Tips, ervaringen & aanraders #9

Anders gewoon even aan de trainer vragen, die heeft vast betere tips!

1 like

Wat is nou nog een leuk kraamcadeau voor een tweede kind. Eerste is jongen, toen boekje cadeau gegeven, nu is het een meisje. Wil niet weer een boekje cadeau geven, en ze hebben al veel speelgoed.

1 like

Een geboorteposter met gegevens? Ik hou van gepersonaliseerde cadeaus 🫶

3 likes

Idd wel goed idee, maar weet dat ze daar niet zo van is (dat soort posters iig)

1 like

Bijtspeelgoed? Van Oil & Carol bijv. Dat is iig wel iets dat je nieuw kan gebruiken bij een tweede.

1 like

Oja idd en nu door jouw berichtje en die van Blush bedenk ik me opeens deze website:

Gepersonaliseerde bijtring: Custom Chewies – Chewies&more

Thnx voor de inspiratie!

2 likes

Mooie combinatie :grin:

1 like

Iemand anders tipte deze serie ook. Lijkt me heel leuk, thanks! :smile:

2 likes

Wat hebben jullie in de kinderwagen-wieg liggen als je met je baby gaat wandelen? Dekentjes zoals je ook in het ledikantje hebt, of meer een voetenzak of slaapzak-achtig gebeuren? Volgende week mag mijn baby voor het eerst naar buiten en ben als de dood dat hij teveel afkoelt, zeker aangezien er geen jasjes en gebeuren bestaan in maat 44/50 :smiling_face_with_tear:

2 likes

Inderdaad een (wikkel)dekentje die ook in het wiegje kan! Vandaag wel zon berenjasje/vestje aan gedaan, die nu nog te groot is maargoed, ze ligt toch lekker in de reiswieg. Ik heb ook een voetenzak voor de maxicosi en kan me voorstellen dat ik die echt met winterweer ook ga gebruiken in de kinderwagen. Daar zou jouw kindje dan misschien nu makkelijker in passen! Ik heb er een van Jollein met fleece erin.

2 likes

Toen mijn baby’s zo mini waren, ook rond deze tijd van het jaar, deed ik ze een dik vest aan (gebreid of vam dat fluffy fleece) en dan in een voetenzak in de wagenbak. En als het echt koud was, dan deed ik ook wel eens nog een dekentje in die voetenzak.
En ik deed ze ook wel eens in de winterslaapzak en dan in die voetenzak. Dat was ook lekker knus haha.

1 like

Onze was ook zo mini en zat in maat 44 toen we in december met hem voor het eerst naar buiten gingen, dus ik snap je zorgen. Die reiswieg biedt wel veel bescherming tegen de wind vond ik. Wij hadden de eerste keer de baby in een wollen deken geslagen en dan in de voetenzak en een veel te groot jasje aangedaan. Dus ik zou even kijken waar je je goed bij voelt, je moet net als bij in bed slapen toch even kijken hoe erge koukleum je kindje is. Verschillende laagjes is wel fijn, want dan kan je een beetje doseren.

4 likes

Dikke kleertjes, mutsje op, gewikkeld in wikkeldoek, in een teddy voetenzak.

2 likes

Wij verwarmden eerst de wagenbak voor met kruiken (in november, kindje met maat 44/50) dan een jasje aan (in maat 56 dus nog wat te groot), mutsje op, badcape om en dan een dekentje en de wagenbak dicht.

En dit superlieve jasje is er in maat 50: newborn jas teddy ecru - HEMA

3 likes

Ah top ik heb dat jasje van de Hema direct besteld. Was al wel bij de fysieke Hema geweest maar daar niks kunnen vinden; maar het bestaat dus toch!

Heb ook een soort slaapzak/voetenzak met teddy aan de binnenkant van de zara besteld die ik permanent in de wieg kan hebben liggen. Dik extra truitje aan, muts op en met evt nog een dekentje erover moet het dan allemaal wel loslopen denk ik.

4 likes

Inderdaad (wollen) dekentjes en ik had zo’n Engel jasje gekocht in de kleinste maat (toen had ze nog maat 44). Zwom/zwemt ze natuurlijk in, maar is wel lekker warm en dan kan ze er lang mee doen haha.

5 likes

Ojaaa voorverwarmen! Helemaal vergeten, maar dat deden wij ook!

Wij gingen eind november voor het eerst met hem naar buiten, gewoon normale outfit (romper, kleding), daaroverheen berenjasje en dan gewikkeld in een koeka dekentje. Als het heel koud was dan legden wij ook een warme kruik in de wieg voordat we naar buiten gingen.

En sowieso kapje dicht tegen de wind enz.

1 like

Vond deze van jollein daar heel fijn voor. En daaronder nog zo’n gevoerd pakje.

En over het matrasje van de kinderwagenbak nog een fleece deken, onze kraamverzorgster raadde dat aan voor de kou van beneden. En volgens mij hadden we ook nog wel eens een kruik in die bak liggen

9 likes

Omg echt te schattig dit konijnenpakje (? Wikkelding?)