Tips, ervaringen & aanraders #9

Ons zoontje is nu 3 jaar en 3 maanden en vertoont nog 0 interesse in zindelijkheid. Hij zegt/heeft niet door dat hij moet plassen en als ik zie dat hij aan het poepen is en aan hem vraag of hij aan het poepen is een neeee krijg. Zijn er hier meiden die dat herkennen bij hun kind? Dus laat die interesse. We hebben gelukkig nog even en we zijn al zover dat hij (weliswaar poedelnaakt) op z’n potje wil zitten, maar we hebben volgens mij nog een lange weg te gaan haha :sweat_smile:

3 likes

Maak je er niet te veel zorgen om. Het komt bij verreweg de meeste kinderen wel goed en ook als je kind nog niet goed zindelijk is als het naar school gaat is het ook geen ramp. :slight_smile: Mijn zoon had er ook echt 0,0 interesse in en ging niet-zindelijk naar school, de oudste was met 2,5 volledig zindelijk. Elk kind is anders. Ik zou het blijven aanbied en als hij er aan toe is kijken hoe hij op een beloning met stickers oid reageert, maar er op dit moment geen enorme strijd van maken.

4 likes

Maak me ook niet echt zorgen gelukkig, het is gewoon een beetje een laatbloeier op sommige vlakken. Zo sprak hij tot voor kort ook nog niet geweldig en je moet hem nu eens zien, dus alles op z’n tijd. Maar alsnog fijn om te horen. Denk inderdaad dat het beter is om te wachten tot hij eraan toe is, dan om te pushen, want volgens mij werkt dat alleen maar averechts. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor zindelijkheid. Hoe ging dat in de praktijk dat jouw kind nog niet 100% zindelijk naar school ging? Met een luier om of kwam hij dan regelmatig met een onderbroek van school thuis?

5 likes

Oh hier laatst een moeder gesproken bij ons op school die elke keer werd gebeld als haar kleuter in zijn broek had geplast / poept. Was ook nog niet zindelijk. Ze moesten dan zelf regelen dat iemand hem kwam verschonen. Ik denk wel dat het per school verschilt… of dit een probleem kan zijn.

En tja, ik snap dit ook wel. Een keer een ongelukje a la, maar niet zindelijk naar school sturen vind ik ook wel belastend voor een docent.

Hier waren ze zindelijk met 2jaar en 8 mndn en 3,5 jaar. Mijn jongste van 1,5 toont nog geen interesse :grimacing:.

2 likes

Weet iemand hoe de winterjassen van Next vallen? Ze gebruiken dubbele maten en dat vind ik altijd een gok hoe het valt. Hij draagt nu van bovenkleding 98 (wat nog vrij ruim zit) en ik kan kiezen tussen 92-98 of 98-104.

1 like

Gisteren ging het hier nog over zieke kinderen en nu heb ik er toch nog een vraag over
Dochter 6 jr is een aantal weken verkouden, ze is alleen snotterig (neusverkoudheid?) Maar het komt en gaat weer, vannacht had ze bijv oorpijn en een loopoor. Ik heb al gebeld met de HA en over 2 weken gaan ze haar oortjes controleren, net voor start zwemles…

Maar ik.merk dat ik er een beetje klaar mee ben, zij tikt echt de 10-12 verkoudheden per jaar aan en hoort daardoor ook soms minder. De assistente heeft nog neusspray geadviseerd, dat ga ik zo aanschaffen
Multivitaminen en vit D krijgt ze al dagelijks.

Zijn er dingen die we nog kunnen doen?ondersteunende supplementen/alternatieve geneeswijzen (ben ik normaal niet van) /moet ik dansen bij volle maan i dont care :rofl::rofl::rofl:

Ja we hopen dat hij het gaandeweg wel op gaat pakken en ook interessanter gaat vinden, misschien bordurend daarop: zijn er tips? Misschien voor een zindelijkheidsbox of techniek die leuk is/hem stimuleert?

1 like

Als ze echt consequent slecht hoort kun je buisjes overwegen. Onze dochter van 4 heeft die net gehad (vanwege extreme oorpijn bij iedere verkoudheid) en alhoewel ze al alles hoorde, geeft ze zelf aan nu nog beter te horen.

