Tips, ervaringen & aanraders #9

Ja dit is wel heel leuk hoor! Oudste snapte het vorig jaar al heel goed en der zusje van toen bijna 2 ook redelijk. Die ging op een gegeven moment ook op random dagen kijken of er wat in der schoen zat. Ging ze helemaal enthousiast naar de gang rennen en zag je der daarna echt kijken van “o”. Vond ze dan ook prima, maar wel grappig.

4 likes

Het is ook wat je er in stopt denk ik.
Hier krijgen ze 3x echt een cadeautje (lego setje oid), en 3x iets wat ik anders ook zou kopen maar dan in thema. 3x op zaterdag / vrijdag en 3x op dinsdag (want woensdag zijn ze vrij).
Dus, oudste is fan StarWars en krijgt dus StarWars sokken. Dochter is Disney prinsessen gek en krijgt daar sokken van. En wij krijgen dan ook (happy) sokken :stuck_out_tongue_winking_eye:.
En ook een keer badbruis ballen bijv.

Geen crossmotor en fiets 6x haha

Edit: denk dat het voor de oudste de laatste keer is. Hij twijfelt al heel erg, want… Sint kan niet al jaren zo oud zijn. Dan ga je een keer dood. En al die cadeautjes met de boot naar nl kan ook niet, en een paard op het dak? Nee.
Dus ik ga nog effe in de magie mee haha

3 likes

Schoen zetten is hier 1x per week, en omdat we een keer extra sinterklaas vieren bij mn ouders mogen ze dit jaar ‘maar’ 2x hun schoen zetten. Ik geef altijd iets kleins zoals chocolademuntjes of een leesboek oid. Het hoeft echt niet vaak of uitgebreid imo :slight_smile: er is nog pakjesavond, sinterklaas op school en kerst die maand dus ik vind ze absoluut niet zielig

2 likes

Oh ja. Al die kinderen weer 3 weken lang hyped omdat ze op school de klas door de war gooien en sinterklaasjournaal kijken en dat schip zeker (spoiler sinterklaadsjournaal 2022): zinkt :smiling_face_with_tear:

1 like

Bedankt! Het klonk ook al wel een beetje too good to be true. Ik woon helaas niet in de buurt van Utrecht, we lief dat je het aanbiedt :slight_smile:

1 like

Bruisballen, en bij de Kruidvat hebben ze Nijntje shampoo. Is dat iets?

3 likes

Heeft iemand ervaring met het Sebra meegroei ledikant? Is die het geld waard, tweedehands? We willen ‘m zelf gaan schuren en schilderen!

Ohja dat is ook leuk!

@Fishing bij ons op school komt sinterklaas meteen de week na de intocht langs gelukkig, dat scheelt hopelijk in de stress.

3 likes

Ooh dat scheelt ja! Dat doen we op de school waar ik werk ook (speciaal onderwijs). Dan is het “klaar” (deels, want thuis gaat t nog even door natuurlijk). Maar scheelt wel iets van de spanning. Dan heb je ook veel meer als ouders zelf in de hand of je bijv Sinterklaas journaal kijkt etc

1 like

Heb er geen ervaring mee maar leuk bedje zeg

3 likes

Ik vind hem zo onzettend leuk, had hem graag gewild maar vond hem veel te duur destijds en was bang dat mijn hormonen vooral op hol geslagen waren. Achteraf denk ik misschien was het het geld wel waard want je doet er sowieso 5 jaar mee.

1 like

Ja nieuw vinden we ‘m sowieso veel te duur! Dus we zijn op jacht voor een tweedehandsje en die opknappen, maar dan kom je nog gauw op 500… maar wat je zegt, wel voor heel wat jaren.

2 likes

Wij hadden een hele mooie kidsmill ledikant die ook een peuterbed kon worden. Maar in praktijk hebben beide kinderen daar geen gebruik van gemaakt haha. Want zo’n huisjes bed was dan toch wel leuker / praktischer (want dichter bij de grond en kun je makkelijker bijliggen) en de eerste kreeg überhaupt de kans niet want toen ging die ledikant al naar z’n zusje dus kreeg hij een nieuw peuterbed omdat 2 ledikantjes onzin vonden :rofl:

Ja dan vind ik het ergens wel meevallen als je ziet hoe lang je er mee doet en het is gewoon een eyecatcher voor in je babykamer (vind ik). En als je hem netjes houdt verkoop je hem eventueel over 5 jaar ook weer prima

2 likes

Ja same! Ik wilde deze of de Stokke zooo graag maar vond het echt te duur. Achteraf spijt van. Lekker doen dus @Blush

2 likes

Wij hebben er 1, we zijn er erg blij mee en gebruiken hem nu ruim drie jaar. Twee nadelen: als je er een peuterbed van maakt, zit je met twee matrasjes wat een crime is als je daar s nachts een nieuwe hoes omheen moet doen (hij flipt dan omhoog). Truc daarvoor is het hoeslaken goed uitrekken voordat je deze er omheen doen. En het tweede nadeel is dat je lastig/niet echt comfortabel bij je kindje in bed kunt liggen. Dat gezegd hebbende is het wel een heel leuk en gezellig bedje, dat ook nog eens leuk op haar kamer staat

2 likes

Precies dit, maar het is wel echt een prachtig bedje @Blush! Heb er heel lang over getwijfeld haha

4 likes

Thanks all, we gaan ervoor! (Nu nog de strijd op marktplaats winnen haha :crossed_fingers::crossed_fingers:)

Wij hebben dat bed en vind ‘m heel fijn. Mega goede kwaliteit en hij past er nu met 2,5 nog goed in.
Nog geen ervaring dus met het uitschuiven/groter maken ervan. Maar lijkt me zo fijn om dat straks stapsgewijs te kunnen doen. Eerst de ene zijkant, dan de andere ook. En dan uitschuiven.

Oja groot voordeel, een speen past niet door de spijlen heen dus die blijft hier altijd in z’n bed. Ideaal!

4 likes

Iemand tips voor zo n mesje waar kinderen zelf mee kunnen snijden/helpen? (Kind wordt 3)