Hm die hebben wij ook, in het boekje staat wel dat hij na 60 seconden uitgaat (vaag omschreven). Ik ga het vanavond nog een keer uitproberen want gisteren leek hij uit te gaan, maar toen begon de baby te huilen toen ik hem aan het testen was dus niet echt goed opgelet wat er nou gebeurde.
Ligt aan het weer. Bij ons is het in de zomer heel warm boven en in de winter heel koud. In de zomer een dunne slaapzak en alleen een romper of alleen luier en echt hartje winter een lange mouwen romper, een dikke pyjama en dan een dikke slaapzak met mouwen. Maar bij ons kan het dus echt wel 12/13 graden zijn, koud dus.
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties en de tips op mijn vragen van gisteren.
De skibroek is inmiddels aangeschaft en de elektrische tandenborstel die is getipt is onderweg.
Ik dacht eerst dat een elektrische tandenborstel nog niet mocht omdat die van Oral B pas vanaf 3 jaar is (ze is 1,5) en stom genoeg heb ik niet naar andere tandenborstels gekeken.
Nu duimen dat het gaat werken. De andere tips ga ik ook proberen als dit niet werkt. Ik heb inmiddels de buren ook ingelicht dat geschreeuw rond 18:45 geen mishandeling is maar dat het gewoon tandenpoetsen is.
Hierop inhakend: Wat zijn nou echt warme pyjama’s voor baby’s? Bij ons wordt het ook zo koud en ben nog een beetje zoekende.
Die velourspyjamas van de Hema
Deze zijn heel warm. Wij hebben haar in de winter in wollen pyjama (broek en lange mouwen romper) en deze pakjes laten slapen. Met een 3 tog slaapzak van de prenatal.
Het resultaat van deze aankoop is een hele kleine baby in een heeeel groot jasje. Maar het is HEEL schattig
OMG dit is zoooooooo aandoenlijk! Wat een cutie in z’n fluffy jasje 🥹
Mocht iemand hier interesse erin hebben bij de Kruidvat kan je nu een gratis babybox aanvragen, zitten echt super leuke spullen in! Heb de mijne vandaag opgehaald en eigenlijk alles bruikbaar/handig voor als je nog moet bevallen of net bevallen bent.
Wij zijn rond de 2 jaar begonnen met elektrisch poetsen omdat de tandarts het aanraadde. Toen ik aangaf dat er op bijna alle elektrische tandenborstels ‘vanaf 3 jaar’ staat, zei ze dat het wel gewoon eerder kon (bij onze dochter dus in ieder geval, geen idee waar ze naar kijken). Je hebt al veel goede tips gekregen maar nog even als aanvulling: wat bij ons heel goed helpt is vragen 'welke tand mag ik nu poetsen? En dan terwijl je poetst benoemen wat je doet: 'ik poets nu de voorkant, ja helemaal schoon! Dan nu de bovenkant etc. Maar onze dochter is dus wel een jaar ouder, dus misschien dat dat besef er dan al iets meer is. Succes en hopelijk lezen we binnenkort hier een succesverhaal!
Jaaa wow ik dacht bijna te mooi om waar te zijn. Zag alleen datie al uitverkocht was. Dus ik houd het in de gaten :). Wel weer een gratis pak luiers gescoord!
Ik heb het nog een paar keer getest maar hij gaat na vijf minuten toch weer ‘uit’. Hij staat dan op slaapstand maar door op de knop bovenop te drukken kun je hem aanzetten. Je ziet wel echt niks meer. Misschien is dit een nieuwere versie?
Ik vind het onhandig om mijn kind aan te leren dat groen óf uit betekent dat hij eruit mag. Ik ga nog eens Numsy mailen en anders ruilen
Wat zat er in bij jullie? Ik kreeg alleen een plastic shopper met 1 pak luiers, 1 pak billendoekjes en 1 babyshampo. Niet zo exciting eerlijk gezegd?
Edit: oh is dit wat anders dan de baby&mama tas? Ik zit ff in de app te kijken en dit is iets los van wat je altijd al kunt krijgen idd! Heb ook een aanvraag gedaan, ben benieuwd
Hm dat is wel gek dan. Wij hebben m afgelopen weekend toevallig besteld dus ik neem aan dat het de nieuwste versie is. Ik zal morgen nog eens kijken, maar volgens mij was ie de hele tijd gewoon groen overdag.
Nee ja dat is een andere haha die had ik dit keer niet opgehaald want vanuit de vorige keer niets daarvan gebruikt eigenlijk. Ik kreeg hier vanuit Kruidvat zelf een mail van dus had het gelijk aangevraagd en dacht ga het maar snel ophalen nu ik nog niet bevallen ben.
Uhm wat er nu o.a in zit (even uit mijn hoofd):
- Kruidvat pampers
- wegwerp washandjes
- Kruidvat kraamverband
- Kruidvat flesje
- Kruidvat speentjes
- zakje Duplo
- een wasgel voor baby van zo’n natuurlijke merk (naam vergeten)
- zwitsal zeepvrije wasgel
- Kruidvat wasgel
- Kruidvat wasgel voor volwassenen
- kinder tandenborstel
- mini tandpasta
- eye patches
- zenner haarklem
- glijmiddel
- 1 canvas tas
- 1 shopper zelfde als die je kreeg bij de normale baby actie
- pakje met 3 bambino sokjes
Vast nog een aantal andere spulletjes maar dit was het grotendeels wel.
Haha ik geloof je! Er zitten ook zoveel instellingen op, misschien gaat er iets verkeerd. Ik heb ze een mailtje gestuurd in ieder geval.
Je kunt de mouwtjes er ook aan laten en dan een rompertje zonder/met korte mouwtjes eronder aandoen. De hema slaapzak heb ik toen in de herfst vrij snel met lange mouwen gebruikt, ook al is onze woning goed geisoleerd.
Heeft iemand een verstelbare kindertafel die goed kan van 2-5 jaar?
Even een vervolgvraag op de winter slaapzakken met mouwen. Helpt dat ook een beetje tegen het maaien van de armen die dikke mouwen? Ik moet denk ook langzaamaan gaan afbouwen met inbakeren.
Ja toen ons kind nog heel klein was gebruikten wij expres een dikkere slaapzak zodat de armpjes wat minder mobiel waren. Afbakeren afbouwen is zo wel vlot gelukt bij ons.
Hier hielp het niks, kreeg zijn armen nog alle kanten op en onder een laken vandaan.