Tips, ervaringen & aanraders #9

Hier nog een mini, op de -2.5 lijn. Hij is ook 2.5 nu. De eerste weken van zijn leven had ik heel veel vette melk (bv) en groeide hij tot de +2 lijn, en daarna steeds omlaag waardoor we ook lange tijd meer cntrole hebben gehad. Inderdaad ook geen druk, soms eet hij ineens 4 boterhammen (zonder korstjes), maar zeker met warm eten vaak niks. Hier ook wel de methode om vette dingen te geven, extra pindakaas, volle melk etc…

Blijft een zorg soms en voelt ook alsof je er weinig controle over hebt.

1 like

Ja hij is echt leuk! Korte samenvatting; iets spannender dan de 1e film, maar vond hem zelf ook leuker dan de 1e. Hier ook 2 fans in huis van bijna 3 en 4,5 en was een groot succes.

Veel plezier!

1 like

Mijn dreumes heeft altijd wel een voorkeur voor mij gehad maar sinds een paar maanden wil hij alleen maar mij. Als ik al even naar de wc ga en hij blijft bij zijn vader, dan is het al krijsen. Als ik niet thuis ben of ik ben boven aan het werk en hij is beneden, dan is er niks aan hand. Maar als ik er wel ben, dan wil ie alleen maar bij mij zijn. Het is best wel vermoeiend. Gisteren waren er vrienden op bezoek en dan kan ik niet even bij de gasten zitten zonder dat hij aan m’n been trekt of wil dat ik mee ga spelen. Is dit al de peuterpuberteit? Ik wil eigenlijk gewoon horen dat het vanzelf overgaat😅 zou niet weten wat we anders zouden kunnen doen want we zorgen evenveel voor hem.

1 like

Dat is hier ook heel erg. Hier was het niet altijd zo, maar echt een fase denk ik. Wel erg lastig en beklemmend soms.

Wij willen eind van de maand een lang weekend weg, waarschijnlijk ‘gewoon’ Center parcs. Zijn vorig jaar naar de Eemhof geweest en dat was prima. Ding is alleen dat ik doodsbang ben voor muizen en ik heb iets te veel smerige verhalen gehoord over CP. :smiling_face_with_tear:
Dus, als iemand heel positief is over (de hygiëne op) Port Zélande, Meerdal of Kempervennen (of andere in Nederland maar niet helemaal zuidelijk) hoor ik het graag haha want ik denk dat de kindjes het fantastisch vinden. We zouden sowieso een Premium of VIP huisje boeken.

Even als reactie op jou zodat het hele gesprek terug gevonden kan worden maar niet perse aan jou gericht.

Ik was vandaag in een tuincentrum en daar vond ik deze laarzen. Waterdicht, warm en niet het typische regenlaars uiterlijk. En ze zijn er in meerdere kleuren. Misschien als tip voor anderen.

Ze beginnen helaas pas vanaf maat 24/25 en wij zitten in maat 22/23. Dus wellicht passen ze hier volgend jaar.

1 like

@anon37686689 leuk! Wij zijn recent in de Eemhof en Huttenheugte geweest. Geen muis gespot

Met hoeveel weken zwangerschap hebben jullie de eerste babywasjes gedaan?

2 likes

34 weken! Ik was bang dat als ik het eerder deed ik het op het einde nog een x wilde wassen.

2 likes

Ik was een aantal jaar geleden in Port Zelande. Vrij oude huisjes maar geen muizen gezien hoor en ook netjes gepoetst. Volgens mij zijn de huisjes ook recent vernieuwd. Vond het een leuk park maar als je zoekt naar veel kinderanimatie zijn er wel leukere parken. Vooral de zee, de bootjes,… zijn daar heel leuk. Minder een echt center parcs gevoel daar

2 likes

Wij hebben hem bij beide kindjes nooit gebruikt.

1 like

@Kusjessoldaat ik denk ook dat ik het pas rond de 35 weken ga doen.
Misschien wel een wasje met beddengoed, omdat ik graag het bedje wil opmaken. Dan was ik het gewoon weer 🥹

Op welk programma wassen jullie lakentjes/dekentjes? En hoe warm?

1 like

Ik gebruik het bij elk badje. Maar wel een tweeling hier dus soms handig als ik iets moet doen bij de andere baby dat echt niet kan wachten. Laat hem er niet alleen in liggen voor alle duidelijkheid maar het zorgt er wel voor dat ik een hand vrij heb als het nodig is. Of bijvoorbeeld als ik nog een pamper moet klaarleggen, iets uit de kast moet nemen,…
Op de neonatologie waste ik hen zonder dit en lukte ook prima hoor dus denk dat het persoonlijke voorkeur is.

1 like

Ik 100% wel, het geeft je veel meer vrijheid om te wassen, spelen etc
Ik hou niet van gladde babies vasthouden!
Mijn 2e past nu haast niet meer in het zitje en ik baal er super erg van haha

2 likes

En via Landal

2 likes

Eerste keer rond de 34 weken, dit keer bij 37 weken.

Zou eerder de 34 weken aanraden, vond het best pittig om bij week 37 alle wasjes en strijk te doen. Gelukkig had mijn moeder het meeste op zich genomen.

2 likes

Gewoon 30 graden :relaxed:. Pas als t echt vies is durf ik 60 te doen. Ik heb t wasje gedraaid op het moment dat mn verlof in ging met 36 weken. En bedje opgemaakt toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis. Dat was zo gedaan (en anders kan de kraamverzorgster dit op de correcte manier doen, mocht je erover twijfelen). Maar als je zin hebt om dat lekker nu al te doen, gewoon doen​:smile:. Kon er echt van genieten die korte periode vlak voor de baby er is.

1 like

Ik vond het echt een ideaal ding. We hebben hem gebruikt tot ze zelfstandig kon zitten, aan het einde zat ze er wel klem in omdat ze te groot was.

In bad doen zonder dit ding vond ik heel lastig icm haren wassen enzo. En nu kon ik het al heel snel alleen doen.

Wel deden we er altijd een hydrofieldoek op tegen het glijden.

3 likes

Ik ben echt all for ritme, structuur etc maar ik zou eeeecht gewoon die fles geven!!! Zeker met die leeftijd.
Kind van 2 jaar, nope, maar onze oudste werd tot een maand of 14 nog weleens wakker en kreeg dan een flesje. Iedereen blij.

1 like

Ik ben as we speak de commode in elkaar aan het zetten en dan kan ik morgen de was doen en inrichten. Ben nu 34 weken.

1 like

Kempervennen eden cottage. Die was heel netjes en ruim.

1 like