Tips, ervaringen & aanraders #9

We hebben een discussie thuis welke schoenen leuker zijn. Ik heb gezegd dat het forum, met mensen die meer verstand van hebben wat mooier is, de keuze mag doorhakken.

Samenvatting

Zit ook een stukje onzekerheid van mezelf in omdat ik totaal geen verstand heb van mode. En ik wel wil dat m’n kind er leuk bij loopt.

Er zijn schoenen die mooier zijn. Maar we zijn vanwege haar voeten gebonden aan schoenen met een goed voetbed enzo, dus schoenen van bijvoorbeeld de H&M vallen af.

3 likes

Ik zie twee dezelfde foto’s

4 likes

Oh geweldig deze, allebei!!

3 likes

Haha nee de ene is teddy stof en de ander panter printje

4 likes

Ik zou (voor schoenen met zo’n flex zool) persoonlijk eerder voor zoiets kiezen omdat zo’n lichte kleur bij mijn kids geen goed idee is:

Shoesme donkerblauw schoentje met dots Leer | Meisjes schoenent89325_upMQ…_gaNjI5MzQ3NTY2LjE2OTg4MjkxNzA._ga_52MG91CQ99*MTY5ODgyOTE2OS4xLjAuMTY5ODgyOTE2OS4wLjAuMA…

Shoesme taupe schoentje met dots Microleer | Sale108tzl5_upMQ…_gaNDM5MzMwOTM0LjE2OTg4Mjk0MDY._ga_52MG91CQ99*MTY5ODgyOTQwNi4xLjAuMTY5ODgyOTQwNi4wLjAuMA…

Shoesme donkerblauwe chelsea babyboot Leer | Meisjes schoenen1wu0kjs_upMQ…_gaNTI3NzkzMzM4LjE2OTg4Mjk0MTg._ga_52MG91CQ99MTY5ODgyOTQxNy4xLjAuMTY5ODgyOTQxNy4wLjAuMA…
Shoesme cognac chelsea babyboot Leer | Uni schoenen
euk22s*_upMQ…_gaNTI3NzkzMzM4LjE2OTg4Mjk0MTg._ga_52MG91CQ99*MTY5ODgyOTQxNy4xLjEuMTY5ODgyOTQzMC4wLjAuMA…

2 likes

Ik kreeg hier een paar dagen geleden de tips Kiddicutter en Opniel.

2 likes

Holy shit, wat een geld voor babyschoenen. Groeien babyvoeten snel? En wat zijn goede iets meer budget opties, heeft iemand daarvoor tips?

Schoenen koop je toch pas als je kind echt buiten los loopt? Ze staat/loopt nu langs dingen dus in de speeltuin doe ik waterdichte slofjes aan maar die gaan vet snel uit dus neem nu maar steeds een droog paar sokken mee :grimacing:

1 like

Ja, die zijn keiduur en de eerste soort is sowieso niet in de aanbieding :sob: Wij hebben 60€ betaald voor het eerste paar. Twee maanden zal ze er ongeveer mee doen, zei de verkoper.
Wij hebben idd pas schoenen gekocht toen ze echt zelfstandig ging lopen en dan ook buiten moest kunnen lopen.

4 likes

Uitverkoop, dus niet de nieuwste van de nieuwste willen. Shoesme heeft al jaren dezelfde lijnen met net een ander patroontje haha.

Plus dat wij alleen voor de eerste schoenen voor zo’n aangeraden flexibele zool zijn gegaan. Toen ze eenmaal een jaar liepen ook wel gewoon vans oid

5 likes

En schoenen kan je ook wel tweedehands kopen. Kinderen zijn licht en lopen er kort op dus die schoenen hebben niet zoveel te lijden.
Ik koop ook geen 60 euro schoenen eerlijk gezegd maar bijv tweedehands schoenen van Nike of van de scapino is het geloof ik, dat merk heet hush puppies.
Dat zijn volgens mij echt wel prima schoenen en je betaalt op Vinted tussen de 7 en 10 euro.
Ook met bijv broekplassen enz wat mijn kind wel eens doet worden de schoenen soms ook nat en ik ga ook niet tegen mijn kind zeggen dat ze haar schoenen schoon moet houden met buitenspelen. Dus nee geen dure schoenen hier want want ze worden vies en zijn na een half jaar toch te klein.

