Waarom? Wij gaan het denk ik gewoon op tafel doen, of is dat geen handige hoogte?
We wonen niet heel groot en hebben weinig bergruimte, dus willen zo min mogelijk aanschaffen.
Waarom? Wij gaan het denk ik gewoon op tafel doen, of is dat geen handige hoogte?
We wonen niet heel groot en hebben weinig bergruimte, dus willen zo min mogelijk aanschaffen.
Afhankelijk van hoe lang je bent en of je een standaard gaat gebruiken, zou ik alleen op de hoogte van de standaard letten. Wel zo fijn voor je rug!
Ik wilde per see een inklapbare stokke hebben want leek me handig opbergen (wel tweedehands gekocht gelukkig) maar in de praktijk lieten we 'm gewoon uitgeklapt staan. Grotere stokke badje (zonder standaard) overgens wel heel blij mee want die past ingeklapt precies tussen de muur en de wastafel. Ik zou een volgende keer voor een newborn de dichtstbijzijnde goedkope met standaarx op marktplaats kopen.
Mochten jij en je partner lang zijn, dan zou ik nog op de hoogte letten. Wij kregen allebei snel last van onze rug toen ze zwaarder werd door het voorover bukken.
Bedankt voor de tips! Dan gaan we gewoon voor een heel goedkoop badje met standaard, omdat we beiden lang zijn
Dan moet je 92-98 pakken. Onze dochter heeft nu maat 92 en een jas van next 86-92. Heb gemerkt dat het laatste getal vaak de werkelijke maat is.
Dan heb ik de goede keuze gemaakt
Wij hadden een tummytub, die zette ik in de spoelbak van de keuken, aankleedkussen op het aanrecht, perfect voor ons.
Die standaard heb ik na 1x gebruiken teruggebracht naar de kringloop, ik zag echt het voordeel niet van rondlopen met die bak water naar een plek waar je dan die standaard neer zet? En in de badkamer hebben wij geen ruimte voor het aankleedkussen, dus dan liep ik of met die blote natte baby door het huis, of ik zat alsnog op m’n knieën op de grond.
De tummy tub ruimt natuurlijk niet heel compact op, we gebruikten hem ook als wasmand op de babykamer, dus hij stond niet echt in de weg hier.
Wij hebben de opvouwbare stokke flexibath ook gewoon op tafel gezet, wel met zo’n tafelzeil eronder voor het spetteren. Na een tijdje toen ze kon zitten zette we het badje op de grond in de douche en zat ik er zelf bij op een krukje. Nu doen we dat nog steeds zo.
Ik vond het nog handiger om de Flexibath op het aanrecht te zetten want dan kon je 'm makkelijk vullen/legen zonder gesjouw
Maar wij zijn allebei vrij lang. Denk dat voor veel mensen het aanrecht misschien te hoog is.
Ligt er ook een beetje aan hoelang je het wilt gebruiken. Wij hebben het Stokke badje en mijn dochter gaat hier met bijna 1,5 jaar nog steeds (makkelijk) in. We hebben verder alleen een heel groot bad (duurt mega lang om te vullen + onveilig voor klein kindje) en de douche vindt ze niet top.
Stokke badje was echt 1 van onze beste aankopen. Denk er zeker nog een jaar plezier van te hebben.
Oh als je het op een tafel gaat doen zou ik meteen voor de Stokke flexibath (XL) gaan. Daar zit ons kleintje vanaf een maand of 7 elke avond lekker in te spelen, bijna een half uur. En ipv een zitje zou je er voor de eerste maanden zo’n grote washand bij kunnen kopen, om grip op je kindje te houden. Badje kun je invouwen en makkelijk ergens onder schuiven. Hebben er superveel plezier van hier. Nummer 2 is onderweg en ik denk dat ze er over een jaartje zelfs alsnog samen in kunnen zitten, dan zijn ze 2 en 0,5 jaar.
Wij hadden voor de eerste maanden een goedkoop badje van marktplaats met standaard. Die staat nu al heel lang stof te vangen in de berging. En als je die washand toch hebt en je vind op tafel badderen de eerste maanden niks, kun je hem ook gebruiken voor goede grip als je je baby meeneemt onder de douche.
Mijn 1 en 5jarige presteren het nog om er samen in te zitten (de bedoeling was dat de oudste ernaast zou douchen). Dat is wel heel krap maar de 5jarige zit er regelmatig alleen in dus daar ga je zeker nog lang plezier van hebben.
