Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik heb een rugzak van de Van Haren gekocht en zie dat die in de hoogte 29-30 cm zijn, maar deze gaan bij mn kind maar een jaartje mee. Ik zou niet meer dan 30 cm doen voor een 4 jarige. Misschien een tas van Fjallraven? Die heb je ook in mini-formaat, echt schattig!

1 like

Mijn kinderen hebben de eerste 3 jaar ook een tas van Van Haren gehad. Ze zijn niet duur, gaan niet kapot en je kunt ze goed wassen.
Fjallraven heb ik zelf, ze zijn heel leuk maar niet te wassen. Dus zeker niet in een lichte kleur kopen want kleuters gaan er niet netjes mee om, er lekt wel eens een beker en er gaan werkjes met verf mee naar huis.

Afrader: studio Noos. De rits was binnen een maand stuk.

3 likes

Ik vind Fresk heel leuke tassen hebben.

1 like

Wij hebben sinds ze naar het kdv gaan een tas van Parkland. En die gaan nu ook mee naar school. Ze beginnen nu iets te slijten (na 4 jaar dus) maar ben echt verbaasd over de kwaliteit. Wassen is ook geen probleem.

Ze zijn 35 cm hoog en er past makkelijk een broodtrommel, bakje fruit en 2 drinkbekers in. Groter zou ik zelf nooit kiezen want 1) niet nodig en 2) alleen maar onhandig voor die kleintjes.

1 like

Ja ja sad story hoor die kinderopvang. Gister was bij Arjen Lubach een item over dat je ivm wegvallende toeslagen beter nog een dag minder kan gaan werken maar dat is je vast al bekend ;).

Als ik de hele dag met m’n baby leuk zou vinden / ik niet een hele leuke baan zou hebben / ik toeslagen zou krijgen zou ik het overwegen (hiervoor moet ik waarschijnlijk naar het biecht topic, net m’n baby ff voor de tv gezet om EVENTJES één seconde rust te hebben)

Even kijken wel in verkiezingsprogramma’s of partijen wat over kinderopvang zeggen, gratis lijkt mij echt niet haalbaar

5 likes

Volgend jaar ga ik 4 dagen werken en we zouden dan een extra dag opvang nodig hebben, maar dan zou het inderdaad mijn hele salaris, meer zelfs, kosten. Gelukkig hebben we opa die heel graag een jaar een dag op zich wil nemen (tot de jongste naar school is) dus dan hebben we na dat jaar alleen nog 2 x 3 dagen bso :sweat_smile::sweat_smile:

2 likes

Los van de discussie over de tarieven en kosten: waarom zou je het jóuw hele salaris noemen dat naar de opvang gaat? Je hebt toch een gezamenlijk inkomen en beide de kosten en baten van een dag opvang?

19 likes

Mijn dochter wordt volgende maand 3 en ik zoek een cadeau voor op de lijst, iets met cijfers leren of letters leren
Wat is een leuk iets om dan te geven? Ze is heel erg geïnteresseerd in tellen en ook in bv welke letters van haar naam zijn. Wil niks al te ambitieus maar misschien hebben jullie een leuk idee

1 like

Het Alfabet doeboek?

4 likes

Ja precies.

Ik heb net ook even bekeken hoe het zou zijn als ik 24 of 40 uur zou werken in plaats van 32 uur en beide opties zouden ons gewoon geld kosten. Gek eigenlijk, en blij dat het niet anders hoeft want dit is perfect voor mijn mental health.

Tip is trouwens WerkZorgberekenaar, die houdt met meer dan alleen de toeslag rekening namelijk.

4 likes

Oh wat handig die bereken tool! Vind alleen zo irritant dat mijn salaris uit zoveel verschillende dingen is opgebouwd waardoor invullen lastig is maar ik ga t een keer uitzoeken, thanks!

En ja @anon50301661 vind een kind in praktijk echt superleuk maar een dag kan lang duren :exploding_head:

1 like

Ja, klopt. Maar ik zeg het ook alleen maar zo omdat de kosten die we hebben per maand aan de opvang, toevallig ook ongeveer net zoveel is als mijn salaris. Verder bedoel ik daar precies niks mee. Ik vind het alleen handig het zo te verwoorden, niks meer niks minder.

4 likes

Heel herkenbaar verhaal dit wb Blos. Ik grijp elke gelegenheid aan om hierover te klagen maar kom nooit verder dan de locatiemanager helaas. Die heeft volgens mij ook geen flauw idee waar ze voor werkt. Ik zal haar eigenlijk eens moeten vragen hoe ze in Colombia opvang aanbieden. :smiling_face_with_tear:

Citaat “Ik zou graag een puntje willen rechtzetten in jouw mail, BLOS is niet overgenomen door Babilou family, maar een samenwerking met. BLOS blijft BLOS en Babilou blijft Babilou. We wisselen veel informatie onderling uit en leren enorm van elkaar, het is ook erg leerzaam te zien hoe ze in andere landen opvang aanbieden, net zo goed als dat zij weer van ons leren.”

Ja die oc is ook redelijk lamgeslagen want je kan advies uitbrengen, en dat was het… Ik heb overstappen wel serieus overwogen. Er zijn ook wel locaties hier met plek.Maar puntje bij paaltje hebben de kinderen het naar hun zin, zijn de leidsters lief en wisselen weinig. Als we overstappen hebben zij er last van en wij 0 garantie dat die andere opvang niet ook wordt overgenomen dus het is me het ook niet waard

1 like

Ik zag bij de Action veel spellen over letters en tellen!

Wij hebben zelf dit spel, valt wel in de smaak

2 likes

Ik heb deze op de lijst gezet!
En @Zitzak deze ook, goede tip

2 likes

Ik snap het niet, ook @anon50301661. Betaal je dan bijvoorbeeld 2500€ aan opvang (en is dat ook je salaris hypothetisch) en krijg je geen toeslag? Of is dit zonder toeslag?
Ik heb enkel 2 * 8 uur opvang en betaal 500€ volgens mij en krijg 400€ toeslag. Maar heb ook een gastouder dus dan zijn die tarieven lager. (6 nog wat ipv 9 nog wat).

2 likes

Bij ons is het geen heel salaris, maar heb ook maar 1 kind. Ons salaris is wel aan de hoge kant en we verdienen beiden ongeveer evenveel.
We zijn per maand bruto iets van €1450 kwijt voor 3 dagen opvang en krijgen €650 toeslag. Dus netto €800. Mijn nettosalaris ligt een stuk hoger gelukkig, maar naast energiekosten en woonkosten is het een behoorlijke post.

En ik kan me voorstellen dat als je 3 kinderen hebt dat de kosten dan flink op kunnen lopen.

Edit: en ik denk wel dat als ik of mijn partner een dag minder zouden werken, we uiteindelijk meer of hetzelfde over zouden houden. Pensioen- en carrière dan niet meegeteld.

@Willy je kan ook nog naar de klantenraad stappen. Hebben jullie die? Staat boven de ouderraad.

We betalen volgens mij iets van 2500€ aan opvang (3 x kdv en 3 x bso) en we krijgen daarover nog toeslag. Wat dan overblijft is ongeveer het salaris wat ik verdien (24 uur) netto.

2 likes