Tips, ervaringen & aanraders #9

Heb met camperen wel eens sokjes over zijn handjes getrokken tegen de kou. :joy:

2 likes

Wij hebben ook een nunki laken gebruikt, daarvoor steeds een gewoon laken strak ingestopt. Ik hoopte ook dat haar armen met het nunki laken naar beneden bleven maar dat was niet zo (zonder slaapzak eerst). Ze kreeg ze er heel makkelijk uit, ledikant is te breed denk ik. Uit eindelijk toen het warm was het laken afgedaan en ging ze toevallig(?) ook beter slapen, nu draait ze flink met slapen maar slaapt wel goed.

3 likes

Armen omhoog is een heel ontspannen en natuurlijke houding voor een slapende baby. Zo lief juist :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ja ik wil m’n baby het liefst natuurlijk in de meest relaxte houding mogelijk laten slapen, heb eigenlijk vanaf de geboorte ingebakerd in van die puckababy slaapzakjes. Ik zie zo’n nunki lakentje dan als een zachte overgang naar uiteindelijk zonder inbaker achtige hulpmiddelen slapen zonder dat de armpjes de baby wakker houden :stuck_out_tongue: Baby slaapt echt super goed dus kijk echt op tegen slechte nachten

3 likes

Ja, als ze de armen stilhouden wel. Niet als je baby zijn armen omhoog houdt en zich wakker wappert.

5 likes

Ging toch over koude handen?

Ja precies :sweat_smile: dat probleem had ik ook. Idd strak lakentje en handjes terugstoppen of soms vasthouden onder het lakentje tot ze lekker sliep. Wat een gedoe, haha.

1 like

Ik heb voor de tweede flesjes van Hegen gehaald. Die vind ik zo chill. Veel makkelijker schoonmaken dan dr brown en je klikt de fles erop in plaats van draaien, dus kan ook niet lekken.

3 likes

Ik dacht over inbakeren en verschillende slaapzakjes / lakens, maar dan zijn er misschien verschillende gesprekken door elkaar :sweat_smile:

1 like

Waar spelen jullie 4/5 jarigen veel mee? M’n dochter is een beetje uitgekeken op dr speelgoed. Er staat ook veel ā€˜oud’ speelgoed wat nu voor de dreumes leuk is maar zij kan er niet meer echt lekker mee spelen. Nu Sinterklaas er aan komt wil ik ff wat leuks.
Er staat nu Duplo, little people kasteel, playmobile 123 boerderij en boot, poppen en Coblo.

M’n zoontje was toen helemaal in to dinosauriĆ«rs en knikkerbanen.

4 likes

Lego lego lego lego… en… Lego

4 likes

Connetix! Die hebben ook een knikkerbaan, al zijn de gewone tegels net zo leuk!

2 likes

Lego! Dat is echt de shit hier. En dan niet die 4+ lego maar gewoon Lego Friends of een City bouwpakketje oid. Niet te veel naar leeftijd kijken, het zal je verbazen wat ze allemaal kunnen bouwen. En gewone playmobil, op Marktplaats kun je voor niet al te veel geld grote sets kopen. En barbies vind mijn kind ook heel leuk

2 likes

Mijn kleuter tekent en knutselt elke dag, dat is echt activiteit nummer 1. Verder veel poppen, barbies, lego en playmobil. Ook is de verkleedkist populair.

1 like

We hebben al coblo met knikker baan!

Die ben ik ook aan het overwegen voor onze tweede. Heb jij gelijk een flesje van 150 ml gebruikt of die allerkleinste 60 ml geloof ik? En dan met de 1 of P speen?

Strijkkralen, connetix, paw patrol (wagens met poppetjes), puzzelen, barbies en op de opvang speelt ze veel met lego.

En verder veel kleuren, knutselen, verven etc.

2 likes

Hier wordt ook veel geknutseld :slight_smile:

Ook:

• Kinderversie van Diamond Painting (o.a. Hema)
  • Knikkerbaan (wij hebben Hubelino)
  • Ministeck (die wat grotere variant, heet anders)
  • Puzzels
  • Lego (idd ze kunnen meer dan je denkt)
  • Loomen had ze ook verdacht snel onder de knie
2 likes

Weet iemand of de code van albelli voo de gratig extra pagina’s nog werkt?