Geen precies antwoord op je vraag, maar volgens mij houdt Next bij de maten een onder en bovengrens aan, terwijl bij veel andere winkels enkel de bovengrens gecommuniceerd wordt. Als je naar de leeftijdsindicatie kijkt (wat sowieso nooit klopt haha) dan komt dit ook overeen.

Bij bijv HEMA en H&M zou maat 98 moeten passen bij een kindje tot 98 cm lengte. Dit zal dus in de praktijk bij kindjes tussen de 92 cm en 98 cm lengte zijn. Want als je kind kleiner dan 92 cm is zou maat 92 beter passen.
Bij Next zijn de maten dus meer van: tussen de 92 en 98 cm past dit kledingstuk.

Next 92-98 = maat 98 bij bijv HEMA en H&M
Next 98-104 = maat 104 bij HEMA en H&M

Ik leg het een beetje krom uit, maar hopelijk snap je het. Hoe verder de fit is van Next jassen, dat weet ik niet.

4 likes

Mijn kind is wel plaszindelijk, maar nog niet 100% poepzindelijk (hij is nu 7). School heeft mij in het begin 1 of 2 keer gebeld om hem te verschonen, maar het zijn vaak redelijk kleine poepongelukjes waar hij iig de schooldag wel mee doorkomt (hij zei er verder ook niets over, en je rook het ook niet altijd). En hij kon ook zelf zn onderbroek verschonen.

@Uprooted tsjah het is niet ideaal maar moet je een kind dan thuishouden tot het zindelijk is? niet elk kind kan dat zo makkelijk en sinds we in het ziekenhuis zijn geweest hiervoor weet ik dat het ook gewoon heel veel voorkomt. Sommige kinderen hebben gewoon langer nodig en als ouders heb je ook maar beperkte invloed.

3 likes

Ik heb er een en ik vind hem klein vallen. Zou zelf voor een maat groter gaan ook ivm dikke wintertruien.

2 likes

Ik heb dat ook gehad, en voelde zelfs een steek van verlangen als ik bv op straat iemand zag lopen met een kinderwagen. Had dat tot dat moment nooit eerder gehad! Dat was voor mij wel het teken dat ik dacht oke it’s time :stuck_out_tongue:

Klinkt heel logisch! Eigenlijk best handig een onder- en bovengrens.

Thanks! @XJ-9

1 like

Nee het is niet consequent slecht, wel soms/vaak bij een verkoudheid. En als die over is, is er niks aan de hand. Ik ga het sws nog navragen bij de HA

Née oh zo is het ook niet bedoelt hoor. Ik zou ook met mijn handen in het haar zitten als ik in haar situatie zat. Wij werken beiden niet in dezelfde stad als we wonen, dus als ik dan meermaals per dag door school gebeld zou worden zou dat super lastig worden. Thuishouden is ook geen optie…

Ik weet wel van mijn twee oudsten dat het écht ineens kwam, ik was er al maanden mee bezig maar het leek wel alsof ze op een ochtend wakker werden en dachten; nu willen we het gewoon zelf.

Wij hebben idd ook dat probleem met onze zoon (bijna 6). En zijn hiervoor ook al bij kinderarts en dergelijke geweest. We zijn nu ook onder behandeling bij een kiné. En het gaat wel iets beter maar blijft wel een probleem.
En idd eens je er open over bent hoor ik echt geregeld van oudere kinderen die hier nog last van hebben.
Als je er zelf ook nog dingen wilt over opzoeken volgens mij heet het encopresis.

Oké dit wilde ik horen :stuck_out_tongue_winking_eye: ik denk dan, als dat gevoel zo ineens komt, is het misschien ook ineens weer weg

Ik zie door de badjes het water niet meer. Oh wat flauw. Oprecht, zo veel keuze! En in zo veel verschillende prijsklassen…
Waar moet je echt op letten?

1 like

Nou… wij hebben gewoon een plastic badje zonder ook maar iets erbij op marktplaats gekocht. Dochter is nu 2,5 maand en past er bijna niet meer in. Dus wat mij betreft badje uitkiezen op marktplaats en klaar! Vond die badjes nieuw ook allemaal zo duur en met accessoires waar ik het nut niet van inzie. Maar misschien denk ik te simpel…

3 likes

Gewoon een simpele goedkope is prima! Ik had er een van Mama Loes, die was fijn. En we hebben de afgelopen maanden een wasmand gebruikt en dat was ook heel handig. Maar de eerste tijd wil je er wel een op een standaard hebben.

1 like