6 likes

Scapino en Vanharen hebben ook eerste loopschoentjes met flexibele zool voor stuk minder :wink:

3 likes

Heeft iemand een wollen dekentje van het merk Disana? Ik heb er eentje gekocht, maar ik vind hem zo naar schaap ruiken :sweat_smile: ik begrijp dat het een natuurproduct is, maar hierdoor heb ik niet de neiging om de baby straks lekker in te gaan wikkelen. Ik heb ‘m vandaag ongeveer 10 uur buiten laten hangen, maar ik heb niet het idee dat het minder werd. Iemand tips of soortgelijke ervaring?

Ja ik heb die al een jaar en heeeel veel gebruikt. Viel me pas op dat 'ie inderdaad nog steeds een typisch geurtje heeft. Ik heb pas de wollen luiers met lanoline behandeld en vond dat hetzelfde geurtje. Wel een super fijn dekentje!

Edit - heb 'm sowieso een keer gewassen en meerdere keren buiten gehangen. Weet niet of het nog hetzelfde ruikt als in het begin maar ruikt dus nog wel ergens naar dat niet wasmiddel/mijn baby is.

1 like

In de kinderschoenenwinkel zei de verkoper pas schoenen aan te raden als ze een maand los lopen. Ik vond het voor de 1e x wel fijn om goede passende schoenen te kopen ivm vorm van de voeten en de maat (en ik vond het zelf moeilijk inschatten), toevallig was dat tijdens de kerstsale waardoor de prijs meeviel.

Ik had schoentjes van het merk Bardossa (met klitteband)

1 like

Ik heb dit dekentje ook en gebruik hem al sinds de geboorte elke dag (baby is nu bijna 7 maanden), dus favoriet hier. Eerst gebruikt om in te wikkelen, daarna in de wieg en nu in de kinderwagen. Ik was hem af en toe op het wolwasprogramma in de wasmachine met wat wolwasmiddel. Gaat prima en dan ruikt het lekker fris en niet meer naar schaap.

3 likes

Nou als alles meezit gaan we ‘m dit weekend ophalen aan de andere kant van NL, haha! Maar wel goeie deal.

6 likes

Ja die typische kinderschoenmerken zijn heel duur. Ik heb als eerste schoentjes tweedehands en scapino gekocht. Ik heb het toen de jongste ging lopen nog nagevraagd bij de podoloog en die zei dat een tweedehands schoentje echt prima kan en niets ‘verpest’ aan de voeten van je kind.
Daarma hebben ze veel vans en Zara gedragen

2 likes

Op Vinted vind je echt heel veel ‘eerste schoentjes’ van de dure merken die nieuw of zo goed als nieuw zijn.

Mensen kopen soms al heel enthousiast schoentjes en tegen de tijd dat het kind ze echt nodig heeft zijn ze er al uitgegroeid. En dan komen ze soms met prijskaartje er nog aan op Vinted :slight_smile:

2 likes

Dat zou inderdaad een slimmere keuze zijn, ook vanwege de (boeren)opvang. Ik vind die derde ook erg mooi, was die niet tegen gekomen in m’n zoektocht. Vraag me alleen af of het warm genoeg is om de hele dag mee buiten te spelen zonder de voering.

Bedankt voor de suggesties!

3 likes

Wij hebben deze
Hij is gewoon scherp (niet te maar wel bruikbaar), we gebruiken hem zelf soms ook om sperziebonen ofzo mee te snijden haha
Maar je kan er niet mee prikken want ronde punt. We hebben nog geen ongelukjes gehad hier, kan het echt aanraden

3 likes