Ik heb een zwangerschap gehad waar ik veel heb gespuugd tot het eind. Zeker op het eind veel omdat ik dacht door de hoeveelheid vruchtwater en dus volle buik. Maar nu 1,5 jaar later merk ik dat ik nog steeds heel snel moet spugen, als ik ziek ben, als ik hoest etc. Is dit herkenbaar?
Los van slaapzakken en dekens, waar slapen jullie baby’s in? Mijn baby sliep eerst gewoon in de kleren die ze die dag aan had maar ik zou nu wel over willen op vaste nachtkleding eigenlijk. Had een pyjama van Lil Atelier gekocht maar de knoopjes bij de benen zijn mega irritant
Wat zijn fijne pyjama’s of boxpakjes?
Hier in een legging en romper (evt. lange mouwen als het koud is).
En heb net een pyjama bij Kruidvat gekocht, Gewoon een simpele katoenen met lange broek en shirt met lange mouwen.
Ik vind die wafel pyjamas van feetje wel fijn, heel basic en blijft ook wel mooi in vrij hete was
Ik vind de boxpakjes met rits van name it heel fijn als pyjama! Makkelijk met aantrekken. Maar heb ook een simpele katoenen pyjama van kruidvat en die is ook dikke prima
Ik heb dat ook, maar was in de zwangerschap amper misselijk. Ik denk dat dat komt door slapper bindweefsel en dat je middenrif bijvoorbeeld wat kan veranderen qua positie/stevigheid. Maar dat is mijn theorie haha
Mijn baby heeft ook lang haar normale kleren gedragen en later droeg ze vaak een boxpakje, maar eigenlijk vond ik al die drukkers maar irritant met aankleden en verschonen Ik heb ook boxpakjes met een rits gehad, die waren top!
Nu draagt ze (afhankelijk van de temperatuur) een romper en een losse broek/legging en eventueel een (pyjama)shirt met lange mouwen. Zo kan ik ook makkelijk mix/match doen als de temperatuur wisselt per dag. En we verschonen haar altijd nog voor wij gaan slapen, en dan is een broekje uitdoen veel gemakkelijker dan een heel pak los- en vastmaken. Ik heb een pyjamaatje van Dilling (wol) en van Feetje (wafel), beide fijn.
Mix van feetje, zeeman maar ik pak het liefst het wollen boxpakje van Dilling. Die valt groot maar kan je lekker in de eigen maat kopen en dan omslaan. Ik vind dat boxpakje wel irritanter met verschonen dan een broekje maar wij verschonen s nachts eigenlijk niet echt meer.
Bij de jongste zijn we vrij snel begonnen met pyjamaatjes, ook vanwege het ritueel. Overdag slaapt hij wel meestal in z’n gewone kleding of een deel daarvan (ook niet altijd in bed).
Pyjama’s zijn van Hema, feetje en prenatal.
Tuinvraagje… wij hebben in de tuin een stuk grond waar beton onderligt en waar we dus geen beplanting kunnen plaatsen. Ivm veel schaduw wordt het ook niet het terras. Nu zat ik erover te denken om er de speelhoek voor de kinderen van te maken (komende zomer 4&6) , maar het is te klein voor een trampoline (zeker omdat er muren in de buurt zijn en het advies is daar voldoende ruimte bij vrij te laten. Nu dacht ik aan een hoog houten speelhuisje, met een trap en evt een glijbaan, waar evt ook een zandbak onder kan.
Ik twijfel alleen een beetje of dit nog leuk blijft voor de leeftijd van de kinderen… heeft iemand hier ervaring mee of andere tips voor leuk buitenspeelgoed?
Pyjamas van de Hema, die kun je echt eindeloos vaak wassen en drogen
Wij hebben een speelhuisje in de tuin maar mijn kinderen waren daar vanaf 5/6 wel een beetje klaar mee. Is een trampoline met een net eromheen een optie?
Imo is een speelplek niet perse met een glijbaan of een zandbak. Je kunt ook een plek creeeren waar ze hutten kunnen bouwen of een waar je op een andere fantasievolle manier tot spelen uitdaagt. Of maak bakken waar fruitstruiken in staan zodat er wat te eten of je kunt moestuinieren. Mijn zoon heeft in onze tuin een hoekje waar hij mag graven en zn stenen verzameling dumpen etc. We hebben er een stukje zeil boven gehangen en nu is het zijn ‘dinobottenopgraafplek’. En dat is gewoon in een nieuwbouw stadstuin, daar hoef je geen boerderij voor te hebben oid.
Heb je hier een medische onderbouwing bij?
Nee, daarom zeg ik ook ‘mijn theorie’. Die is gebaseerd op dat ik van mijn fysio, osteo en huisarts begrepen heb dat je bindweefsel slapper kan worden door een zwangerschap. En ik heb zelf problemen (gehad) met mijn middenrif na de bevalling waarvoor ik onder behandeling ben geweest. Maar dit noem ik geen medische onderbouwing haha
Ik heb bij beide zwangerschappen veel gespuugd en ik heb sochtends nog steeds het gevoel dat ik moet spugen (m’n dochters zijn nu 1 en 3). Vooral met tandenpoetsen en na de koffie … ik weet ook niet zo goed hoe dat kan haha
Nou het is wel echt zo dat bindweefsel verweekt door hormonen, oa relaxine en ocytocine. Vandaar ook bekkenpijn en een verslapte core (het bindweefsel tussen je buikspieren verweekt ook).
Dank voor je reactie! Ja het is echt een stukje tuin dat grotendeels in de schaduw ligt dus vrees dat moestuinieren ed niet heel kansrijk is… en een trampoline leek me leuk maar eigenlijk is het stuk daar niet groot genoeg voor (voor een fatsoenlijke trampoline) en zelfs met een net kun je dan denk ik nog tegen de muur komen? We hebben niet zo’n grote tuin dus het is echt een beetje stoeien met de plek die er is… maar ik ga dan nog wel even goed nadenken over het huisje…
Onze dochter van bijna 2 wordt al weken iedere ochtend tussen 05.30 en 06.00 wakker. Ze is nog wel moe maar wil niet meer terug naar bed. Het is niet dat ze wakker wordt van de kou want ze voelt altijd lekker warm aan. Echt gek wordt ik ervan want om 09.00 uur is ze weer super moe.
Blijft het bij een gevoel? Ik heb namelijk dat ik echt moet spugen.
Hier helpt het om te zeggen dat het nog midden in de nacht is en dat iedereen nog slaapt. Dus dat ze echt nog even moet gaan slapen. Soms is ze dan 15 min later weer wakker, maar vaker slaapt ze dan nog 1,5 uur.