Tips, ervaringen & aanraders #9

Verschilt zo per kind. Mijn zoon was een engel. Maar m’n dochter daarentegen doet al sinds haar 1,5 jaar de gordels uit. Heel irritant.

1 like

Maar kun je niet gewoon op dat rode ding rechts klikken? :sweat_smile:
Ik moet zelf best kracht zetten om onze AXXIS FIX los te krijgen, maar haar hoor je nergens over hoor :rofl::+1:t3:

Hier ook zo een. Gordels megastrak dat je denkt dit zit te strak en dan nog eruit komen. Of inderdaad midden op de snelweg ineens de hele gordels vs axxis los…

3 likes

Kan hij nog lang niet bij en het gaat ook wel aardig stroef.

1 like

Ik ben op zoek naar een draagzak die direct geschikt is voor een newborn. Gebruik nu een draagdoek maar knopen is niet aan mij besteed :sweat_smile: hebben jullie tips?

Ik heb de tula free to grow en vond die heel prettig met een newborn. Mijn kind was wel 4 kilo bij geboorte, ik kan me voorstellen dat als je baby een stuk kleiner is dat anders kan zijn.

2 likes

Van ByKay hebben ze nu een newborn draagzak

Ik heb deze besteld en komt vandaag binnen. Dus kan er nog niet echt iets over vertellen.

2 likes

De storchenwiege newborn kan vanaf maat 50. De free to grow vanaf een grote maat 56/62. De isara the one kan vanaf maat 50.

5 likes

Dankjewel voor de tips, ik ga me er even in verdiepen. Zo fijn om haar bij me te kunnen dragen

5 likes

Babybjorn mini

2 likes

Wat zouden jullie doen bij een net 2jarige : ielmpak of een jas en broek (met bretels?) ?

Voor welke situatie en welk weer?

4 likes

Voor de herfst/winter om in buiten te spelen of door het bos te banjeren etc.

2 likes

Voor in het bos zou ik wel een ielmpak aan doen maar ik vind dat pak niet warm, dus voor de winter wel te koud of je moet echt een winterjas er onder aan doen bijvoorbeeld.

2 likes

Ielm pak en dan in een flink grotere maat! Mijn dochter van bijna twee (januari) zit in kledingmaat 86 en draagt nu een iELM pak in maat 98. Dan past er makkelijk een dikke trui en jas onder zonder dat het knelt of strak zit. En door de elastieken banden bij de mouwen en broekspijpen kamp je niet met te lange mouwen die je moet inslaan.

1 like

Ik weet niet wat het beste is, maar mijn kind is gek op de fleece pyjama’s van Hema. Die zijn lekker warm, zij ligt ook de halve nacht naast haar dekbed en het is nu 16 graden op haar kamer.

6 likes

Ik had vorig jaar een soort van skipakje van Columbia, die was gewoon aansluitend. Was echt lekker warm.

Ik vind voor alsnog een losse regenbroek met bretels makkelijker. Regenbroek is warm (draag ik zelf ook op de fiets voor warmte als het erg koud is), is waterdicht en ook makkelijk over de kleding aan te trekken.
Zo’n skipak is natuurljk ook wel lekker warm, maar misschien ook sneller kapot met buiten spelen.

3 likes

Mijn kind heeft deze en gecombineerd met gevoerde regenlaarzen blijft het echt lang warm, gewoon met normale kleren er onder.

2 likes

Marsupi! Kan direct vanaf de geboorte

@Keroppi Hier ook een heel braaf kind, nooit een poging gedaan om uit de riempjes te komen. Tegenwoordig zegt ze het ook als ik bijv per ongeluk vergeet om haar vast te zetten op de fiets ‘uh mama ik zit nog niet vast hoor!’ :smile:

1 like

Wij hebben er van Lidl inderdaad. Of van Vinted want ik weiger 50 euro uit te geven voor zoiets zonder dat we skiën

1 like