Ik ben geen slechte slaper maar ik slaap het liefste alleen omdat ik al last heb van de ademhaling van mijn partner haha. Maar gek genoeg bij m’n kinderen nooit last van gehad van de geluidjes.
Ja ik heb echt 2 maanden super slecht geslapen en de laatste 2 weken zelfs de meeste nachten op zolder (dan bede m’n man als het voedingstijd was). Daarna hebben we hem op zijn eigen kamertje gelegd en nu slaapt hij en wij de nacht door. Beste beslissing ooit! Onze baby maakt zoveel geluidjes, ik kon er echt niet goed van slapen.
Ik zou het gewoon uitproberen, maar zelf zou ik de volgende keer eerder de knoop doorhakken dat het niet werkt. Vond het zo zielig alleen op dat kamertje, maar achteraf blijkt dat dit voor iedereen een voordeel was
Wauw dankjewel allemaal! Ik denk dat we het maar gewoon gaan proberen, maar eigen kamer kan inderdaad altijd.
Ik sliep altijd al met oordoppen en doe dat nu nog steeds. Ik hoor niet ieder zuchtje, maar wel als er iets is. Dus dat zou je ook nog kunnen proberen!
En je kan ook eerst het gewone wiegje bij jullie op de kamer zetten. Ik heb nooit een co-sleeper gehad, kreeg van een vriendin een wieg te leen. Qua hoogte paste die perfect naast ons bed. Hij stond er strak tegenaan, net als een cosleeper. Ik vond het heel fijn om de kleine op de kamer te hebben, als ik ergens een grafhekel aan heb is het ‘s nachts uit bed gaan, blote voeten op een koude vloer, in badjas naast een bedje staan… nu kon ik vanuit mijn bed de baby uit haar bed vissen, voeden, terugleggen, verder slapen. We sliepen in die tijd (naar verhouding) allemaal heel prima hoor!
Heb elke nacht oordoppen in vooral voor mijn man die af en toe snurkt. Kind nu bijna 16 maanden al naast ons bed in ledikantje (uit noodzaak vanwege geen slaapkamer) en wordt nooit wakker van haar, maar ze is best een stille en goede slaper. Je zou het best even kunnen proberen, je merkt het vanzelf of je kind veel of weinig geluid maakt en hoe jij dat trekt. Je houdt dan indd niet eens een cosleeper te halen, wieg of ledikant kan ook als dat que ruimte gaat. Dan heb je misschien niet voor niks een cosleeper gekocht als het niet gaat.
Ons wiegje past helaas niet bij ons naast het bed, hebben een smalle slaapkamer. De baby heeft de grootste kamer straks haha! Dus we hebben wel echt een co-sleeper nodig maar misschien is huren dan wel slim.
Oordoppen kan ik niet mee slapen, soms met een podcastje met één oortje in als ik echt gek wordt. We gaan het meemaken, vind dat slapen best spannend merk ik.
Het helpt echt als de co sleeper aan je partners kant staat. Dan voel je echt minder de druk om alert te zijn voor elk geluidje omdat je eigenlijk je partner “eerste aanspreekpunt” maakt (haha je snapt me wel) en kun je hopelijk daardoor beter slapen.
Hebben jullie een matrasje in de box, onder het box kleed?
Ja wij wel
Haha, ik ook. Man en ik kunnen niet goed samen slapen, maar ik slaap al 1,5 jaar heerlijk naast mijn kind.
Wij hadden het niet, alleen een kleed. Ik heb nooit het idee gehad dat het te hard voor haar was. Maar mijn baby heeft ook nooit in de box geslapen (kon/wilde ze niet), misschien zou ik het anders wel later nog gekocht hebben. Maar voor liggen/rollen/spelen was enkel een kleed echt prima.
Ik ben een lichte slaper en na de eerste 2 weken was ik zo moe dat ik nu in slaap val terwijl mijn baby soms nogal heftig kreunt. Maarja slaap niet zoals voorheen natuurlijk. Gelukkig slaapt mijn baby overdag goed dus dan probeer ik ook te rusten.
Ik heb een wiegje naast het bed en daar echt spijt van. Had nu achteraf liever een co sleeper gehad. Ik geef geen borstvoeding maar de wieg is wat hoger. Dus mijn arm is soms lam omdat hij in/over de wieg hangt voor de speen en om te sussen .
Nee nooit gehad. Wel over getwijfeld maar we hadden dik boxkleed. Eerst lagen ze erin in het nestje en daarna waren ze al ietsje groter.
Zo’n baby weegt ook bijna niks.
Ik beschouwde mezelf niet als een lichte slaper. Totdat die kleine er was haha. In het begin was het nog wel te doen maar rond de 6 weken ging hij zoveel geluid maken tijdens z’n slaap dat ik er niet meer tegen kon. Hij is toen naar z’n eigen kamertje gegaan. Bij een tweede zou ik toch weer de co-sleeper willen gebruiken voor de eerste weken.
Nee alleen een boxkleed (van koeka, spelen ze nu nog op op hun kamer haha).
@Blush ik ben een best diepe slaper maar bij de oudste werkte heel de nacht samen slapen niet, hielden elkaar wakker. Die sliep dus al snel op haar eigen kamer en mijn man haalde haar dan als ze wakker werd en dan viel ze vaak bij mij weer in slaap (al voedende) en dan bleef ze liggen of legde ik haar terug.
De 2e heeft wel maanden op onze kamer geslapen, eerst in ons bed (conform veilig slapenrichtlijnen) en daarna co-sleeper. Na 5 maanden ofzo kon ik er ineens niet meer van slapen (3/4 maanden denk ik) en is ze ook langzaam naar haar eigen kamer gegaan. Jongste zelfde; co-sleeper en na paar maanden richting eigen kamer maar dan na de nachtvoeding bv wel blijven liggen.
En waarom ik er bij de 1 meteen “last” van had en bij de ander later pas? Geen idee, het was niet dat ze meer herrie maakte ofzo.
Top! Bedankt voor de reacties allemaal
Dan gaan we niet voor een matrasje onder het kleed. We zijn voor dit boxkleed van Little Dutch gegaan. Vond hem zo schattig
Weet niet hoe handig het is met die “uitstekende” dingen. Anders kopen we nog een kleed zonder frutsels en gebruiken we deze als speelkleed
Wat draagt jullie baby in de draagdoek als je binnenshuis draagt? Ik heb gewoon de normale kleren aangelaten (lange mouw romper, broekje, sokken, trui) maar hij begint zo te gloeien als ik m in de doek heb? Dus denk toch te warm. En hij huilt best veel nog, had verwacht dat hij rustiger zou worden in de doek. Denk dat ik nog iets verkeerd doe haha, ik duik nog maar weer ff in de filmpjes van YouTube
Ik heb deze een paar weken geleden gekocht als speelkleed op de grond en het is echt een succes hier!