Ja, heb bij een meubelstoffeerder zo’n schuimrubber gehaald en op maat geknipt. Vond het anders vrij hard op die plank.
Als ik echt langere tijd droeg (bij onrust bv) deed ik vaak het shirtje uit en dan romper en broekje aanlaten. Draagdoek mag je zien als een laagje. Onrustig blijven zou misschien ook kunnen komen door te warm? Ik zou zelf de trui uitdoen en eventueel nog de sokken, maar die trek je zo uit natuurlijk nog als het nodig is.
Hier duurde het soms ook even tot ze zich eraan over konden geven en was het onrustig en dan ineens bam rust in het lijfje en in slaap vallen. En de ene keer ging dat sneller dan de andere keer.
Als ze heel onrustig waren deed ik ook wel alles uit behalve luier en zelf ook alles uit en dan huid op huid dragen. Tip: als je borstvoeding geeft hou wel een bh aan, anders wordt het een natte bedoening met een onrustige baby die huid-op-huid tegen je borsten aanzit🫣
Ik heb ook sinds de kids moeite met slapen. Ik ben een lichte slaper geworden. Vanaf het eerste kindje heeft de ledikant altijd aan de kant van m’n partner gestaan. En baby 2 is bijna 2 jaar en slaapt nog bij ons op de kamer.
Een laag boven kleding minder omdat de doek ook als laagje telt en je ook de warmte van jouw lichaam geeft. In mijn geval doe ik dan een korte mouwen romper, lange mouwen romper en sokken.
Heb je een rekbare of geweven doek? Ik wil best met je meekijken als je een foto wil sturen van hoe je draagt.
Ik heb de blauwe. Hij vind nu met 1.5 jaar weer leuk. Alleen met wassen heb ik de plastic ring eraf gehaald. Dacht gaat vast niet goed
Ja, zoals de anderen al zeiden: laagjes minder. Ik merk dat ik daardoor soms ook sneller de draagzak pak. Want die is een stuk luchtiger.
Maar in de draagdoek vaak een romper en een broek en eventueel sokjes. En voor naar buiten doe ik er een draagjas overheen. Gekocht via Vinted.
Qua knopen is het het belangrijkst dat de baby vrij hoog zit en dat er zeer makkelijk een kusje op het hoofd te geven is. En het bekken kantelen en de beentjes in een M-houding.
En geen pakjes waar de voetjes aan vastzitten. Dat begint te trekken.
Onze dochter gaat sinds september naar de basisschool, maar het loopt nog niet soepeltjes. Ze durft niet te praten, of antwoord te geven aan de juf, praat ook weinig bij de BSO. Thuis na schooltijd is ze opstandig, eigenwijs en vaak luistert ze ineens niet meer goed. Alles is een strijd en ook ons geeft ze vaak gewoon geen antwoord. Ze is gevoelig, dingen moeten perfect, zelf de rits/schoenen enzo doen is vaak snel opgeven en gelijk huilen. Ik weet niet zo goed wat ik kan doen, moeten we het tijd geven of wat denken jullie?
Ik zou het de tijd geven, gebeurt zo veel in zo’n jong leventje mijn dochter kon eerste jaar kleuterschool echt nog niet haar draai vinden nu groep 7 inmiddels en gaat heel goed. Ze was ook vroeger vrij opstandig rond die leeftijd pure uiting en veiligheid die ze thuis voelde
Oeh, wel een beetje herkenbaar. M’n zoontje heeft het eerste half jaar ook nauwelijks op de bso gepraat. Toen heeft 1 van de juffen hem onder z’n hoede genomen. Veel 1 op 1 contact toen gehad. Ze organiseerde zo dat die juf in ieder geval altijd hem had als een vast aanspreekpunt. Op school was hij ook vaak stil en toen heeft de juf er voor gekozen (dat was in groep 2) om elke dag heel bewust minimaal 5 min met hem bezig te zijn. Langzaam is hij los gekomen en sinds groep 3 gaat het erg goed.Misschien is zoiets ook mogelijk?
