Ja dit is zo’n wikkeldeken. Onze baby had hem ook, in het bruin.
Zo mini
Al die lekkere dikke pakjes doen me denken aan deze belangrijke winter PSA:
Doe je kind geen dikke jassen en pakjes aan in een autostoel! Omdat er dan veel lucht tussen de gordel en het kind zit en dit bij impact allemaal weg is en dan vliegt je kind zo tussen de gordels door.
Ik vind het altijd zo raar dat je dit nooit hoort van het ziekenhuis of het cb, terwijl het superbelangrijk is.
Wij hadden zo’n schapenvel van Ikea onderin liggen tegen optrekkende kou, dat scheelde echt gigantisch in de warmte (en zag er bijzonder schattig uit ), schapenpak of dilling kinderwagenpak en dan een soort mummieslaapzak/voetenzak die tot z’n kin dicht ging, en als ik dan nog dacht dat hij het koud had legde ik daar nog een deken uit de wieg overheen (maar dat heb ik geloof ik alleen op wintersport gedaan).
Is het Engel Natur jasje meer een tussenjas of ook nog geschikt als het echt kouder is? Vind ‘m vrij dun maar ja wel wol… heb ‘m nu in de kleinste maat en twijfel of ik ‘m nog in een maatje groter wil voor de komende maanden maar als het te koud is dan beter een ander jasje natuurlijk.
—
Oh en weet ff niet meer wie de tip van Boekstart gaf maar thanks daarvoor! Koffertje is binnen met twee leuke boekjes. Stond in de bieb naar de collectie babyboekjes te kijken maar niks geleend want vond het toch een ranzig idee, al die stoffen boekjes in handen en monden van baby’s. Maar eenmaal thuis las ik dat ze alle boekjes wassen als ze ingeleverd worden haha, dus misschien binnenkort toch maar proberen. Maar vind het toch nog steeds een beetje een vies idee
Hierop aanvullend heb je voetenzakken te koop die je in de autostoel kan doen, zoals deze: Jollein Voetenzak voor Autstoel & Kinderwagen Boucle - Naturel | bol.com
Dus dan zit je kind veilig, maar ook warm.
Ik heb dit hier voor het eerst gehoord en sindsdien zeg ik het ook tegen iedereen die het wil (of niet wil) horen
Ik wist dit ook niet, thanks voor het delen!
Volgens mij mag je wel de jas aan doen maar je moet hem net zo strak doen als je het zou doen zonder jas.
Dus stel je doet je kind eruit halen met een shirtje aan en je doet volgende dag je kind terug en je laat de riempjes op precies dezelfde stand met de jas aan is het niet gevaarlijk.
Het gaat niet om de jas maar om de losser afgestelde bandjes.
Ja tuurlijk, maar het lijkt me best lastig om ze zo strak te krijgen en ook oncomfortabel voor je kind.
Voor afgelopen winter was het Engel jasje prima voor mijn kind, icm een voetenzak als ze in de wandelwagen zat. Maarja het was wel een heel milde winter natuurlijk.
Nog een droge fotoserie over hoe je kan testen of jouw kind veilig zit of niet!
Ik vind het te koud. Het is wol, maar de wind komt er wel dwars doorheen natuurlijk.
Ja alleen ik krijg mijn kinderen dan niet fatsoenlijk erin. Als ze dan een winterjas aan hebben krijg ik de gordels niet goed over de schouders, maar hangen ze ergens halverwege de bovenarmen. Ook niet echt veilig natuurlijk.
In de maxicosi hadden wij dus altijd een wikkeldeken met gaten (van Jollein) of zo’n wintervoetenzak. En in de winter heb ik altijd wat dekentjes in de auto liggen, als ze het dan echt koud vinden doen ze die ff om tot het warm is on de auto. Draag zelf ook geen jas dan in de auto, dus je voelt dan ook wel snel of het te koud is of niet.
En inderdaad @Nefertiti , dit is dus iets wat ik ook hier heb geleerd. Er zijn op internet wel filmpjes te vinden van botsproeven met een dummy met winterjas aan… word je echt niet blij van.
Ik wist dit wel en heb een voetenzak in de maxicosi alleen ik vraag me wel af hoe je dat doet als je gaat wandelen met de reiswieg vanuit de auto? Dan zit hij in de maxicosi en dan moet je hem overtillen in de reiswieg en dan snel een jas/pak aan doen?
Ik deed dan vaak met voetenzak en al in de reiswieg leggen. Of inderdaad ff een jas aan doen, maar meestal als ze sliepen gewoon met voetenzak en al eruit tillen.
Die gordelhoezen had ik er wel af, anders blijven die steeds haken en is het gedoe.
Ik vind het sowieso ingewikkeld die gordels, want hier krijgen ze echt alles vanaf een jaar of 2.5 los en er uit gewurmd
En ja, dan is het opvoeden en mag niet en etc. Maar ze zitten echt te vaak (vaker dan me lief is) met de armpjes eruit bij ons… en zeker als je alleen rijdt heb je gewoon niet altijd de mogelijkheid het te signaleren en vervolgens corrigeren… soms merk ik het dan bij het uitstappen pas omdat ze wel stil blijven zitten.
En we hebben al dit: Yrda autostoelgordel veiligheidsclip Grey
Maar vanaf ruim 2 krijgen ze dat prrrrrima zelf los
Haha blijkbaar heb ik vrij gedweë exemplaren want hier hebben ze nog geen Houdini pogingen gedaan
Oh dit moet ik ook! Kun je dit er los bijkopen? Mijn peuter maakt zich ook binnen 2 minuten los als we hem niet met nog extra attributen vastsnoeren… en dan nog.
Weet ik niet. Volgens mij is het gewoon een ander systeem.