Tips, ervaringen & aanraders #9

Mijksje! Of misschien Ninamaakt? Met beide hele goede ervaringen, maar die laatste is wel een heel specifieke stijl. Mijksje doet wel meer verschillende dingen, zij is ook heel lief.

1 like

Ingrid Wuijster (voorheen Teken-ing). Heb ik echt heel goede ervaringen med :slight_smile:

Bladergoud is ook leuk

1 like

Nou ik ben blij dat je eerlijk bent. Mijn zoon wordt 20 november 2, en eigenlijk vandaag uitgerekend dus kan ieder moment zo ver zijn. Leeftijdsverschil zal dus eigenlijk zoals bij jou zijn.
Ik waardeer natuurlijk iedereens verhaal maar de wat grotere leeftijdsverschillen zijn denk ik minder intens omdat die kinderen de komst van een baby beter begrijpen denk ik. Moeten het natuurlijk ook maar afwachten hoe het hier gaat zijn. Mijn zoon is normaal heel sociaal @anon37686689 maar merken nu ook wel dat hij iets meer zin zijn aan het doordrammen is (en ook krijgt van ons) want ja pick your battle nu in deze fase geen energie meer om echt voet bij stuk te houden bij bepaalde zaken. Dus ben ook heel benieuwd hoe het bij ons gaat zijn.

@Ludo wij hebben opzich wel een goed vangnet, maar ik denk persoonlijk dat wij onze zoon niet te veel weg willen sturen los van zijn normale opvangdagen omdat ik ook bang ben dat hij zich anders afgewezen voelt ofzo.

5 likes

https://instagram.com/maryandthelocks?igshid=MzMyNGUyNmU2YQ==

Ik weet niet of je deze al kent! Ik was super tevreden en vind onze nog steeds een van de meest leuke kaartjes :grimacing:

2 likes

Ingrid Wuijster heb ik vandaag gemaild. Hopelijk heeft zij nog tijd dan!

3 likes

@Blush

2 likes

Ik zou het niet zien als wegsturen hoor. Zo projecteren we dat er zelf op. Even een paar uurtjes iets leuks doen met een familielid waarin ze veel aandacht krijgen lijkt me ook juist fijn voor ze.

@flowerpower :raising_hand_woman: je mag me dm-en als je wil. Had eerst een webshop met geboortekaartjes , maar werk nu in loondienst voor een groot kaarten bedrijf

3 likes

Dubbel post maar, ooh dat van dat krijsen om mama kon ik gewoon boven horen. Ook echt verschrikkelijk voor m’n man.
Mijn zoon is wel heel sociaal maar hij was gewoon heel erg van de leg, wat ook logisch is. En een kind van 2 gaat dan lekker intens doen.

Mag me DM’en 🩷 bij @Ludo ben je ook zeker aan een goed adres!

In hoeverre mag een (buitenschoolse) opvang je laten betalen voor uren die je niet afneemt omdat zij de groep sluiten ivm personeelstekort? Weet iemand dit?

Ze willen de uren tegoed geven om een andere keer in te zetten, maar gezien wij maandelijks al betalen voor de vakanties/studiedagen en ze 3 dagen gaat zou ik niet weten wanneer we die in moeten zetten.

Wat ook mee speelt is dat ze nu doen alsof het onverwacht is, terwijl ze al 2 maanden weten dat per 1-11 beiden medewerkers van de donderdag stoppen. Er is geen vacature uitgezet en ojee wat onverwacht: de eerste donderdag dat ze weg zijn is de groep (en daarmee heel de vestiging want het is maar 1 groep) meteen dicht.

Edit: via boink het antwoord gevonden inmiddels, deel hem ff hier mochten andere er ook tegenaan lopen; Nieuws - Personeelstekort in de kinderopvang, sluitingen & betalingsverplichting

2 likes

Mijn zoon was net 2 toen zijn zusje geboren werd. Hier is het wisselend gegaan. De eerste periode was bijzonder en de ontmoeting heel speciaal. Hij vond het allemaal reuze interessant dat kleine babietje. Ook had onze kraamverzorgster een leuke klik met onze zoon dus hij kreeg alsnog veel aandacht. De periode daarna was de baby stom en wilde hij dat de baby weer weg ging. Ook heeft hij een paar keer uitgehaald naar haar of haar stiekem geknepen, waar ik best wel van schrok. Na 3 maanden was hij gewend en nu is hij dol op zijn zusje en een trotse grote broer. Ook leuk om te zien hoeveel interactie die twee al hebben (dochter is nu bijna 7 maanden). Hij geeft haar veel aandacht en doet grappige dingen waardoor ze moet lachen. Hij knuffelt haar veel en geeft haar speelgoed. Ook leest hij soms boekjes voor op zijn eigen manier.
Wij hebben een oma dag ingevoerd: hij vindt het fantastisch met oma en krijgt dan alle aandacht en wij kunnen even samen met baby zijn. Zou het idd niet zien als je zoon weg doen maar juist extra gebruik maken van je netwerk. Voelde voor mij eerst ook zo maar in de praktijk doen we iedereen met de oma dag een plezier, oma heeft quality time met kleinzoon, zoon vindt het fantastisch en baby krijgt ook wat extra aandacht en wij wat rust.

