Tips, ervaringen & aanraders #9

Even kopie, plak: Vooral op het gebied van ventilatie, luchtdoorlatende zijwanden en bedbodem schiet de kinderwagenbak tekort.
Ook zijn de zijwanden in veel gevallen bekleed met kussenachtig materiaal, nóg een risicofactor voor wiegendood.
1 vd nieuwere bugaboo kinderwagens heeft wel zijkanten met gaas lees ik.

Ik ben ook nog zoekende hoor voor de baby, mijn advies zou ook zijn om eerder te oefenen want mijn dochter sliep echt niet de 1e nacht in een vreemde omgeving en een vreemd bed.

3 likes

Mijn kind bewoog toen al veel, dus ik zou het absoluut niet doen vanwege kans op wiegendood door dat materiaal wat aan de zijkanten zit. Plus hij sliep toen ook in de nachten al paar uren goed door en wij zouden dan waarschijnlijk ook in slaap zijn gevallen om het in de gaten te blijven houden.

Voor een dutje van een uurtje waarbij je het zelf in de gaten kan houden zou ik het wel aandurven maar anders niet. Kan je niet zelf een campingbedje meenemen?

1 like

Wij hebben dat wel gedaan, 3 nachten waren we toen weg. We hadden de bugaboo cameleon 3 kinderwagen. Die heeft geen gaas, wel een flinke bak en m’n meisje is niet zo groot.
We hadden dan een lakentje om het matrasje. Ze sliep overdag ook meestal in die kinderwagenbak. Bij de gastouder slaapt m’n dochter het liefst nog steeds in de kinderwagenbak (ze is 1,5). Daar loopt ze nu zelf naartoe om aan te geven dat dat dr voorkeur heeft :joy:. (ze is nog steeds klein dus past daar nog in)

1 like

Ik heb nog een sint tip! Ik heb deze bij amazon besteld voor mijn zoontje van een jaar. Ik heb m nog niet aan hem gegeven, maar ik vind m zelf ook heel leuk. En hij voelt best wel degelijk:

2 likes

@Karl_Lagerfeld volgens mij ben jij een keer in een hotel geweest met een glijbaan als ik het goed onthouden heb. Klopt dat?

Ik kan het nergens meer vinden.

(Ik hoop niet dat ik eng stalkerig overkom, maar soms registreert mijn brein de raarste dingen)

Wil je misschien delen waar dat was? Ik wil een keer met zoon een nachtje weg naar een kindvriendelijk hotel.

1 like

Heb je toevallig een co sleeper? Die van ons konden we heel makkelijk meenemen :slight_smile:

2 likes

Ok, ga ik daar in ieder geval even naar zoeken.

1 like

Wij hebben een voetenzak van prenatal. Zat al bij de tweedehands kinderwagen maar dat ding is echt enorm? Denk dat m’n peuter er ook nog wel inpast. Dus misschien ook een tip, gewoon een grotere kopen.

Wij zijn met 3 maanden oude baby 8 weken gaan camperen en hij heeft al die tijd in de reiswieg geslapen. Hij rolde toen ook al zelf om. Ik maak me er niet zo druk om maar ja het advies is idd om het niet te doen.

2 likes

Hotel hup in Mierlo heeft dat iig ook!

3 likes

Goeie! Ik ga er maar eens naar zoeken op YouTube idd. Of Coolblue bellen, dan schijnen ze ook wel goed te adviseren.

2 likes

Jaaa zeker! Dat was in van der valk Heerlen.

Op deze pagina zie je welke van der valk hotels familiekamers hebben. Sommige zijn echt heel leuk ingericht voor kinderen, andere hebben alleen een extra kamer met stapelbedden zonder speciale aankleding.

2 likes

Welke regen/thermolaarzen raden jullie aan ? En graag ook tips voor sokjes die blijven zitten bij een baby ? Had ze bijd e eerste van Kruidvat en die waren echt top maar die hebben ze nu niet meer. Heb ze van Hema/terstal/kruidvat nu maar die zakken zo af.

En ik overweeg een scoot and ride aan te schaffen voor mn zoon, hij is nu 2, maar is dat zit gedeelte dan niet al te laag zeg maar ?

1 like

Ik zou het niet doen, als je kind tegen de zachte zijwanden aan rolt (wat op de leeftijd van 3/4 maanden mogelijk is), kan hij mogelijk niet goed ademen. Deryan tentje lijkt me een hele veilige oplossing, en anders een campingbedje meenemen (lenen/huren/aanschaffen).

1 like

Ik had de Lidl speelgoed folder uitgeplozen, maar echt alles wat ik had opgeschreven staat niet op de website… terwijl erbij staat “vanaf woensdag 23-10”. Is dat andere jaren ook zo geweest? :sweat_smile: komt het dan nog of helemaal niet bijv

1 like

De bambino sokjes zijn er niet meer, maar wel kruidvat sokjes toch? Ik heb die nu voor mijn dochter en vind die fijner dan die van hema. Die laatste zakken inderdaad constant af

2 likes

Ik zag bij de lego staan vanaf 8-11, ik weet niet of alles op een andere datum online komt?

4 likes

Oh, super! Dank je wel!

2 likes

Vaak iets later is mijn ervaring. Beetje irritant wel 🫣

3 likes

Wij hebben de Numsy lou en daarbij kan dat wel. Je moet wekker 1 instellen op de tijd dat je wilt dat ie rood wordt, dus bij ons is dat om 19.00 en dan hebben we ingesteld dat hij om 07.15 groen wordt. Dan is hij de hele dag groen tot 19.00. Hij gaat wel op een sorry energiemodus hoor, dus hij staat niet de hele dag echt aan.

1 like

Voor de mensen die slaapzakjes gebruiken: waar slapen/sliepen jullie baby’s in? Ik wil graag een slaapzakje kopen en het liefst dan geen dekentje meer hoeven te gebruiken, omdat hij daar snel onder komt met z’n hoofd i.v.m. bewegen. Gebruiken nu een Fedde en Kees slaapzakje, lakentje + deken eroverheen, maar wil daarmee stoppen i.v.m. oppas die dit niet heeft.

Zie veel slaapzakken met een hogere TOG waarde waar de mouwen afgeritst moeten worden bij een kamertemperatuur van 16-18, maar dat lijkt me zo koud aan de armpjes. Of maakt dat niet zoveel uit? Mijn baby is bijna 3 maanden nu.