Nou vandaag oudergsprek gehad op de basisschool. De juf vond het wel erg lang duren (ze praat amper tegen de juf) en heeft van alles geprobeerd, maar ze zegt maar niks en daardoor kon ze ook niks zeggen over hoe ze het doet in de klas, vooruitgang e.d. Ze is dus eind september begonnen, zo lang is dat toch ook weer niet? Ik ben gewoon van mening, zeker na wat verhalen van jullie hier, dat het tijd nodig heeft. En wat meer aandacht van de juf. Ze gaf verder aan dat ze langzaam is met alles: eten, jas aandoen. En dat we 2 keer net op tijd waren om haar weg te brengen was niet goed voor haar. (Mee eens, maar ja opstandige peuter die niet mee werkt) oh ja en ze mag geen baby bel kaas meer mee, want ze eet slordig en dan ligt het ‘jasje’op de grond.
Vond het geen prettig gesprek, zat nergens ook maar iets positiefs in. En dit dus alles terwijl m’n dochter op schoot zat.
Die spaanse poppen met die geur… is die geur heel erg aanwezig?
Huh pardon? Vind ze kleuters überhaupt wel leuk dan?
Ja enorm, ontzettend goor. En het blijft ook aan je handen zitten.
Wij hebben hem in een afgesloten bak zitten. En als ik thuis kom na het werk dan kan ik precies ruiken of er met de pop is gespeeld.
Vind het echt bizar. Is het een nieuwe kleuterjuf of al een die al wat langer zit? Heb je contact met andere ouders en wat vinden zij van de juf? Zou een nieuw gesprek aanvragen over een maand ofzo. En dan concrete doelen afspreken. Want wat gaat ze nu zelf doen om het beter te krijgen ?
Langzaam eten herkennen wij ook. We zijn overgegaan op makkelijke dingen. Bolletjes ivm boterham. Baby Bell wel maar alvast een hoekje open gemaakt. Mandarijntjes ook alvast open gemaakt. Schoenen zonder veters etc. Misschien kun je daar zelf ook wat tijd in winnen?
Nou moe, dit klinkt echt heel naar. En dit alles zei ze dus waar je dochter bij was? Ik vind dat echt heel vreemd. Zeker als er niks positiefs te melden was.
Is het een jonge juf met weinig ervaring?
Want om nou te stellen dat je niks kunt melden omdat een kind weinig praat is wel erg kort door de bocht, hoe moet dat dan met kinderen met een taalachterstand of die nog helemaal geen Nederlands kunnen? Er valt toch altijd wel íets te melden (en dan niet dat babybel veel afval geeft )
Vreselijk!! Die word het dus niet
Ik heb een kind gehad in gr 1 die een jaar niet heeft gepraat, op het eind zei ze “bedankt” heb toen gewoon gejankt van blijdschap hahah. We probeerden altijd wel met haar te praten en te betrekken en een kind dat niet praat krijgt toch veel mee!
Wat een stomme juf, boeiend dat een kleuter nog langzaam is, zeker een die 2 maanden pas naar school gaat… Man man man vind dit echt zo rot, dan heb je de leukste baan ter wereld en ga je zo met kinderen om
Oh wat vervelend dat ze het gesprek zo is ingegaan. Vanuit mijn werk sluit ik heeeel soms aan bij oudergesprekken en een goede leerkracht benoemt wat zij ziet, hoe ze het kind probeert te ondersteunen en ook wat de aandachtspunten nog zijn. Daarnaast worden er kleine doelen geformuleerd voor de komende periode voor de thuissituatie en voor op school zodat er gezamenlijke verantwoordelijkheid is.
Jammer dat dit niet is gebeurd. Misschien dat je dochter zich zelfs timide opstelt door de benadering van de juf. Ga je er nog iets mee doen als in een volgend gesprek of laat je het voor nu even?
Ik vind het wel meevallen.
Nou, kijk!
Ja heel erg. Wij vinden het wel lekker trouwens, beetje zoete geur
Als juf zoveel problemen ziet, heeft ze daar dan al hulp bij gevraagd? De intern begeleider bijvoorbeeld? Ik weet niet of dat op alle basisscholen hetzelfde is maar bij ons is dat voor ouders het eerste aanspreekpunt na de leerkracht.
Mijn oudste had op de basisschool wat opstartproblemen. In het begin zat ik daarom regelmatig met leerkracht(en) en de IBer om tafel. Andere situatie maar hij heeft een goed jaar nodig gehad om te wennen en daar werd niet moeilijk over gedaan.
Ja, dit zou ik inderdaad ook adviseren om de hulp van de IBer erbij te vragen @Velvetbetty
Ik vind het ook onzin om te lezen dat ze het niet kan beoordelen doordat je dochter weinig praat. Ze kan ook wat over haar werkjes, vrije spel, sociaal emotionele ontwikkeling etc zeggen op basis van observaties.
Dank jullie wel allemaal. Echt even fijn om te lezen. De schoenen met veters gaan niet meer aan, de kaasjes gaan zonder dat rode ding er op mee. Wat minder eten mee in de trommel. We gaan het nu even aanzien tot de kerstvakantie. Morgen mag ze een knuffel mee, om te kijken of dat helpt, en gaat de juf proberen contact te maken dmv van tekenen. Ze heeft juist jaren ervaring, dus ik begrijp ook niet waarom ze het zo makkelijk al lijkt op te geven. Goed idee van de IBer, ga ik dan tegen die tijd aangeven als er niks verbetert.
Misschien eind volgende week al even aan juf vragen of het beter gaat met knuffel en de aanpassingen (schoenen, eten enzo) van jullie kant? Als juf voor je gevoel heel negatief blijft zou ik direct de IBer inschakelen en niet tot de kerstvakantie want dan wordt er pas in het nieuwe jaar iets mee gedaan.
Merkten jullie in je zwangerschap dat het vanaf week 27 echt zwaarder werd of dat je minder energie had? Iedereen ‘waarschuwt’ mij ervoor, maar voel me nu (27+3) nog zo goed dat ik een beetje huiverig ben voor een eventuele omslag
Nee, ik had dat ook niet hoor. Wist ook niks van dit fenomeen.
Tot 35 weken huppelde ik als een kieviet door het leven. Daarna kwam de man met de hamer Maar zal echt per persoon verschillen, en misschien ook soms op en af gaan.
Nee had ik niet. Pas richting het einde (38+ denk ik?) vond ik het zwaarder worden. Heb wel in het 3e trimester rustiger aan gedaan met bijv. sporten.
Doen die Stokke Jetkids koffers ook wel eens mee met goede deals, of net als de Tripp Trapp alleen met 20% max?
Ik vind zo’n koffer echt te duur en wil het liefst tweedehands maar daar vind ik alleen oudere modellen of voor nog steeds te veel geld.
Ik vind trouwens een los zitkoffertje en een los opblaasvoetensteun prima, maar mijn man wil per se de Jetkids, dus ik hoef geen tips over andere opties.