Verder dat met rits en schoen blijf ik herkennen. Maar bv ook heel netjes willen schrijven, waardoor er tijd verloren gaat bij een toets. Of met zwemmen perfecte baantjes willen zwemmen zonder andere kinderen in de buurt. War hem helpt is om aan te geven dat het prima is om niet 100% perfect te zijn of perfect te schrijven. Sinds hij dat toepast gaat het op school qua toetsen ook beter. Iets heel simpels voor ons, maar zo belangrijk voor hem.
Je dochter is net begonnen. Zou haar nog de tijd geven om te wennen. Binnenkort heb je als het goed is een voortgangsgesprek met de juf of meester.
Wat fijn dat het voor jullie inmiddels beter gaat! Morgen een eerste oudergesprek, ik ben benieuwd. De juf gaf aan dat ze bijv meerdere malen vroeg of ze haar veters moest strikken, en dan geen antwoord kreeg. Ze liet haar vervolgens dan maar lopen met losse veters en toen viel ze natuurlijk. “Ja, ik kan het 10 keer vragen, maar ze geeft geen antwoord, dan maar zo.”
Ik hoop dat ze bij ons ook een beetje geduld willen hebben en er tijd in willen steken.
Ze is pas in september gestart en zou het zeker nog wat langer de tijd geven, sommige kinderen hebben nou eenmaal meer tijd nodig om zich veilig en vertrouwd te voelen in een nieuwe omgeving. Ik zou denk ik het onderwerp wel aansnijden in het gesprek maar ook wat breder trekken. Dus niet alleen benoemen van; ze durft niet om hulp te vragen bij het strikken van haar veters maar; dochter durft vaak niet aan te geven dat ze iets niet kan/is onzeker, ik denk dat ze baat heeft bij meer 1 op 1 aandacht oid. De juf kan hopelijk bij dingen die moeten, maar ook bij (vrij) spel extra aandacht geven aan haar.
En toch maar andere schoentjes aan tot ze haar veters goed kan strikken?
Wij slapen al bijna 9 maanden met white noise aan. Dan heeft de baby geen last ervan als wij in bed stappen en wij horen haar ook wat minder.
Wordt een leuke spotify wrapped dit jaar. White noise van de baby en boer Boris van de peuter
Mijn spotify wrapped is ook 2jr lang datacenter
geweest
…
Ja en als je je spotify wrapped echt belangrijk vind kun je ook gewoon een numsy kopen
Ik kan niet meer slapen zonder white noise. In het weekend slaap ik altijd uit en gaat mijn man met de kinderen naar beneden, maar de white noise machine gaat na 12 uur uit en dan moet ik hem weer aanzetten anders kan ik niet slapen.
Echt handig. Ook alleen die specifieke van zijn machine.
Tipje
Ik heb hier wat jeans besteld. Scheelt heel veel geld met normaal, normaal koop ik dit merk nooit maar goedkope jeans zijn altijd welkom. levertijd 2-3 wk.
Werd bij ons altijd aangegeven dat kindjes vaak tot de kerstvakantie (als ze na de zomer begonnen) wel nodig hadden om hun draai goed te vinden. Er moet vaak al zo veel en wat er moet gebeuren gaat vaak ook op een hoger tempo, dus misschien om haar meer vertrouwen en het gevoel van autonomie te geven even overschakelen van schoenen. Waren bij ons amper veterstrikkende kleuters, zeker het eerste leerjaarniet, of er werd ze aangeraden toch even over te stappen. Thuis even de buien opvangen terwijl ze haar draai aan het vinden is, hoe pittig dat ook is af en toe.
Als je een iPhone hebt, kan je daar op een white noise aanzetten, kan via je besturingssysteem. En keuze uit meerdere soorten.
Ik las laatst dat al die middeltjes niet bewezen meer effect hebben dan gewoon het tweemaal per dag helemaal uitkammen met zo’n luizenkam.
Het huidige advies is inderdaad 2 weken lang elke dag met een metalen netenkam door het haar. (Een plastic luizenkam is geschikt om te controleren op hoofdluis maar daarmee kam je de neten niet goed uit het haar vandaar een metalen.)
Goed luizenspul is met dimeticon, meestal aangeboden in de vorm van een lotion. Voor optimaal effect combineren met kammen dus sla vooral een goede kam in.
Je hoeft niet meer zoals vroeger het advies was je hele huis de reinigen, dat blijkt helemaal niet zinvol (arme ouders vroeger, wat een werk was dat).