Tips, ervaringen & aanraders #9

Keek zou ik doen of de poort.

1 like

Iemand leuke ideeën voor schoencadeautjes voor een 1-jarige? Heb nu 2 van die kleine Duplosetjes van. €2,99 voor hem, maar ze mogen 4x de schoen zetten. Meiden krijgen hamertje tik, zaklampen, adventskalenders met chocolade erin en zeemeerminnen voor in bad. Heb niet echt een budget, maar die dingen waren allemaal tussen de 2-5€.

Snoepgoed valt af voor hem, praktische dingen als winter pyjama’s of sokken hebben we ook al in gebruik en voor nu voldoende.

2 likes

Heel leuk… alleen dat is het ding met 3 kinderen… dat hebben we allemaal al. Plakletters, bootjes, stapelbekers met gaatjes, zon rondzwemmend diertje, woezel en pip in zo’n zwembandje, badboekje, badmemory 🫣 iets voor in bad zou wel passen bij de zeemeerminnen maarja wat dan…

En dan straks in december ook nog een jarige… heel blij dat we hebben besloten dit jaar geen grote Sintcadeaus te doen, alleen de schoen zetten. En dan 5 december met de opa’s en oma’s want die willen dat graag, maar dan wel binnen de perken wat ze kopen qua hoeveelheid cadeaus (ging vorig jaar heel goed, dus hoop dit jaar ook weer en heb ook veel cadeaus als nieuwe klei, knutselspullen, nieuw kinetisch zand op het lijstje gezet)

4 likes

Oh dit brengt me wel op een idee: badkrijtjes! Dan is het ook niet zo erg als ze het er langs gebruiken want toch tegels of glas. Vind die dingen voor op het raam altijd beetje eng, je let 1 seconde niet op en het zit op de muur ipv raam haha (sowieso onze 2e).

2 likes

Schleich dieren? Bad foam dieren of letters? Bad verf? Zoef zoef dieren/auto’s/

2 likes

Misschien zo’n “verf” boekje waarin je “verft” met water?

2 likes

Heeft iemand ervaring met de Rockit Baby Rocker? Het klinkt namelijk fantastisch!

3 likes

Ja ik. Ik vond het niet super. Allereerst omdat het voor ons kind niet zoveel deed, maar hij wilde dan ook alleen maar vastgehouden worden in de tijd dat we dat gebruikten. Dus als je baby redelijk makkelijk in de wagen slaapt, dan kan het wel werken. Ik zou wel oplaadbare batterijen gebruiken want dat ding is na 3x gebruiken alweer leeg en er gaan 4 batterijen in. Oja en na een half uur (of 45 min weet ik niet meer), stopte hij uit zichzelf (vanwege veiligheid), dus grote kans dat je baby weer wakker wordt dan haha. Als je in de buurt van Utrecht woont, mag je hem ook lenen om uit te proberen.

3 likes

Heeft iemand tips voor leuk baby speelgoed voor rond de 6 maanden, max €20?

4 likes

Deze leuk voor die leeftijd.

7 likes

Ohja schleich is ook een goede, daar hebben we al een aantal dieren van, dus dat is een fijne aanvulling op iets wat we al hebben en wat wordt gebruikt zonder dat er weer wat nieuws bij komt :ok_hand:t3:

@DikkeKip ja dat is ook super leuk idd, hebben we alleen ook al 3 in de kast liggen haha. Wel een goede om die weer eens tevoorschijn te halen en even te testen of ze nog goed werken. Anders is dat wel een mooie aanvulling.

1 like

Ja en ik denk zelf ook dat ze daar tot best wel oud mee kunnen spelen, als ik bijvoorbeeld die paarden uitbreidingssets zie. Ik had daar zelf makkelijk tot 10/11 jaar wel mee gespeeld.

1 like

Ja mijn zusje van 17 heeft een hele collectie van die paarden en daar inderdaad nog tot zeker einde basisschool heel veel mee gespeeld! Inmiddels spelen onze kinderen ermee als ze bij mn vader zijn, super leuk. En ze heeft er vorig jaar paar aan onze middelste gegeven toen die een boerderij kreeg. Blijven ook wel echt mooi.

1 like

Mandarijn? Al is dat misschien niet eerlijk als de meiden wel cadeautjes krijgen.

Wij doen maar 1x een schoencadeautje en verder wat lekkers dus ik maak me er makkelijk vanaf met een duplosetje.

