Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik vind dikkiedik zoooo truttig. En ze zetten de honden altijd weg als bullebakken haha.

3 likes

Mijn baby wordt binnenkort 1! Mijn ouders willen hem graag een loopfietsje of loopkarretje kado doen, maar weten niet goed welke. Ik zie ook door de bomen het bos niet meer. Wat zijn jullie ervaringen?

1 like

Deze is zo stevig als een huis doordat de stang in het midden zit. Ook kan je de weerstand van de wielen instellen. Fijn als ze net gaan lopen.

Maar weet niet of je zoiets zoekt of juist met wat meer toeters en bellen.

6 likes

Dankjewel, deze vind ik heel mooi juist!

Mijn baby is 2,5 maand en ik probeer ook elke dag iets voor te lezen. Ik ben gewoon begonnen aan de boekjes die we als kraamcadeau hebben gekregen en vond zelf zon boek over een muis en een leeuw heel erg leuk! Nu begonnen in een Jip en Janneke boekje, maar die vind ik heel erg suf en nogal stereotyperend.

Ik heb trouwens nog niet het idee dat het ‘baby ziet’-boekje mn baby iets doet. Wat doen jullie daarmee?

3 likes

Ik zette die gewoon voor m’n kind z’n neus als hij op zijn buik lag, dan was hij ook gemotiveerd om z’n hoofd op te tillen en ernaar te kijken.

Mijn kind is 1 en komt nu nog steeds met dat baby ziet boekje aangekropen om voor te lezen.

Kan een bieb abonnement trouwens aanbevelen als je elke dag voorleest, vooral voor je eigen vermaak want elke keer hetzelfde verhaal gaat echt vervelen. En mijn kind vindt het ook echt leuk om door boekjes te bladeren in de bieb.

3 likes

Kinderfysio en wij hebben the perfect noggin gebruikt tegen afplatting. Is het enige op dat vlak dat echt werkt.

2 likes

Oh haha mijn baby is er dan niet in geĂŻnteresseerd of nog te jong denk ik.

1 like

Vader en moeder regelmatig omdraaien bij Jip en Janneke werkt wel goed :innocent:

3 likes

De muis in de leeuw? Laat maar los koala is daar ook zo’n leuk boekje van.

1 like

Dit echt verschrikkelijk zeg. Raak er zo gefrustreerd van dat ik het niet normaal kan lezen. En vader/moeder en meisje/jongen omdraaien werkt hier niet, want als m’n man het dan de volgende dag anders zegt volgt er een hele discussie :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

2 likes

In het kader van haat aan bepaalde boekjes hier geen Dikkie Dik, maar Gonnie en Gijsje. Wij hebben zo’n boekje over Ollie de gans die als een verwend nest achter Gonnie en Gijsje aanloopt omdat hij ook laarsjes wil. Dan staan ze uit de goedheid van hun hart allebei een laarsje af aan Ollie. Hij zegt niet eens dankjewel, maar vindt de laarsjes vervolgens nog niet goed genoeg ook, want te warm. Echt topvermaak.

3 likes

Updateeee! Vandaag de goedkoopste bij de prental gekocht (Autostoel groep 1 kopen? Bekijk ons assortiment) en ik ben fan! Super makkelijk met een gordel vast te maken (was bang dat ik daar mee zou staan klote) en hij is super licht. Qua zitcomfort voor die kleine is het natuurlijk niet cybex, maar als extra stoeltje voor in oma’s auto prima :+1:

Edit: plus ik bewaar hem in de schuur zodat andere hem ook kunnen pakken als ze met mijn zoontje wegwillen, dus prima prijs

4 likes

Link doet het niet, het is de PrĂŠnatal autostoel 1/2/3 basis van 70 eu

1 like

Hahaha dit ja! ´Ollie wil ook laarsjes´ brult ie dan, verwende gans.

1 like

Wij lezen elke avond Jip en Janneke uit dat dikke boek, maar ik vind het vooral grappig dat sommige verhalen niet meer uit te leggen zijn
Zoals dat ze een sigaar voor opas verjaardag gaan kopen (ze weet niet wat een sigaar is haha), Janneke die een speel-kruidenierwinkeltje heeft met suiker in potjes doen, autorijden met tante en dat het autorijden dan een heel ding is, maar ook al dat ze het over klok kijken hebben (was voor mn kind prima maar besefte me dat wij letterlijk geen analoge klok in huis hebben)

4 likes

Haha onze zoon luistert en leest graag pietje puk. Niet te doen qua taalgebruik :rofl:
De post 2x per dag. Guldens. Tv wordt niet over gesproken. Alles nog ambacht (bakker slager etc). Komt ook uit 1960’ofzo

3 likes

Ik lees ook elke avond voor. Een boek tip: gewoon zoals je bent. Zo’n leuk boekje met mooie plaatjes!

2 likes

Help…
Onze zoon van 6 jaar wil graag op voetbal en het liefst wil hij natuurlijk zijn korte broek en t-shirt nu aan. Wie oh wie heeft tips hoe hij het beste met de kou gekleed kan? Evt. ervaringen met een winkel zou ook top zijn!