Kijkt er niet een kinderdietiste mee? Mijn dochter is niet dysmatuur geboren, maar is door veel ziek zijn op gegeven moment vanaf maand of 10 nauwelijks meer gaan groeien. Was 2 lijntjes gezakt in de curve. Toen zijn we via kinderarts belandt bij een diëtist en met haar tips en bijvoeding zit de nu wel een laag lijntje en groeit ze daarop. Maar wel met er bovenop zitten. Maar ja ze is wel mini. We kunnen ook niet meer doen dan wat we nu doen. Wellicht kun je als je twijfels hebt toch eens naar een diëtiste ?
Bedoel je het babybed? Of een groter bed?
Het meegroei ledikant bedoel ik! Volgens mij kunnen we het wel loshalen. Konden het vanmiddag niet goed zien.
Totaal geen antwoord op je vraag en ik heb zelf geen Sebra bed () maar volgens mij is dat plexiglas alleen bij de “oude” variant. Ik weet dat je die variant niet in hoogte kan verstellen. Weet niet of dat jullie wens is?
Ja wisten dat het de oude versie was! Alleen dat plexiglas dus even niet gezien, maar komt vast goed. Heb een handige vader!
Mijn kind (net 2) heeft ook altijd heel weinig gegeten, en helaas een heel kieskeurige eter. Het gaat nu langzaam wat beter. Op een goede dag gaat er 's ochtends nu een boterham met boter in, 's middags idem en 's avonds een klein bordje volkoren pasta. Tussendoor fruit en volkoren cracottes. Qua gewicht echter heel steady op de -1 curve (hoewel wel erg actief dus ik vraag me soms af hoe?). Ik maak me dus vooral zorgen om de vitamine-inname.
Die van ons heeft dat niet, dus kan goed dat dat alleen bij oude versies zo was. Veel plezier met jullie bedje!
Top! Was verder ook niet stom bedoeld hè, oude versie is net zo mooi Maar wij hebben toentertijd ook voor een 2e hands Sebra gekeken, vandaar dat ik dit toevallig wist.
Ben benieuwd naar het eindresultaat, welke kleur ga je doen?
Mijn zoontje is ook dysmatuur, nu bijna 3 en ook een erg slechte eter en valt buiten de normale groeicurve van het cb. We hebben hier heel veel dagen/weken/maanden gehad waar geen normale maaltijd werd gegeten, ik herken je verhaal dus zeker. Heel erg frustrerend en ik vond het ook lastig om neutraal met eten bezig te zijn.
Als je je zorgen maakt over de groei zou ik het bij het cb aangeven en vast bedenken wat je zou willen: wil je advies over voeding of medische voeding (van die drankjes met veeeel calorieën bv), wat medische oorzaken uitsluiten (ijzertekort kan bv voor minder groei én minder eetlust zorgen) of wat psychisch/sociale oorzaken laten onderzoeken via een pedagoog. Mocht je specifieke vragen hebben mag je me DMen!
Wij hebben er twee, de eerste uit 2020, maar geen glas? Is dit iets van een oudere versie oid?
Zwart of donkergrijs de reguliere grijs vonden we net wat te licht en was bijna niet tweede hands (voor een leuke prijs) te vinden dus doen we het zelf maar. Ook wel leuk om de kamer zo echt eigen te maken!
@Beervis ja geen idee, had die info ook even gemist! Maar we fixen het wel haha
Oei ja, plexiglas lijkt me niet veilig, zo kan de lucht niet goed circuleren… Ben wel benieuwd naar jullie babykamer, ben je van plan een foto te posten wanneer het “klaar” is?
Zit er niet voor niets denk ik dan? We gaan het er wel uit proberen te halen. Op mijn insta wel, hier denk ik niet!
Helaas is veiligheid niet vanzelfsprekend:
Thanks, maar nogmaals: we gaan het proberen eruit te halen.
Ja bedoelde mee te zeggen dat je er niet per se vanuit kunt gaan dat als iets er is het wel goed zit, helaas. Geen idee bij dit specifieke bed verder.
Begrijp ik! Ik kan het ook nergens vinden op hun site, ben inmiddels wel nieuwsgierig dus ga het gewoon even aan de klantenservice vragen hoe het zit. Sorry voor alle bed spam haha!
@Zitzak @Krekel @Broodrooster @millefeuille
Dankjewel voor het delen van jullie verhaal. Vervelend om te horen dat jullie hier ook mee te maken hebben (gehad) maar heel herkenbaar. Ook bijzonder dat een aantal van jullie kindjes ook dysmatuur zijn, vraag me dan af of daar toch een relatie zit icm moeilijke eten?
Ga toch maar weer eens contact zoeken met een kinderdietist, al is het alleen maar weer de bevestiging dat we goed bezig zijn (en zo niet zijn alle tips/plan van aanpak ook fijn).
Long shot maar ik ben op zoek naar dit specifieke boekje van Doremini. Als iemand het heeft liggen en er niks mee doet: ik neem het graag over!
Ik schrijf daarvoor, wil wel eens vragen of het kan nabesteld worden?