1 like

Ik denk dat het hem niet eens zal boeien, eten is leven haha. Eerder dat zijn zussen jaloers zullen zijn dat zij er geen hebben. Dus dat is nog wel een mooie optie.

Hier mogen ze 1x per week de schoen zetten hebben we besloten. Vaker mag ook, maar dan zal er niks inzitten. Ben heel benieuwd hoe het gaat dit jaar, want de oudste zit nu natuurlijk op school en misschien zijn er klasgenootjes die wel vaker de schoen zetten en meer krijgen… ze weet nu ook altijd precies wie wat in de lunchbox had en wie er leuke vormpjes van zn brood of komkommer had haha.

1 like

Wat ik echt magisch vond als kind, was dat ik een keer een recept van Piet had gekregen.
Ik had een wortel voor het paard er in gedaan, waarna ik de volgende ochtend een brief kreeg met een recept om pepernoten te bakken met een pepernoten bak mix.

Misschien is dat ook wat?

23 likes

Mijn eerste reactie toen ik het las was 4 keer is toch best veel? Mijn oudste kind gaat ook naar de basisschool en ik dacht aan 2 of misschien 3 keer? Ik ben misschien naïef dat ik nog nog hoop dat kinderen op deze leeftijd daar nog niet zo mee bezig zijn, qua vergelijken.

Als ik voor een kindje van 1 niets kon bedenken of gewoon iets doen wat die lekker vindt, koekje of knijpfruit ofzo. Dan wordt die niet overgeslagen en hoef je ook niet te kopen om het kopen.

2 likes

Ohja

Ohja hier even op terug komend. Je hebt altijd klasgenootjes die meer krijgen, (bijna) elke dag hun schoen mogen zetten etc.
Ik had een jongetje in de klas die een fiets kreeg van Sinterklaas, in zijn schoen :smiling_face_with_tear:

6 likes

Oh wat een leuk idee! Daar kunnen we zeker nog wel wat mee. Vinden de oudste 2 kei leuk en zit er toch wat in de schoen van de jongste!

@morange wij hebben vorig jaar alle zaterdagen gedaan, dat waren er 3 en zijn er dit jaar ook weer 3 (18 november, 25 november en 2 december). En wilde ze dan eind november nog keer laten zetten voor die adventskalender. Dus zo kwam ik op 4 haha. Maar zie nu dat 2 december een zaterdag is, dus dat kan ook dan.

Zijn wel echt kleine cadeautjes die ze krijgen; die zeemeerminnen is bv setje waar er 2 in zitten en dat splits ik dan, zaklampen krijgen ze omdat ze nu steeds die van mijn man uit de loods pakken en ik er toevallig bij kruidvat tegen aan liep voor €2,50. Hamertje tik is gewoon zo’n klein setje vd action in 2 verschillende varianten. Wil idd niet per se kopen om het kopen, maar ook echt wel wat geven waar ze iets aan hebben. De opa’s en oma’s hebben wel meer dat ze dan voor iedereen wat willen kopen, maar leuke ideeën zo weer om op zijn lijstje erbij te zetten ook.

Het zal ook echt per kind verschillen met vergelijken, maar bij ons speelt dat momenteel wel heel erg merken we. En vind dat ook een goede les, ze is vorige week voor het eerst bij ander kindje gaan spelen en toen was het meteen “die heeft dit en dat waarom heb ik dat niet?”. Nou je hoeft niet alles te hebben en het is toch ook fijn nog wat te wensen te hebben voor je verjaardag bijvoorbeeld. Dan is het ook wel weer prima.

@DikkeKip ja wij hebben iemand in onze vriendengroep en dat kind kreeg vorig jaar een crossmotor in zn schoen van Sint. 3 jaar he 🫣 dat blijf je toch houden en denk als je daar als ouders op de juiste manier woorden aan geeft, het niet per se vervelend hoeft te zijn. Is nou eenmaal hoe het is.

3 likes

Ik vind 4 eigenlijk niet zo veel, het is maar 2,5 week ofzo in totaal toch. Zou dan zelf denken 2x per week schoen zetten, 1x doordeweeks en 1x in het weekend. Maar goed, dat is misschien ook omdat ik zelf het idee leuk vindt dat mijn kind dan helemaal enthousiast naar zijn schoen gaat :rofl:.

Misschien ook afhankelijk van hoe je kind is, als je kind daarna nog weken moet afkicken dan kan het veel zijn maar 2x vind ik persoonlijk echt weinig.

1 like