Ik wil hier wel bij zeggen dat je kindje geen last hoeft te hebben van de wisseling. Mijn oudste had thuis Kruidvat en op de opvang Hipp, en dat ging meteen prima. En als je kind er wel last van heeft is het vaak alsnog goedkoper om 3/4/5 dagen in de week een poedertoren Kruidvat mee te geven dan dat je de rest van de tijd ‘gedwongen’ Nutrilon geeft. Dus ik zou daar je keuze niet van af laten hangen, vooral als Nutrilon of Hipp simpelweg te duur voor je is.
Wat goed!
Wij hebben ooit op vakantie heel even noodgedwongen andere poeder gehad en daarvan raakte de Dr Brown-speen steeds verstopt haha. Maar kan ook aan onze mengskills hebben gelegen
@DikkeKip Hoop dat jullie een keuze kunnen maken waar jullie zelf achter staan en niet maken omdat een kraamverzorger uit 1950 dat zegt. Succes, lastig al die keuzes wel he. Maar niks is definitief en je kunt altijd alsnog wisselen!
Misschien is onze opvang een uitzondering, maar bij ons krijgt elk kindje de poedermelk van het merk naar wens. Dus ik kon zelf aangeven of ze Nutrilon, Kruidvat, AH, Hero, Hipp, whatever drinkt.
Ze gaat wel 3 dagen, misschien is het anders als je kindje minder vaak komt?
Wow nog nooit gehoord. Dat is fijn
Overigens wat wel chill is, is dat alle opvolgmelk wel in de aanbieding mag dus dan slaan we ook wel in. Nu bij Etos bijv
Bij ons moet gewoon zelf poeder meegegeven worden.
Ik heb nutrilon en later Hero gegeven (laatste was een stuk goedkoper). Ik wilde vooral iets wat ik bij meerdere winkels kon kopen en niet afhankelijk zijn van een eigen merk. Mijn ouders die regelmatig oppassen hebben bijvoorbeeld geen AH of kruidvat in de buurt, maar wel een dorpssuper die Nutrilon en Hero verkoopt.
Waar ik gewerkt heb (kdv) was dit ook zo, we kochten de voeding die ouders wilde geven aan hun kleintje. Maar hierdoor ben ik gaan denken dat Nutrilon de beste voeding is, en bv Kruidvat goedkope rommel maar die aflevering van KvW heeft mij wel de ogen geopend dus ik ga toch Kruidvat voeding proberen.
Ik heb ook verschillende beoordelingen over luiers gekeken en daar kwam altijd wel Pampers uit, en die zijn volgens mij ook het meest prijzig. Op mijn werk ook altijd Pampers gehad en dat vond ik veel prettiger dan goedkope(re) merken. Of heeft iemand hier ervaring met wasbare luiers bij newborns? Vrienden van mij zeiden dat je daar echt niet aan wil beginnen omdat er in het begin al zoveel op je afkomt. Maar ik vraag me af of het echt zo’n verschil is met wegwerpluiers?
O, wauw dan is het nog luxer dan we al dachten
Sowieso hulde aan de luxe van onze opvang! Ze hebben ook haar flesje gekocht (en blijft daar), ze heeft luiers van daar. Maar ook slaapzakken en een buitenspeelpak. Ik hoef alleen reservekleding mee te geven (en zelfs dat hebben ze ook liggen in geval van nood). Ik kan dat natuurlijk met liefde allemaal zelf regelen, maar het scheelt wel dat ik bijv niet steeds nieuwe slaapzakken hoef te kopen voor de opvang en/of zelf wassen etc
Mensen die dat zeggen gebruiken zelf meestal geen wasbare luiers. Ik heb bij mijn beide kinderen wasbaar gebruikt vanaf 2 weken oud ongeveer. Eerste week deden ze zulke mini plasjes dat wegwerp met zon plasstreep wel makkelijk is. Persoonlijk vind ik het wassen heel weinig werk. En het verschonen is niet veel anders dan wegwerp. Voordeel is dat je nooit poepexplosies hebt. Dus je wast de luiers ipv de kleertjes .
Bij ons is dit inderdaad ook zo, in ieder geval voor de bekende merken nutrilon, Hero, Kruidvat, Hipp als je dan alsnog iets anders wilt dan wel zelf meegeven.
Zelfde met pampers, wel pamper eigen merk maar verschillende types (babydry, premimum etc.) en hij gaat 2 dagen dus ongeacht hoeveel dagen je gaat haha.
Eigen merk is ook van een aantal wel hetzelfde denk ik. Kruidvat en Bon Bebe hebben in ieder geval dezelfde kleur maatschep en precies dezelfde zakjes, alleen het kartonnen doosje is anders. Lijkt me frappant als dat heel andere melk is!
Wij gebruiken dus bon bebe want dat is 7 euro per pak bij de dirk.
Vind het al vervelend dat m’n dochter met anderhalf nog 3 flessen drinkt dus dan iig de goedkoopste
Bedankt voor alle vele berichtjes omtrent de flessen en flesvoedingen. Ben zo blij met het forum We hebben nog geen enkele fles dus ik denk dat we van Dr Brown en van Difrax kopen.
Heeft iemand toevallig ook ervaring met de Easybaby Milk Maker - Flesvoeding Apparaat?
Wat zijn jullie ervaringen met de houdbaarheid van melkpoeder? Wij hebben zo’n grotere doos van vrienden gekregen, maar die was al geopend. Op de doos staat 4 weken en ben wel geneigd om me daar aan te houden (liever geen risico’s met de gezondheid van mn baby) maar volgens mijn vriend kan er niet zoveel aan bederven.
Wij hielden hier ons ook aan. Vond dat zelf een prettiger idee. Had ook zitten googlen destijds, maar kon niet iets vinden toen waarom het niet erg is om langer te gebruiken, dus daarom ook maar aangehouden.
Wij zijn in de tweede week begonnen met wasbare luiers en prima te doen! Je wast je toch wel een ongeluk, haha.
Kraamzorg was er geen fan van, dus daarom begonnen met ‘gewoon’. En we hebben ook altijd in huis voor het geval dat, wasbaar als het kan, maar geen verplichting.
Volgens mij wordt het poeder langzaam wat “vochtig” en minder los.
Ik heb nooit zo lang over een blik gedaan, maar ik zou het niet meteen weggooien als het na 4 weken nog niet op is, maar zou het ook niet maanden later nog gebruiken. Er zal vast niet iets mis gaan na 4 weken en een dag, maar misschien merk je zelf dat het poeder wat anders wordt.
Tldr: zou het alleen gebruiken als het nog niet lang open is en je het wel binnen een paar weken op maakt. En bij twijfel gewoon een nieuw pak, dit is geen risico waard.
Heeft iemand hier een kaphoofd met fatsoenlijk haar?
M’n zus heeft een x gehad dat het bedorven was, maar dan stonk heft flesje ook gewoon echt. Was wel al best snel.
Wij zitten vaker voorbij de 4 weken en het is nooit bedorven.
Na een paar dagen overgegaan op wasbaar destijds en nouja, die wasmachine draaide toch wel dus konden de wasbare luiers er ook wel bij. En dan deden wij in het begin ook nog wat moeilijker met hydrofieldoeken vouwen als luier met daaroverheen overbroekje. Je hebt hele systemen die een stuk makkelijker zijn en minder vouwwerk kosten haha.