@matroos
Bij de oudste had ik eerst een gewoon badje op standaard waar hij niet in wilde dus hij ging mee onder de douche. Later een ander badje van marktplaats geplukt omdat de badring niet in het eerste badje paste.
Bij de jongste een tummytub gebruikt, daarna een tijdje samen douchen en zodra hij kon zitten ging hij met de badring in de Flexibath XL. Dat was voor ons perfect maar dat is voor iedereen weer anders en het lastige is dat je dat vooraf niet weet, koste ons 2 kinderen om erachter te komen.
Met beperkte ruimte zou ik voor compact gaan. De kleine flexibath is inmiddels redelijk goed 2ehands te vinden, mocht het dan niets zijn verkoop je het zo weer door en wanneer het badje goed bevalt kan je later altijd nog de XL aanschaffen.
Ik had een vraagje over autozitjes: we gaan in het voorjaar naar Mexico en ons kindje zou dan net een jaar zijn. Gezien we toch regelmatig transfers gaan maken met auto / taxi’s wou ik kijken voor een compact kinderstoeltje voor hem om mee te nemen zodat hij toch veilig zit in de auto. Ik had bv maxicosi nomad i-size / nomad plus gevonden - zou ideaal zijn - om dan te zien dat deze nergens verkrijgbaar is. Ik vind ook geen alternatief en iedereen waar ik het aan vraag zegt basically van ‘hou hem voor die afstanden gewoon op je schoot’, maar dat wil ik net niet ivm veiligheid. Hebben jullie enige ervaring hiermee?
Geen tips voor de nomad, maar misschien kan je huren in Mexico? Als ik google zie ik wel wat resultaten.
Wij hebben destijds een goedkope maxi cosi laten kopen aan familie in het buitenland voor mn dochter.
Je kunt dat stoeltje huren in NL en meenemen, en anders ter plekke huren als je een auto gaat huren of desnoods kopen ter plekke.
Ik heb alleen in Azie een auto gehuurd, toen was het echt een flinke zoektocht om ter plekke stoeltjes te huren.
Ja daar is hij wel geschikt voor, hij vouwt best wel compact op! Alleen even oefenen met het plaatsen in de auto, dat vind ik zelf niet zo heel makkelijk maar doe ik ook niet vaak.
Staan ze niet op mp?
Waar wil je het bad neerzetten? Wij hebben een grote inloopdouche, dus wij zetten daar het badje op de standaard neer. De badkamer is ook warmer dan haar slaapkamer, dus ik vond het ook in dat opzicht de fijnste ruimte om haar in bad te doen. Toen dochter wat zwaarder werd en goed kon zitten, stond het babybadje op de grond in de douche. En nu zit ze in de Stokke Flexibath XL, ook op de grond in de douche. Die heb ik vooral gekocht omdat hij makkelijk mee kon naar de camping, anders was een grote wasmand of speciekuip ook prima geweest!
We willen het badje naast de commode zetten, in zijn slaapkamer dus. We hebben een douche met een douchedeur en echt geen ruimte om daar een grote bak/badje neer te zetten helaas.
Waarschijnlijk wordt het gewoon het goedkoopste Prénatal of babydump (of iets dergelijks) badje. Het hoeft er ook niet heel fancy uit te zien. We hopen dat hij douchen fijn vindt zodat we daar al vroeg mee kunnen beginnen Wacht nog even black friday af voordat ik er een bestel
Hopelijk zijn jullie sterk! Wij hadden het badje op standaard, boven de wc staan in de badkamer. Ik kon het badje met geen mogelijkheid tillen als er water in zat (ben dan ook niet echt sterk). Mijn vriend lukte het wel, maar ook niet super makkelijk, maar het gewone bad was 50 cm ernaast. Dus even checken tot hoe vol jullie het kunnen tillen om te legen/vullen.
Wij hadden het badje op een standaard in de douchecabine staan. Moet er niet aan denken om zo’n vol, zwaar bad elke keer te tillen.
Ik zou ook veel te bang zijn dat de stop eruit gaat. Dat gebeurde nu wel eens als ons kind teveel aan het trappelen was met haar voeten.
We hadden het badje van m’n schoonzus geleend, maar het was denk ik het meest simpele bad van de prenatal.
Als ik zelf iets had gekocht dan was ik waarschijnlijk voor die van stokke gegaan omdat dat minder ruimte inneemt tijdens het opbergen.