zodat je niet een hele pot hoeft te kopen die vervolgens ā€œniksā€ staat te doen als bv wel lukt/goed gaat. Uiteindelijk zijn wij ook overgegaan op Kruidvat eigen merk toen we toch op kunstvoeding zijn overgegaan. Nooit een grote pot Nutrilon gekocht dus. Als je op voorhand al weet dat je meteen wilt starten met kunstvoeding zou ik gewoon meteen Kruidvat kopen hoor!

Edit: bedenk me nu dat we wel 1x een pot Nutrilon gekocht hebben. Daarna langzaam overgaan op kv eigen merk

1 like

Ik doe het even zo, zonder iedereen te taggen sorry :blush: Het is ons eerste kindje en ik mag/kan geen borstvoeding geven. We willen (net als elke ouder) het natuurlijk zo goed mogelijk doen.

Ik heb geen idee waarom ze het precies aanraadt om Nutrilon te gebruiken. Misschien toch iets van aandelen haha, missen echt de ervaring. Ze zei dat ze merkte dat kinderen die vanaf het begin kruidvat gebruikten meer moeite hadden om op het geboortegewicht te komen dan kinderen die nutrilon kregen. Ook zouden de krampjes bij kruidvat erger zijn de eerste weken dan bij nutrilon. Volgens mij is het ook echt onzinnig, maar ik word er behoorlijk onzeker van

2 likes

Dit is ook maar mijn eigen ervaring maar eerste kind kreeg kruidvat en had nooit krampjes en groeide als kool. Tweede kind krijgt bon bebe voeding en ook nooit kramp en groeit en ontwikkelt mentaal ook perfect. En zo nog duizenden babies die gewoon huismerk krijgen hoor. Niet gek laten maken.

Wij gebruiken ook dr brown flessen en vind ze gewoon fijn.

1 like

Alle nr 1 flesvoedingen zijn hetzelfde, dat is volgens mij vastgelegd. Wij gebruikten AH bio bij de eerste, bij haar lukte de bv niet. Bij de tweede wel, en sinds ze 9 maanden is doen we flesvoeding. Ze kreeg AH huismerk en Hero, maar net afhankelijk of we bij de jumbo of AH boodschappen deden. Kruidvat dronk ze ook zonder problemen. Echt, het maakt niet uit. Keuringsdienst van Waarde heeft er een goede aflevering over, misschien kun je die kijken.

3 likes

Wij geven nutrilon omdat de opvang dat ook doet! Hier begonnen met dr Brown (baby 1). En Difrax (baby 2) maar bij beide kinderen uiteindelijk uitgekomen bij Lansinoh. Beide keren vanaf dag 1 flesvoeding gegeven.

3 likes

Maar is het niet zo dat nr 1 qua basis (denk aan vet- en eiwitgehaltes) precies gelijk moeten zijn maar dat de fabrikant daarbij wel extra toevoegingen mag doen? Of dat bijvoorbeeld het eiwitgehalte vastgelegd is maar verteerbaarheid en verhouding eiwitten wel onderling verschilt?

Nu is maar de vraag wat deze evt verschillen echt voor (relevant) verschil maken.

En het prijsverschil is natuurlijk overduidelijk marketing en een mooiere verpakking. Maar ik denk dat zij echt ook veel geld in R&D steken.

Wat zo’n kraamverzorgende betreft. Misschien mogen ze niet actief door Nutrilon gesponsord worden. Maar als er allerlei interessante nascholingen worden georganiseerd vanuit hun, krijg je wel dat kraamverzorgende een goed gevoel bij het merk blijven houden (al dan niet onbewust) en daardoor meer richting Nutrilon zullen leunen.

6 likes

Ah thanks! Die heb ik inderdaad wel. Geen idee van inloggegevens alleen 🄹. Maar ik ga het uitzoeken, dankjewel!

2 likes

@DikkeKip ik had alleen een gratis flesje van Philips avent in huis dat in een van die babyboxen zat. Hij dronk daar goed uit, dus hebben toen een avent starterkit gekocht en eigenlijk heeft hij altijd maar flesjes van avent toen gebruikt.

Nu voor de 2e zijn we dat weer van plan. Qua KV hebben we nutrilon gebruikt. Eigenlijk omdat we daar dus die zakjes van hadden en al tijdens de kraamweek moesten bijvoeden daarmee. Toen hebben we dat gewoon door gebruikt omdat ik liever niet van merk wilde veranderen tussendoor.

5 likes

Ik heb nog nooit een hoes om de autostoeltjes gehad.

4 likes

@DikkeKip wij hebben toen difrax en avent gebruikt maar meer omdat ik dat al in huis had. Waarschijnlijk ergens gratis gekregen. Elk kindje is weer anders en iedere ouder heeft weer een ander voorkeur. Dus als je al wat in huis hebt, zou ik dat eerst proberen.
Qua kv…zoals de rest hier zei, je kan prima een goedkoper/ander merk gebruiken dan Nutrilon.

1 like

Dit was voor ons ook doorslaggevend qua keuze. Puur gemak en minder gewenning nodig eigenlijk dus

4 likes