Hmm herken niet van onze opvang ( ervaring met twee soorten). Hebben ze bij de intake niet gevraagd naar de ritme en de tijden van melk drinken en hoeveel? Laten huilen doen ze bij ons niet. Ze wiegen totdat de kind in de slaap valt als dat nodig is. Ze zijn echt heel lief. Omdat onze kinderen 4 dagen in de week gingen houden we juist hun ritme ook thuis aan, zodat het daar makkelijker is.
Ja zeker hebben ze dat gevraagd en dat hebben we ook gezegd maar daar hebben ze zich dus niet echt aan gehouden… tenzij ze dus in dat systeem een typefout hebben gemaakt.
Zou gewoon een nieuw gesprek aanvragen om er even voor te zitten dan. Niet zeg maar bij ophalen of wegbrengen, dan heb je vaak ook andere ouders etc.
Klopt het dat de wafelpyjamas van Feetje wat klein vallen? Ik twijfel welke maat ik zal nemen. Maar lekker groot is misschien sowieso wel fijn slapen?
Ja ik vind ze vooral wat smal/strak. Niet echt een hele maat kleiner. Maar ik bestel ze altijd een maat groter, zodat ze langer mee kunnen. Werkt prima!
Edit: O sorry, de wafel. Ja die vind ik wel echt klein vallen. Die zou ik sowieso een maat groter nemen.
Ja die wafel pyjama’s ook klein en zeker dat shirt erg kort. Ik zou 'm 2 maten groter bestellen, dan kan het lekker lang mee.
Die andere met die printjes vind ik wel prima op maat. Ik heb voor mijn kind die 92 draagt een 92 gekocht en die is goed. 98 is wel echt groot.
Hebben jullie tips hoe over te gaan van kunstvoeding naar drinken van volle melk vanaf 12 maanden.
Ze drinkt nu ong 5 flessen per dag
Ik vind de wafel pyjama juist mega groot vallen. Heb zin wafelpyjama in maat 62 en daar verzuipt mijn baby in. Heb ook 2 andere feetje pyjama’s, maar dan met diertjes en die zitten nu perfect (hij zit tussen 56 en 62 in). Is wel allemaal 2e hands, dus misschien zit daar verschil in?
Mijn dochter vond normale melk niet meteen lekker. Kreeg toen de tip van het consultatiebureau om de melk te verdunnen met water en sindsdien drinkt ze het gewoon. Wil later wel over op soya. Geen idee meer hoeveel flesjes wij gaven met 12 maanden.
Ik zou eerst de kunstvoeding afbouwen tot 2 flessen en die uiteindelijk vervangen voor 2 bekers normale melk. Wij verwarmde de koemelk in het begin wel anders pakte dochter het niet. Hiernaast natuurlijk ook water aanbieden.
Ohh ik haak hier even op in. Wat is het voordeel van overgaan van kunstvoeding op volle melk?
Ik zit nu ook met een kind van 12 maanden en heb nog wel kunstvoeding aangehouden. Snap het even niet goed meer, lees het wel overal maar in de winkel zie je ook kunstvoeding voor oudere leeftijden/dreumesmelk etc (wat volgens mij we onzin is ivm suikers?). Zie door het bomen het bos niet zo, dus heb dit even uitgesteld nog haha
Ik ben gewoon doorgegaan met kv, mijn kind drinkt vanzelf steeds minder.
Via google:
Het voedingscentrum, en ook het consultatiebureau, raden aan om vanaf 1 jaar over te stappen van flesvoeding naar gewone melk. Voor die tijd bevat gewone melk te weinig ijzer en goede vetten voor je baby. IJzer heeft je kleintje nodig voor een goede motorische ontwikkeling en de goede vetten (omega 3 en 6) zijn nodig voor de zintuiglijke ontwikkeling van je kind.
Tegenwoordig bestaat er ook groeimelk voor kindjes van 1- tot 3 jaar. Zoals we op de reclames kunnen zien, is dit ontwikkeld om kindjes te beschermen, zolang hun immuunsysteem nog niet volop ontwikkeld is. Alleen hoeft het bij gezonde kindjes, met een evenwichtig en gevarieerd eetpatroon, niet per se. Er is namelijk niet bewezen dat groeimelk bijdraagt aan een beter immuunsysteem, ondanks de immunofortis die er in verwerkt is. Gewone melk in combinatie met extra vitamines kan dus ook.
Een kind heeft een evenwichtig en gevarieerd eetpatroon als hij met de pot mee-eet. Drie keer per dag een volledige maaltijd en maximaal vier tussendoortjes. De voeding moet bestaan uit voldoende groentes, fruit, graanproducten en zuivel. Pas als dit het geval is, krijgt hij voldoende vitamines, mineralen en voedingsstoffen binnen en kan er dus overgestapt worden op gewone melk.
Thanks. Ja, dus als ik dit lees heeft kv nog even de voorkeur juist. Terwijl cb al best vroeg zei dat we moesten overstappen.
@Huismus Ik houd het ook nog even op kv, gaat vanzelf wel minder worden inderdaad
Kv vanaf 1 jaar heeft de voorkeur volgens de producenten van kv (en is ook veel duurder dan melk) maar verder is er geen bewijs voor dat het beter is. En hoe hoger de categorie opvolgmelk (vanaf categorie 4) hoe meer suiker eraan is toegevoegd.
Cb heeft mij na de 14 (?) maanden afspraak nog gebeld dat kindjes op die leeftijd nog 300ml kv mogen hebben. Gewone melk heeft wel de voorkeur. Maar je kunt gewoon nr 2 blijven gebruiken, je hoeft niet over op dreumesmelk, dus dan is er van meer suiker ook geen sprake.
@Ishq de vingertandenborstel was hier helaas geen succes. Hij mocht wel in de mond, maar vervolgens wordt er keihard op mijn vinger gebeten en dat doet ondanks dat hulsje echt ongelooflijk veel pijn. Dus nu maar onder dwang halfliggend op mijn schoot aan het poetsen en dat gaat langzaam iets beter (ondanks keihard gehuil).
Gelukkig vind ze die vingerdingen wel leuk ommee te spelen, want 11€
Hier wordt er door mijn zoontje echte gerild zo vies vind hij gewone melk. Vind het zelf ook niet lekker.
Had gehoopt dat hij soya of amandelmelk zou drinken maar dat lust hij ook niet. uiteindelijk zal hij vanzelf wel stoppen met flesjes drinken voor het slapen gaan. Hij kan de extra voedingsstoffen goed gebruiken
Aah jammer! Ja ik vind dat zelf ermee spelen wel een beetje eng weet niet of daar verstikkingsgevaar mee is dus zou daar zelf wel even voor opletten.
Ik zag dat een andere member ook zo’n elektrische tandenborstel had aangeraden, ik wil die misschien ook proberen maar ga mij na de bevalling pas weer in verdiepen. Even geen zin om nu iets nieuws uit te proberen.
Mijn vriend en ik gaan morgen op vakantie en sinds dit weekend zegt mijn kind dat ze pijn heeft in/haar mond echt een slechte timing want ze gaat bij m’n ouders logeren. Hoop dat ik morgenvroeg nog terecht kan bij de dokter
Zie alleen wat blaasjes/puntjes op haar tong, maar ze laat me niet goed kijken
Ja, zijn idd wel gevaarlijk, dus alleen onder toezicht. Kan me voorstellen dat jij nu even wacht hoor. Even genoeg aan je hoofd nu.