Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik heb beide gehad en onze dochter is met 8 maanden overgegaan van de Newborn naar de 4seizoenen. Ze was toen 67cm en bijna 9 kilo. Op dat moment was de newborn echt aan de krappe kant aan het worden qua lengte en zat de 4 seizoen groot maar goed. De mouwen moesten we wel ver omslaan, maar dat gaat wel. Ik rits nu altijd de mouwen van het dunne deel eraf, zo kan ik de mouwen van het winterdeel beter omslaan.

Je zou dus nu al wel over kunnen gaan op de 4seizoenen en de mouwen heel ver omklappen. Een maandje is zo voorbij. De hals kan je eventueel wat kleiner maken met een steekje naald en draad. De zak is wel echt laaaaang, dus je baby wordt wel een zeemeermin :stuck_out_tongue: en die drukkertjes blijven voor geen meter zitten :rofl:

Echter heb ik de Newborn Teddy op Vinted gekocht en voor dezelfde prijs weer kunnen verkopen. Dus dat zou je ook nog kunnen overwegen. Vond dat wel echt een heerlijke slaapzak voor die periode.

Ik heb voor mijn baby van 62/63 cm de Newborn teddy en die past hij echt nog wel een hele tijd. Heb hem nu omgeslagen en vast met die drukknoopjes nog en dan zit hij nog niet helemaal onderin met z’n voeten. Dus je kunt er denk ik nog wel een paar maanden mee vooruit dan.

2 likes

Ik had idd ook de oude (donker grijs). Ik weet niet of de nieuwe dezelfde lengte heeft. Maar die oude is dus (ook) top :+1:t3:

2 likes

Ivm stand van de voetjes is het belangrijk altijd 10cm onderaan de slaapzak vrij te laten, je kan de slaapzak dus niet zolang gebruiken totdat de voetjes helemaal onderin komen.

(Wist dit ook niet, is me verteld bij opvang dat we echt naar een grotere slaapzak moesten. Maar vond het logisch klinken).

6 likes

Ohh wat goed dat je dat zegt! Dan kunnen de knoopjes denk ik al open :see_no_evil:

1 like

Ik zit daar nu te kijken en volgens mij geldt dat helaas niet voor Connetix :smiling_face_with_tear:

Oh ik heb zelf een aantal dagen terug wel Connetix met korting daar besteld!

3 likes

Is er nog iets dat echt helpt bij haaruitval na zwangerschap? Het is echt op een dieptepunt hier, handenvol haar elke dag :cry:

1 like

Oh ja sorry haha was even vergeten dat ze ook een winterversie hebben ervan. Wel goede reminder want dan wacht ik nog even met op Vinted zetten :joy:

2 likes

De tijd :cold_face:

Ik begon dit keer zelfs aan een 2e ronde, dacht er snel vanaf te zijn maar helaas. Het is nu wel echt over en heb prachtige haren erbij gekregen weer.

echt een plaatje

Maar positief: het is alweer best lang dus nog even en dan valt het gewoon goed

10 likes

Dit vind ik soms op mijn hoofd als een van m’n kinderen met mijn haar speelt of als er veel wind staat.

Heb ook ineens een gekke gekruld plukje dat op m’n voorhoofd ligt als het wél goed zit.

9 likes

Ik was in de intratuin in Lisse, was echt heel leuk met de kerstshow! Er is een treintje en zelfs ronddraaiende theekopjes.
Mijn zoontje wilde niet uit de trein, was huilen toen we weer weg gingen :joy:
Er is ook een leuke binnen speeltuin bij het restaurant (daar hadden mijn kinderen nu geen energie voor, maar daar hebben ze zich ook een keer een uur lang vermaakt).
Zeker een aanrader voor als je een indoor uitje zoekt in regio bollenstreek/haarlem :grin:

8 likes

Ik heb van die bakkebaarden gekregen :joy: te kort voor mee in de staart. Blijft gelukkig nu wel beter achter de oren zitten.

4 likes

Hier ook mega erge haaruitval. Draag m’n haar alleen nog maar vast tegenwoordig :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik heb de Miele rozemarijn olie gebruikt, maar ik weet njet of het helpt. Ik heb wel nieuwe korte haartjes, maar misschien zouden ze zonder de olie toch wel groeien.

Het gaat weer over maar tot die tijd was het echt elke keer slikken bij het haren wassen. Ik weet nog dat ik iets van vijf maanden na de bevalling naar de kapper ging, en een stagiaire ging mijn haar wassen. Dat arme kind was helemaal in paniek omdat de haren maar bleven komen :grimacing:

1 like

Zijn hier moeders die zelf slecht slapen en een co-sleeper hebben? Wat zijn jullie ervaringen?

Het lijkt me heel fijn om de kleine zo dichtbij te hebben, eventueel met borstvoeding etc maar ik ben wel een enorm lichte slaper en wordt soms al wakker van de ademhaling van mijn vriend. Ergens ben ik bang dat ik van elk kreuntje en zuchtje wakker wordt.

2 likes

Ik ben ook een mega lichte slaper maar mijn kind heeft 2 jaar bij ons op de kamer geslapen zonder problemen. Bedje stond aan de kant van mijn vriend. Vooral in het begin sliep ik zooo goed, door borstvoeding sliep ik dieper maar was tegelijk wel alert als het nodig was. Ik heb oprecht nog nooit zo diep geslapen als in de kraamtijd door al die hormonen. Wel dus met het bedje aan de kant van mijn vriend, dat haalde voor mij wat druk er af (speentje terugdoen, handje op de buik, enzo). Ik zou het dus even aankijken als ik jou was. Lukt het niet, dan is het ook geen probleem om je kindje in het eigen kamertje te leggen natuurlijk, als jij daardoor beter slaapt.

4 likes

Ik ben niet per se een slechte slaper, maar ik werd wel van elke zucht en kreun wakker. En baby’s kunnen best hard kreunen haha.
Onze eerste zoon sliep zo goed en ik werd zo snel wakker dat hij na 6 weken naar z’n eigen kamertje ging.
Bij m’n jongste heb ik gemerkt dat het wel kan wennen. Zijn kamertje was nog niet klaar en hij heeft 4 maanden bij ons geslapen en ik merkte dat ik er wel aan wende. Ook is mijn ervaring dat ze steeds wat stiller gaan slapen.

3 likes

Voor mn zwangerschap werd ik van elk vallend blaadje wakker maar sinds de geboorte heb ik nog nooit zo goed en vast geslapen. Zeker na het geven van borstvoeding. Sliep zelfs door de voedingswekkers heen de eerste weken. Dus in mijn geval heeft de cosleeper goed uitgepakt. En zo niet, dan kan je hem (toch?) altijd nog op een eigen kamer leggen. Evt een cosleeper huren?

2 likes