Ik heb dat ook, maar was in de zwangerschap amper misselijk. Ik denk dat dat komt door slapper bindweefsel en dat je middenrif bijvoorbeeld wat kan veranderen qua positie/stevigheid. Maar dat is mijn theorie haha
Mijn baby heeft ook lang haar normale kleren gedragen en later droeg ze vaak een boxpakje, maar eigenlijk vond ik al die drukkers maar irritant met aankleden en verschonen Ik heb ook boxpakjes met een rits gehad, die waren top!
Nu draagt ze (afhankelijk van de temperatuur) een romper en een losse broek/legging en eventueel een (pyjama)shirt met lange mouwen. Zo kan ik ook makkelijk mix/match doen als de temperatuur wisselt per dag. En we verschonen haar altijd nog voor wij gaan slapen, en dan is een broekje uitdoen veel gemakkelijker dan een heel pak los- en vastmaken. Ik heb een pyjamaatje van Dilling (wol) en van Feetje (wafel), beide fijn.
Mix van feetje, zeeman maar ik pak het liefst het wollen boxpakje van Dilling. Die valt groot maar kan je lekker in de eigen maat kopen en dan omslaan. Ik vind dat boxpakje wel irritanter met verschonen dan een broekje maar wij verschonen s nachts eigenlijk niet echt meer.
Bij de jongste zijn we vrij snel begonnen met pyjamaatjes, ook vanwege het ritueel. Overdag slaapt hij wel meestal in zān gewone kleding of een deel daarvan (ook niet altijd in bed).
Pyjamaās zijn van Hema, feetje en prenatal.
Tuinvraagje⦠wij hebben in de tuin een stuk grond waar beton onderligt en waar we dus geen beplanting kunnen plaatsen. Ivm veel schaduw wordt het ook niet het terras. Nu zat ik erover te denken om er de speelhoek voor de kinderen van te maken (komende zomer 4&6) , maar het is te klein voor een trampoline (zeker omdat er muren in de buurt zijn en het advies is daar voldoende ruimte bij vrij te laten. Nu dacht ik aan een hoog houten speelhuisje, met een trap en evt een glijbaan, waar evt ook een zandbak onder kan.
Ik twijfel alleen een beetje of dit nog leuk blijft voor de leeftijd van de kinderen⦠heeft iemand hier ervaring mee of andere tips voor leuk buitenspeelgoed?
Pyjamas van de Hema, die kun je echt eindeloos vaak wassen en drogen
Wij hebben een speelhuisje in de tuin maar mijn kinderen waren daar vanaf 5/6 wel een beetje klaar mee. Is een trampoline met een net eromheen een optie?
Imo is een speelplek niet perse met een glijbaan of een zandbak. Je kunt ook een plek creeeren waar ze hutten kunnen bouwen of een waar je op een andere fantasievolle manier tot spelen uitdaagt. Of maak bakken waar fruitstruiken in staan zodat er wat te eten of je kunt moestuinieren. Mijn zoon heeft in onze tuin een hoekje waar hij mag graven en zn stenen verzameling dumpen etc. We hebben er een stukje zeil boven gehangen en nu is het zijn ādinobottenopgraafplekā. En dat is gewoon in een nieuwbouw stadstuin, daar hoef je geen boerderij voor te hebben oid.
Heb je hier een medische onderbouwing bij?
Nee, daarom zeg ik ook āmijn theorieā. Die is gebaseerd op dat ik van mijn fysio, osteo en huisarts begrepen heb dat je bindweefsel slapper kan worden door een zwangerschap. En ik heb zelf problemen (gehad) met mijn middenrif na de bevalling waarvoor ik onder behandeling ben geweest. Maar dit noem ik geen medische onderbouwing haha
Ik heb bij beide zwangerschappen veel gespuugd en ik heb sochtends nog steeds het gevoel dat ik moet spugen (mān dochters zijn nu 1 en 3). Vooral met tandenpoetsen en na de koffie ⦠ik weet ook niet zo goed hoe dat kan haha
Nou het is wel echt zo dat bindweefsel verweekt door hormonen, oa relaxine en ocytocine. Vandaar ook bekkenpijn en een verslapte core (het bindweefsel tussen je buikspieren verweekt ook).
Dank voor je reactie! Ja het is echt een stukje tuin dat grotendeels in de schaduw ligt dus vrees dat moestuinieren ed niet heel kansrijk is⦠en een trampoline leek me leuk maar eigenlijk is het stuk daar niet groot genoeg voor (voor een fatsoenlijke trampoline) en zelfs met een net kun je dan denk ik nog tegen de muur komen? We hebben niet zoān grote tuin dus het is echt een beetje stoeien met de plek die er is⦠maar ik ga dan nog wel even goed nadenken over het huisjeā¦
Onze dochter van bijna 2 wordt al weken iedere ochtend tussen 05.30 en 06.00 wakker. Ze is nog wel moe maar wil niet meer terug naar bed. Het is niet dat ze wakker wordt van de kou want ze voelt altijd lekker warm aan. Echt gek wordt ik ervan want om 09.00 uur is ze weer super moe.
Blijft het bij een gevoel? Ik heb namelijk dat ik echt moet spugen.
Hier helpt het om te zeggen dat het nog midden in de nacht is en dat iedereen nog slaapt. Dus dat ze echt nog even moet gaan slapen. Soms is ze dan 15 min later weer wakker, maar vaker slaapt ze dan nog 1,5 uur.
Nou vandaag oudergsprek gehad op de basisschool. De juf vond het wel erg lang duren (ze praat amper tegen de juf) en heeft van alles geprobeerd, maar ze zegt maar niks en daardoor kon ze ook niks zeggen over hoe ze het doet in de klas, vooruitgang e.d. Ze is dus eind september begonnen, zo lang is dat toch ook weer niet? Ik ben gewoon van mening, zeker na wat verhalen van jullie hier, dat het tijd nodig heeft. En wat meer aandacht van de juf. Ze gaf verder aan dat ze langzaam is met alles: eten, jas aandoen. En dat we 2 keer net op tijd waren om haar weg te brengen was niet goed voor haar. (Mee eens, maar ja opstandige peuter die niet mee werkt) oh ja en ze mag geen baby bel kaas meer mee, want ze eet slordig en dan ligt het ājasjeāop de grond.
Vond het geen prettig gesprek, zat nergens ook maar iets positiefs in. En dit dus alles terwijl mān dochter op schoot zat.
Die spaanse poppen met die geur⦠is die geur heel erg aanwezig?
Huh pardon? Vind ze kleuters überhaupt wel leuk dan?
Ja enorm, ontzettend goor. En het blijft ook aan je handen zitten.
Wij hebben hem in een afgesloten bak zitten. En als ik thuis kom na het werk dan kan ik precies ruiken of er met de pop is gespeeld.
Vind het echt bizar. Is het een nieuwe kleuterjuf of al een die al wat langer zit? Heb je contact met andere ouders en wat vinden zij van de juf? Zou een nieuw gesprek aanvragen over een maand ofzo. En dan concrete doelen afspreken. Want wat gaat ze nu zelf doen om het beter te krijgen ?
Langzaam eten herkennen wij ook. We zijn overgegaan op makkelijke dingen. Bolletjes ivm boterham. Baby Bell wel maar alvast een hoekje open gemaakt. Mandarijntjes ook alvast open gemaakt. Schoenen zonder veters etc. Misschien kun je daar zelf ook wat tijd in winnen?