Tips, ervaringen & aanraders #9

Is bij ons ook zo. Toen ze nog Nutrilon dronk. Icl de flessenmerk moest ik doorgeven en dan kopen ze om de c aantal weken nieuwe flessen. Luiers altijd van pampers.

1 like

Ik ben benieuwd naar ervaringen met een osteopaat?
Ik merk dat mijn baby wel een voorkeurshouding heeft. Nu proberen we daar heel erg op te letten maar misschien is een consult bij een osteopaat wel fijn. Vraag me alleen ook af of een baby een x aantal weken moet zijn. Kan dat nergens echt vinden.

1 like

Ik heb geen ervaring met osteopaat maar wel met kinder fysiotherapeut bij voorkeurshouding en dat heeft bij mijn zoon echt goed geholpen. Als je voor fysio een verwijzing vraagt bij huisarts /consultatiebureau, dan krijg je ook huisbezoeken van de fysio vergoed.
Dat vond ik zelf wel heel erg fijn, mijn zoon was iets jonger dan 3 maanden bij eerste consult.

6 likes

Ik heb prettige ervaringen met een osteopaat. Ging in eerste instantie voor haar voorkeurshouding en meteen een soort algemene check up. Heeft mijn dochter zeker geholpen bij haar voorkeurshouding! En haar buik/darmen zijn toen ook direct behandelt.
Ik ben persoonlijk pro osteopaat, dat zal zeker schelen.

2 likes

Ik was skeptisch maar ze was 6 maanden en het was heel pittig dus we gingen toch maar. Het heeft niks geholpen, we zijn 3 x geweest en we moesten 30% ofzo zelf betalen.
Maar we hadden ook geen duidelijke klachten. Zij hadden wel een diagnose gesteld maar die weet ik eigenlijk al niet meer.

3 likes

Wij hebben hiervoor de kinderfysio laten komen en is verzekerd, dus kost je niks extra’s. Die komt aan huis ook. Kijkt goed naar waar de baby vaak ligt. Kan bijv externe reden zijn waarom er een voorkeurshouding heeft (bijv richting licht liggen of juist niet). En heeft heel veel goede tips en oefeningen gegeven. Heeft bij ons zoontje snel geholpen.

Bij cjg kunnen ze je wrs een tip geven voor een kinderfysio.

4 likes

Ik heb ook hele goede ervaringen met kinderfysiotherapeut via het cb. Osteopathie is geen bewezen behandel methode. Persoonlijk ben ik daar wel terughoudend mee. Verbaasd me altijd wel hoeveel mensen er naar verwijzen.

15 likes

Mijn bijna driejarig heeft vanochtend bijna 45 minuten met fietslampjes van de Hema gespeeld en het was het eerste waar hij weer om vroeg na zijn middagdutje. Het is klein en handzaam, maar of het goed vliegtuigspeelgoed is voor jouw mini, moet je zelf beoordelen :slight_smile:

4 likes

Ja dat soort tips zijn ook welkom! Mijn peuter is op het moment ook geobsedeerd met een fietslampje toevallig, maar wel een heel felle, niet geschikt voor het vliegtuig. Maar die simpele lampjes zijn wel een goed idee.

1 like

Mijn zoon vond dit helemaal fantastisch toen hij 3 was. Ideaal voor in de auto en vliegtuig

Verder nemen wij altijd een stickerboek mee (bijv die waar ze poppetjes moeten aankleden. Djeco heeft ook een hele leuke set waarbij ze dieren kunnen versieren met stickers) en wat te kleuren (Stabilo heeft stiften waarvan de doppen aan een grote ring zitten zodat je ze niet kwijtraakt). En natuurlijk een tablet met gedownloade favoriete series met een koptelefoon.

2 likes

Haha zo zei een collega toen ik om vliegtips vroeg dat zijn kind idolaat is van washitape, steeds kleine stukjes afscheuren en ergens opplakken enzo, dus ik had dat aangeschaft want fijn klein voor in het vliegtuig. Nou mijn kind vond het doodeng (??) en moest er niets van weten. Nu een half jaar later nog steeds niet (“vies bah, mama”) terwijl met gewone stickers wel wordt gespeeld. Fietslampjes zal ik ook eens in de speelhoek leggen.

7 likes

Hahha. Niet te volgen die mini’s. Mijne houdt van spinnen (groot en klein), maar is doodsbang voor vlinders

2 likes

Er zijn een hoop mensen die geld verdienen aan wanhopige ouders (slaapcoaches nog zoiets) en iedereen kan zich osteopaat noemen.

3 likes

Zou ook een kinderfysio consulteren ipv een osteopaat wat geen reguliere geneeskunde is. De kinderfysio heeft hier goed geholpen. Goeie tips gehad. En een controle erna op praktijk.

2 likes

Heeft iemand hier een nunki lakentje van Fedde en Kees? Ik heb er eentje gekocht en twijfel een beetje… ik wil mn baby in een warmere slaapzak doen met mouwtjes en hoop dat de armpjes dan onder het laken blijven. Is dat in jullie ervaring zo? En doen jullie nog een dekentje over het lakentje heen? Mijn winterslaapzakje is al vrij dik (2,5 TOG) maar voor de geborgenheid lijkt een dekentje me wel lekker…

1 like

Wij deden het inderdaad precies zo. Bij echt koudere dagen ook nog dekentje, bij deze temperatuur nog niet. Dan was de dikste slaapzak van Hema voldoende icm dat strakke laken. Goed strak doen, niet te bang zijn dat het te strak zit en niet te laag. En samen met die dikke hema slaapzak bleven de armpjes meestal goed zitten hier, of in ieder geval eentje :rofl: soms duwde ik dan snel het armpje terug, zodat ze niet helemaal wakker werd.

1 like

Haha ja die armpjes zijn echt ongeleide projectielen :rofl: mijn baby is vorige week ook uitgebroken bij een inbaker slaapzak haha, stak gewoon een arm uit :stuck_out_tongue: ook wel koud dus t is echt tijd voor een winterslaapzak

1 like

Mijn dochter is heel druk in bed en kreeg eerst haar armpjes niet los, maar later wel. Toen heb ik drukknoopjes aan de mouwen en het lijfje vastgemaakt. Waarom wil je de armpjes eronder houden eigenlijk? Ik deed er zelf nog een wollen dekentje over heen als het koud was. Ik heb dat niet voor de geborgenheid gedaan, ons huis was gewoon niet zo warm.

Edit: Later kreeg mn dochter ook met de drukknoopjes haar armpjes los. Ik ging dan eerst ook als een ninja de kamer in om het armpje terug te doen, maar ik merkte ook snel dat het wel los kon. Dus zou het soms ook even laten om te kijken wat er gebeurt (als je die luxe hebt). Mijn dochter was toen wel al 6 maanden, denk ik.

Vooral omdat die armpjes en handjes heel koud zijn, wij houden ook van een koude slaapkamer maar ben bang dat mn baby ziek wordt van de kou (is nu ook erg verkouden dus we slapen nu maar met het raam dicht)

1 like

Oh, volgens mij hoef je daar niet bang voor te zijn. Zolang het nekje maar goed voelt. Ik ben zelf van mening dat ventileren heel belangrijk is, ook juist tegen verkoudheden. Mijn dochter had toen ook vaak erg koude handen en wangen, bijvoorbeeld.

Edit: Maar een baby kan uiteraard beter niet direct onder een open raam liggen. Ik had (ademende) stof om het ledikantje gemaakt zodat het niet tochtte, maar er wel frisse lucht was. Maar ons huis was ook mega slecht geïsoleerd.

2 likes