Tips, ervaringen & aanraders #9

Wij hebben een muis ervaring in de huttenheugte gehad, in het plafond zaten ze daar.

Ik volg thegentlekidd op insta. Die heeft goeie en betrouwbare info hierover, vind ik. Succes, lijkt me pittig!

1 like

Wij hadden dit niet maar ik miste het eigenlijk wel dus zou het voor de tweede wel aanschaffen (of iets soortgelijks). Lijkt me super handig als je baby nog niet zelf kan zitten om bvb. een handdoek te pakken of zo. Of gewoon om je baby te wassen zodat je beide handen kan gebruiken.
Misschien tweedehands zoeken?

2 likes

Wow wat een reacties op mijn vraag van vanochtend! En veel verschillende perspectieven, ik ga ze allemaal even laten bezinken. Het is er vandaag niet van gekomen om het erover te hebben, we waren allebei gesloopt. Ik laat weten hoe het verder gaat :blush:

2 likes

Ik sta op het punt om weer een Ielm pak aan te schaffen. Zoon is momenteel 2, gemiddeld qua lengte. Moet ik voor de 98 (2-3jr) gaan of toch eerder 104 ?

1 like

Ik zou de lengte van je zoontje aanhouden als leidraad, en niet de leeftijd. Maat 98 past technisch gezien tot 98 cm.
Wel vind ik het persoonlijk fijn om ze wat groot te kopen. Hebben ze wat meer beweegruimte en door de strakke boorden hoef je geen mouwen of broekspijpen op te rollen. Ik heb voor mijn dochter van 77cm nu bijv maat 86 :sunglasses: Maar ik lees hier volgens mij ook wel eens dat mensen 2 maten groter kopen.

2 likes

Ik kom al jaren in CP (schoonouders zijn groot fan, nu met kinderen vind ik het zelf ook echt relaxed) en nog nooit een muis gezien in het huisje. De verouderde huisjes waren echt wel aan een opknapbeurt toe, dus ik zou zeker een vernieuwd huisje kiezen.

We hebben wel eens gezeur gehad met slechte schoonmaak, maar dat werd altijd snel opgelost. Ook een keer meerdere wespen binnen gehad in korte tijd, maar werd echt serieus naar gekeken en snel opgelost (je kunt appen met de receptie en dan bellen ze of komen langs).

Kempervennen is een leuk park vind ik, maar met kleine kinderen vind ik Meerdal net wat leuker, omdat het sportgedeelte/gamehal/binnenspeeltuin daar in de plaza zit en je gewoon op het terras kan zitten als ze spelen.

5 likes

Deze heel veel gebruikt in een normaal bad bij mijn ouders, ideaal vond ik. Maar ik was ook groot fan van ons Shnuggle bad, veel fijner dan zo’n gewoon badje waar je je baby continu vast moet houden. Dus als je die juist onnodig vond, weet ik niet of je zo’n badinzet wel wat gaat vinden.

2 likes

Iemand ervaring met deze draagjas? Is het wat? Valt het op maat?

1 like

Is je kindje al geboren of is het ook als positiejas? De meeste draagjassen van sites als bonprix en C&a zijn niet zo heel geschikt. Ze sluiten niet mooi aan, zitten qua plaatsing niet goed of de afmetingen vallen raar.
Je zou ook naar een draagcover kunnen kijken (bij mawaho bijvoorbeeld) dat is voor je kleintje net zo warm als een jas.
Ik heb zelf een draagjas vd lidl en 1 van een draagmerk (bestaat niet meer) en die 2e zit en staat wel echt veel beter. Maar die van de lidl werkt ook wel.

1 like

Ze is bijna 6 maanden. Ga eens kijken naar de lidl ook dank je. Het is dus alleen voor die aantal keren dat ze moet slapen buiten de deur, ze ligt ook niet graag in de kinderwagen. Valt die van de lidl gewoon op maat?

1 like

Nog even over the Sebas saga, ik heb het nagevraagd:

(Maar waarom de nieuwe het dan niet hebben geen idee)

3 likes

Ik vind m wel echt groot! Vooral de mouwen zijn heel lang en kun je bij die winterzak niet af ritsen.

1 like

Ik zou voor die ene maand geen newborn bag aanschaffen. Ik heb die in gebruik maar ze zijn erg fris voor deze tijd van het jaar (0.5 TOG geloof ik) dus wij zitten nu alsnog met dekens en zo. Heb een 4 seizoenen bag besteld maar die komt pas over 5 weken of zo :skull:

2 likes

Ik zou niet nu nog een andere aanschaffen voor dat maandje hoor @Gatta
We zijn met maat 62/68 overgegaan. Je kunt de mouwtjes wel een slag omslaan en dat de handjes dan een beetje in die mouw zitten, lijkt me juist wel lekker warm
Ik heb ooit eens een foto gedeeld waarop je ziet dat ie wel ruim is, maar ze sliep er prima in
https://www.forumfeminarum.nl/t/wat-je-even-kwijt-wil-zw-k-22/34306/2515?u=orchid

2 likes

Ik heb beide gehad en onze dochter is met 8 maanden overgegaan van de Newborn naar de 4seizoenen. Ze was toen 67cm en bijna 9 kilo. Op dat moment was de newborn echt aan de krappe kant aan het worden qua lengte en zat de 4 seizoen groot maar goed. De mouwen moesten we wel ver omslaan, maar dat gaat wel. Ik rits nu altijd de mouwen van het dunne deel eraf, zo kan ik de mouwen van het winterdeel beter omslaan.

Je zou dus nu al wel over kunnen gaan op de 4seizoenen en de mouwen heel ver omklappen. Een maandje is zo voorbij. De hals kan je eventueel wat kleiner maken met een steekje naald en draad. De zak is wel echt laaaaang, dus je baby wordt wel een zeemeermin :stuck_out_tongue: en die drukkertjes blijven voor geen meter zitten :rofl:

Echter heb ik de Newborn Teddy op Vinted gekocht en voor dezelfde prijs weer kunnen verkopen. Dus dat zou je ook nog kunnen overwegen. Vond dat wel echt een heerlijke slaapzak voor die periode.

Ik heb voor mijn baby van 62/63 cm de Newborn teddy en die past hij echt nog wel een hele tijd. Heb hem nu omgeslagen en vast met die drukknoopjes nog en dan zit hij nog niet helemaal onderin met z’n voeten. Dus je kunt er denk ik nog wel een paar maanden mee vooruit dan.

2 likes

Ik had idd ook de oude (donker grijs). Ik weet niet of de nieuwe dezelfde lengte heeft. Maar die oude is dus (ook) top :+1:t3:

2 likes

Ivm stand van de voetjes is het belangrijk altijd 10cm onderaan de slaapzak vrij te laten, je kan de slaapzak dus niet zolang gebruiken totdat de voetjes helemaal onderin komen.

(Wist dit ook niet, is me verteld bij opvang dat we echt naar een grotere slaapzak moesten. Maar vond het logisch klinken).

6 likes

Ohh wat goed dat je dat zegt! Dan kunnen de knoopjes denk ik al open :see_no_evil:

1 like