Tips, ervaringen & aanraders #9

Jozef!

@Ohappyday Ik vind dat in The Wall wel een leuke indoor speeltuin, maar moet zeggen dat ik alleen op maandagochtend ben geweest dus dan was het nooit zo druk. Ik vind 30ML in Leidse Rijn ook een fijne speelhoek hebben. Of de ‘Buurten’ restaurants (Buurten in de Fabriek, Buurten in de Bieb en er zijn er nog meer volgens mij).

2 likes

Josef in Utrecht! Weet niet of dat dichtbij genoeg voor je is :slight_smile:

1 like

Beide ja, maar vooral erg licht qua gewicht. Uiteindelijk met extra voeding via de kinderdietist heeft ze een inhaalslag gemaakt. Slapen gaat zeker ook beter, hoeven bijna nooit de bed uit in de nacht.

2 likes

En @Nefertiti dank! Dat is zeker een goede optie. Ik ga morgen voor het eerst met de kindjes met de trein en lunchen in Utrecht met een vriendin, spannend. :grimacing: Dus ik zoek een beetje een plek waar ook de baby wat kan bewegen en het niet erg is als hij zijn stem gebruikt haha

1 like

Zijn (een kleine set) magnatiles al leuk voor een 1,5 jarige?
En die magneetjes kunnen ze niet inslikken toch?

1 like

Jungle gemz in Zeist. Niet zo hysterisch en leuk 0-4 gedeelte

1 like

Ik moet morgen voor het eerst met de auto de peuter naar de opvang brengen en de baby moet dan mee. Hoe doen jullie dat, neem je de baby dan helemaal mee naar binnen of breng je zelf snel de peuter naar binnen? Ik kan recht voor de deur parkeren. Uit praktisch oogpunt zou ik de baby laten zitten, maar uit emotioneel oogpunt vind ik dat ook wat spannend en vreemd. Maar tegelijkertijd voelt het ook wat raar om helemaal met de kinderwagen die 20 meter te overbruggen.

2 likes

Ik nam de baby mee in de maxi cosi of de draagzak.

2 likes

Houtebout schiet me nog te binnen? Zelf nog niet geweest maar zit in Amersfoort :relaxed:

2 likes

Ik zou dit zelf echt nooit doen eigenlijk, tenzij je echt honderd procent zeker weet dat het echt maar heel kort duurt. Maar bij de opvang maak je misschien een praatje of iets. Ik zeulde altijd de Maxi Cosi mee, tot hij wat meer controle in z’n nekje had en ik hem makkelijker vast kon houden met één hand/arm. Heel irritant maar ik zou hem nooit achterlaten.

5 likes

Ik zou zeggen ga naar de intratuin. Treintje, draaimolen, halve efteling voor de kinderen met alle kabouters en paddestoelen en huisjes.
En in plaats van entreegeld betalen koop je wat leuks voor jezelf. Win win.

9 likes

Ik deed de baby dan in de draagzak omdat de groep van mijn zoontje boven was. Anders zou ik de maxicosi gewoon op het onderstel klikken.
Oeps dubbel

2 likes

Bij Jozef op Mariaplaats hebben ze een leuke speelhoek

Edit: o spuit11 wordt al meermaals genoemd haha

2 likes

Treintje?? Welke Intratuin is dat?

2 likes

Ja dat klopt, je weet uiteindelijk nooit hoe lang het precies duurt met wegbrengen. Hoe dichtbij het ook is. Dan gaan we gewoon mooi met z’n allen naar binnen zoals iedereen hier ook al zegt.

1 like

Ik was in zevenhuizen. Het klinkt wel leuker dan het is, hoewel mijn zoontje het natuurlijk fantastisch vond. Het was een beetje in een gaar hoekje tussen de kunstbomen een cirkeltje om een gigantische kerstboom heen waar niet eens ballen in hingen. :rofl:
De draaimolen was ook leuk daar stonden ook banken bij voor de ouders hahaha. Wel ernstige piratenmuziek erbij, alles voor je kind. Ze hebben daar nu ook bij het restaurant een halve indoorspeeltuin gebouwd. Heb echt een halve dag in intratuin doorgebracht, als je dat een paar jaar geleden had gezegd had ik je uitgelachen.

7 likes

Onze dochter heeft vorige maand buisjes gekregen, ze was toen 1,5. Het is ons echt meegevallen.

Voor de tijd heeft ze tientallen oorontstekingen gehad, meerdere keren antibiotica en was ze eigenlijk elke 2 weken wel ziek. Ze is nu nog niet weer ziek geweest.

Om 08:04 zat ik in de wachtkamer nadat ze onder narcose was gebracht (daar ben je bij) en om 08:08 kwam de arts alweer in de wachtkamer dat ze al klaar waren en ze op de uitslaapkamer lag. 3 minuten daarna werd ze alweer wakker. Wel heel erg huilend en naar van de narcose. Dit duurde ongeveer een half uurtje en toen was het klaar.

De rest van de dag niets gemerkt aan haar. Het heeft niet nagebloed oid.

Een week na de operatie begon ze ineens met doorslapen. Daarvoor werd ze altijd meerdere keren per nacht huilend wakker. Ik weet niet of het een verband heeft maar fijn is het wel.

2 likes

Ik weet niet of het treintje er nu is, maar twee jaar geleden had de Intratuin in Leidsche Rijn dat ook.

2 likes

Geen dreumes maar onze dochter van ruim 4 heeft vorige week buisjes gekregen en het is ons heel erg meegevallen.

Kan nog niks zeker zeggen over het effect, maar ze is nu wel verkouden weer zonder oorpijn (zij had iedere verkoudheid mega oorpijn waarbij ze echt 1-2 dagen niet kon functioneren van de pijn ondanks hoge mix van pijnstillers) dus dat is fijn. De ingreep is echt zo gebeurd en wij moesten 7.45u in het ziekenhuis zijn en liepen om 10 uur weer buiten. Die dag zelf heeft ze nog wel oorpijn gehad, zelfs door de zeer hoge dosis paracetamol heen (ze kreeg voor de ingreep 740mg en daarna nog 3x 240mg die dag), maar dat was de dag erna over.

Onze dochter werd trouwens pas heel laat wakker uit de narcose, ik had verwacht ze is zo bij maar dat heeft echt nog een half uur geduurd. Jongetje wat na haar was, was alweer wakker en naar beneden en zij was nog niet wakker. Komt wel vaker voor zei de medewerker op de uitslaapkamer en ze kunnen ze wel wakker maken, maar dan worden ze vaak vervelend wakker. Toen ze wakker werd was ze wat gedesoriënteerd, wilde meteen zitten maar viel natuurlijk om haha. Toen we weer op de afdeling waren was ze alweer zichzelf en sprong uit bed en ging naar de verpleegkundige toe “uhm heb jij misschien een puntenslijper? Ik heb potloden bij maar de blauw en oranje zijn op en mama heeft geen puntenslijper meegenomen! Stom he!” :joy:

Onze jongste van net 1 heeft al 3x ooronsteking gehad sinds maart, mocht die zo blijven klooien ermee zouden we het bij hem ook zo laten doen in ieder geval.

5 likes

Om hier op aan te haken. Weet iemand ook een leuke lunch plek in de buurt van het Nijntje Museum?
Zie dat Jozef nog 15 min lopen is.

2 likes