Ja joh dat kan prima, het word vaak toch niet echt koud en desnoods koop je wollen sokken voor de warmte. Maar voor een boerderijopvang zou ik eigenlijk gewoon regenlaarzen kopen en geen fancy schoentjes haha.
Ik vind mijn vorige posts niet terug met de zoekfunctie maar ik had verschillende 2e hands haba spellen gekocht op een beurs en die bleken niet compleet te zijn. Daar baalde ik best van, want ze waren best stevig geprijsd. Toen had ik Haba gemaild voor reserve onderdelen en kreeg automatische reactie dat het wat langer kon duren. Na 2 of 3 weken had ik reminder gestuurd, want nog niets gehoord. En vorige week kreeg ik ineens een reactie, voor 5 euro kon ik de onderdelen (6 stuks) krijgen, prijs was incl. Verzendkosten naar NL. En toen ik bevestigd en betaald had, had ik de onderdelen binnen 3 werkdagen in huis.
Toch wel fijn opgelost nu.
Thanks!! Ook @ixxi
En weet iemand toevallig of er op dit moment ergens een korting voor connetix is?
Bij Olive & Mint 15% korting op alles en zij hebben ook Connetix.
Iemand nog leuke simpele ideeƫn voor traktatie opvang als je zusje is geboren?
Ik zag wel die geboortekoekjes maar dan moet je er gelijk 120 bestellen . Dat is een beetje veel.
Je hebt ook van die koekjes in de supermarkt. Deze bijv. bij Plus (ook in roze):
Anders zou ik gewoon beschuit met muisjes doen, of een lange vinger in muisjes gedoopt.
Of roze chocolaatjes, bijv bij de hema:
Wij hebben roze stoepkrijt gedaan met een labeltje er aan: hoera mijn zusje is geboren. Zat in no time in elkaar
Ik heb laatst een tip opgevolgd uit het baktopic. Koekjes met chocolade erop, in mijn geval digestives, gefƶhnd en dan in de muisjes gedoopt en ff in de koelkast. Was ook nog eens een lekkere combi en best wel goedkoop!
Voor de feestdagen wil ik graag een micro stepje kopen, mijn dochter is dan ook net 2 jaar dus wel een geschikte leeftijd. Wat is handig? Een aanbieding afwachten of toch ergens tweedehands kijken. Ik weet niet of ze überhaupt ooit in de aanbieding zijn?
Ik heb er laatst een voor mijn zoon gekocht bij de kleine zebra. Ze zijn daar nu flink afgeprijsd.
Tweedehands is in principe altijd beter, als in duurzamer. Ik heb hier op 't forum ook meermaals gelezen dat die stepjes echt heel degelijk zijn en heel lang meegaan.
Ik wilde het met Koningsdag 2024 kopen want afgelopen jaar waren er zoooo veel te koop. Helaas heeft mān man ondertussen een scoot 'n ride step gekocht (nieuw, voor 110⬠).
Mee eens hoor alleen wat ik hier in de buurt zie zijn dan toch wel flink gebruikte steps (logisch) en dat vind ik het nog soms best prijzig als je ziet hoe erg afgetrapt ze zijn. Misschien moet ik nog even blijven zoeken, weet niet of ze nog echt goed zijn wanneer ze dus gebruikt zijn. Maar lees nu dat ze bijna onverwoestbaar zijn
Helaas uitverkocht maar idd goede korting zeg
Mān zus heeft 'm tweedehands voor 35⬠gekocht, een zwarte. Ze zei wel dat 't echt een koopje was
Ik ben een lijstje aan het maken voor de feestdagen. Wat zijn items die jullie heel fijn vonden tijdens de zwangerschap of in de periode erna voor jezelf?
Items die je dus op een verlanglijstje zou zetten, want voor de kraamperiode weet ik genoeg dingen die ik liever zelf koop
Je zit veel thuis, dus vooral dingen om het jezelf comfortabel te maken zou ik fijn hebben gevonden. Nieuwe ochtendjas, pantoffels als die aan vervanging toe zijn. Chill huispak, warme wollen sokken. Voedingstopjes/behaās (als je borstvoeding wil geven). Losse thee, goede koffie, (veel!) snackjes. Waterfles (als je borstvoeding geeft drink je liters). Kaarsen, of andere dingen om het gezellig te maken. Bonnen van takeaway/ubereats.
Vóór de bevalling vond ik het die laatste maand leuk om met vriendinnen of partner te gaan lunchen.
Na de bevalling vond ik het vooral leuk om dingen voor mezelf te doen zonder baby, nagels laten doen of kapper bv. Bonnen hiervoor?
Nog even over het Sebra bed, er zit bij de spijlen plexiglas. Wist ik niet haha! Kan dat er uit ivm schuren/schilderen, dat iemand weet?
Ik hoop wat herkenning te vinden hierā¦
Mijn dochter (bijna 2) leeft van lucht. Ze eet altijd zo weinig (ik heb het dan dus niet over een week slecht eten). Ze is dysmatuur geboren en groeit (redelijk conform curve) op de onderste lijn dus ze is ook nog eens zo mini. Verder bruist ze van de energie, ontwikkelt prima en is (meestal ;-)) vrolijk, maar het weinig eten maakt me soms zo onzeker.
Ik twijfel dan ook wel eens aan mezelf, moeten we er meer moeite in steken, meer verschillende dingen proberen? Eigenlijk zijn we (en mijn partner al helemaal) van de strategie ze eet mee met ons en als ze niet wil dan niet, we proberen er geen druk achter te zetten, maar soms vind ik dat moeilijk volhouden als zo voor de derde maaltijd op de dag drie muizenhapjes neemt. Onze indruk is dat ze wel veel lust, maar de hoeveelheden zijn gewoon heel weinig.
We hebben over 1,5 maand weer een extra afspraak bij het CB en zijn ook al eens bij een kinderdietist geweest (haar oordeel/advies was toen ook al dat we goed bezig waren en er vooral geen druk op moesten leggen), maar soms lijkt het alsof wij de enige zijn met zoān minimale eterā¦
Mijn zoon was ook dysmatuur en heeft ook een periode gehad waarin hij amper at en ook amper groeide. Er was een tijd dat hij tussen 2 afspraken bij het CB maar 400 gram zwaarder was geworden. Denk dat hij toen ook een jaar of 2 was.
We hebben hem toen een tijdje ābijgevoedā met volvette producten (volle melk, roomboter op brood en een stukje door zijn avondeten, volle kwark, extra beleg op zijn brood) zodat hij toch iets meer calorieĆ«n binnenkreeg met de hapjes die hij at. Verder altijd een grote bak Griekse yoghurt als toetje als hij dat wilde, dus niet dreigen met geen toetje. Maar ik ben nooit iets anders gaan koken ofzo, omdat dat niet bij onze āopvoedstrategieā past. Als hij echt honger zou hebben zou hij wel meer eten.
Inmiddels is hij 4.5 en het is nog steeds geen enorm grote eter (en ook nog steeds heel klein en mager) maar het is wel vanzelf beter geworden. Hij lust vrijwel alles en eet gewone porties nu. Dus hou hoop!