5 likes

Hier is het precies andersom. Baby is nu 8 maanden en sinds kort doet de oudste haar heel bewust pijn. En dan met een heel stout gezicht naar ons kijken als hij het doet. Haren trekken, duwen (als ze zit echt zo zielig) dat soort dingen. Als iemand daar tips voor heeft, dat vind ik echt lastig.
Ik zou echt zeggen dat vrienden of familie die op kraamvisite komen en dan je peuter even een uurtje meenemen naar een speeltuin ofzo die verdienen een medaille.
En een extra grote bokaal als ze dan ook nog avond eten meebrengen haha.

2 likes

Hier een positieve ervaring. Afgelopen zomer is onze 2e zoon geboren en het verschil is 2,5 jaar. Hij is vanaf het begin heel trots en blij met z’n broertje. Hebben niet veel bijzonders gedaan, dus denk ook dat je er maar tot op zekere hoogte invloed op hebt hoe het gaat.
Ik let er wel op om hem er bij te betrekken en dat ik niet te vaak nee zeg als hij me iets vraagt (hier zit natuurlijk ook een grens aan). Dus als hij z’n broertje op schoot wilde, daar niet te vaak nee op zeggen, maar kijken hoe dat toch even kan. Als hij samen een toren wil bouwen, toch even kijken hoe dat kan.

Dit gaat uiteraard niet over de beginperiode. Na de bevalling kwam veel van zijn zorg op m’n man terecht. Ik lag even in het ziekenhuis en ben de eerste week niet uit bed geweest. Dit hebben we hem zoveel mogelijk proberen uit te leggen en we hadden het geluk dat ie dat op zijn manier begreep. Ik heb de eerste weken veel fictieve pleisters ontvangen omdat mama pijn had, maar hij begreep wel dat ik hem daarom niet kon tillen en dat hij rustig met me moest doen!

Hopelijk gaat het redelijk soepel en word je zoon een hele trotse grote broer. En zoals eerder gezegd, pak alle hulp aan!

2 likes

In Zuilen (Utrecht) zit Kidz City, dat is een indoor speeltuin. Ben er zelf maar één keer geweest, was tijdens Corona en heel rustig, geen idee hoe het nu is.

2 likes

Ja wij zijn ooit bij Kids City geweest vonden het toen wel echt druk en onoverzichtelijk. Maar je kunt wel samen met je kind van de glijbanen enzo.

1 like

Sorry als dit al vaker gevraagd is maar weet iemand een leuke lunchplek in Utrecht (bij het station in de buurt) met een speelhoek oid voor kleine kinderen?

2 likes

Iemand ervaring met buisjes (bij dreumessen)?

1 like

Mijn zoontje heeft ze begin deze maand gekregen, met 15 maanden. Daarvoor minstens 6 dubbele oorontstekingen gehad, ontelbaar eenzijdige oorontstekingen en 8 antibioticakuren :sweat_smile:. Hij had nergens last van met plaatsen. We moesten ons volgens mij 7u melden en om 9u zaten we weer in de auto. Hij hoort echt zoooooveel beter nu, ik had niet in de gaten hoeveel invloed zijn oren op z’n spraak had.

1 like

Ja hoor mijn dochter heeft het gekregen toen ze 14 mnd was. Daarvoor vrij ziek geweest met veel oorontstekingen met chronisch loopoor, tevens veel neusverkoudheden en longproblemen. Groeide er slecht door. Na de buisjes en neusamandelen eruit heeft ze nog maar 1x mild een oorontsteking gehad en ze is nu 21 mnd. Ze groeit ook al en stuk beter. Wij zijn er echt blij mee.

Hier ook snel thuis na de plaatsing. Erg blij dat we het zsm hebben gehad ivm spraak en taalontwikkeling.

1 like

Wat bedoel je met groei? Gewicht, lengte of beiden?

Merkten jullie ook dat jullie kindjes wat beter gingen slapen en eten?