Tips, ervaringen & aanraders #9

Wij schepten een groot deel van het water eruit met een emmer! Het badje met standaard paste niet in de badkamer. Nu doe ik dat trouwens nog steeds omdat ik 'm niet kan optillen met water erin en de hele badkamer onder water zou staan als ik de stop eruit haal.

5 likes

Je hoeft dat badje toch niet vol te tillen? Bij mijn badje zat een emmer. 2/3 emmers water was genoeg, dus paar keer lopen.
En er zat een stop in waarmee je het weer in de emmer leeg kon laten lopen. Zo gepiept. Ik had gewoon een goedkope set hoor.

2 likes

Jaa bij ons past er ook gewoon geen badje in de badkamer :sweat_smile: Nouja, het zou passen maar je kan er zelf niet meer naast staan.
De badkamer zit tegenover de baby kamer. Sterke man en het wordt al jaren zo door heel veel mensen gedaan, dus het zou bij ons vast ook lukken :smile:

1 like

Wij hebben ook de stokje flex bad, de normale variant. Vond het wel ideaal dat je na het badderen dat ding gewoon inklapt en ergens opzij zet.

De eerste keer had de kraamhulp bij mijn zoon het badje in onze kamer opgezet en vond dat echt 10x niks. Er spettert toch best veel op de grond. In onze huidige badkamer is ook niet veel plek maar hebben dat gewoon voor de wastafel staan, staat dan best vol maar daarna berg je het wel gewoon snel op en de slang laten wij weglopen in de douche. Zo’n niet inklapbare bad zou voor ons echt in de weg staan.

1 like

Ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand het baby badje op de slaapkamer zet eigenlijk. Lijkt me echt heel onhandig

7 likes

Groeit ze verder goed? Kan ze goed meekomen met sporten / bewegen tov leeftijdsgenoten? Is spraak en taalontwikkeling goed? Als dat zo is dan zou ik het aankijken. Als er toch zaken achterblijven zou ik wel verder kijken met de huisarts met bloedonderzoek of via de kinderarts.

Zoveel verkoudheden ken ik niet van m’n 7 jarige kind. Wel van m’n bijna 2 jarige baby, maar bij haar gaat het na de buisjes en amandelen eruit echt stukken beter.

1 like

Omg, dat meen je! Dat zou hier wel een issue zijn met overal goedkoop laminaat. In onze mini-badkamer vind ik zo’n badje veel te onhandig.

Ik denk dat ik misschien wel gewoon voor zo’n tummy tub in de gootsteen ga. Mijn broertje werd vroeger ook altijd in de gootsteen gewassen.

2 likes

Je hebt mij gequote maar is neem ik aan niet voor mij bedoeld hè?

Als je in de buurt van midden Nederland woont mag je de Nomad best van mij lenen!

3 likes

Bij ons zat de kraamzorg daar zo op te hameren omdat ze het te koud vond om op de overloop te lopen met de baby. 1x gedaan omdat zij erop stond. Wat een gehannes. Overal water want het spettert en gezeul met emmers.
En dat gespetter wordt natuurlijk alleen maar erger hoe ouder ze worden.

2 likes

Groeit ze verder goed? Kan ze goed meekomen met sporten / bewegen tov leeftijdsgenoten? Is spraak en taalontwikkeling goed?

Ja, ja en ja. de groei bij de 5 jr controle van de ggd was gewoon goed.

Ik hoop uitgebreid mn vragen te stellen aan de huisarts. Ik ga er normaal ook niet voor naar de HA, want ja het is een verkoudheid en ze kunnen.er toch niks mee. Maar als het aan de (neus)amandelen ligt dan wil ik er iig over nadenken

1 like

Oh oops foutje !
Maar mbt tot de zindelijk. Mijn zoontje vertoonde ook pas na z’n 3e jaar interesse. Hij was rond z’n 3.5 jaar pas zindelijk. Vond het wel spannend de tijd voor basisschool. Terwijl als ik kijk naar m’n dochter (bijna 2) die kan nu al zindelijk worden.

Haha oke!

Ja ik moet zeggen dat als je dit bespreekt het blijkt dat er heel veel jongetjes rond de leeftijd van 3,5 zindelijk zijn. Misschien dat hij er over 2 maanden heel anders in staat en we wel kunnen beginnen. Wil het gewoon (nog) niet forceren bij hem, vind dat zo zielig. Maar goed, we hebben nog tot volgend jaar september voor hij naar school gaat dus dat is nog bijna een jaar!

2 likes

Ja ik maakte mij toen ook veel zorgen maar op de KDV zeiden ze ook dat jongens vaak wat later zindelijk worden en dat 3 jaar echt niet ongewoon is. Ik heb dat toen kon los gelaten en vanaf denk ik 3 jaar en paar maanden had hij opeens interesse en ging het snel goed.

2 likes

Heel erg lief maar wonen nogal uit de buurt! Ik kijk inderdaad nog eens vinted en marktplaats na

1 like

Is er iets wat je kan doen tegen vastzittend slijm/hoesten bij baby’s? Zo zielig :smiling_face_with_tear:

2 likes

Misschien ook handig om te letten op een stop in het bad. Dat vinden wij heel makkelijk met het legen. De meesten zullen dat wel hebben, maar toevallig heeft een vriendin van mij er eentje zonder en die klaagt daar over :wink:

2 likes

Mensen met een joolz aer…
Ik heb de easywalker miley2 buggy. Op zich tevreden mee maar heb wel zo af en toe bij bepaalde drempels, aflopende overgangen van stoep naar weg die net te veel ruimte hebben, gaten in de weg, sommige tramrails enzo dat de voorwielen dwars gaan. En het is al een paar keer gebeurd dat je loopt en dan gaan je voorwielen dwars en wordt de buggy zowat gelanceerd naar voren. Gisteren zelfs zo erg dat ik zelf ook over de buggy gelanceerd werd en de buggy naar voren viel, gelukkig raakte mijn kind de straat niet wonder boven wonder, misschien door de veiligheidsbeugel die ik toen voor het eerst gebruikte.
Maar iig, hebben jullie daar met de joolz aer ook weleens last van? Want het zijn gewoon dezelfde kleine voorwielen zo te zien.

1 like

Ik zoek een echt lekvrije rietjesbeker. Ik kreeg het advies de fles af te bouwen, maar mijn dochter krijgt i.v.m. haar groei nog wel flesvoeding. Uit een glas drinkt ze wel, maar niet veel. Daarom wil ik voor de flesvoeding (2x overdag na maaltijd) eerst overgaan naar een rietjesbeker. De rietjesbeker die ze nu heeft gebruiken we voor water, maar als ze die schudt en ondersteboven vasthoudt (en dat doet ze graag) lekt die. Voor water is dat niet zo erg, maar ik zit niet echt te wachten op vetvlekken overal. Ik vond via de zoekfunctie deze: https://happybento.nl/product/camelbak-eddy-kids-hibernating-for-winter/ Is die echt fijn? Of zijn er andere aanraders (die tegen schudden, gooien en over de kop houden kunnen?

Edit: Munckin 360 hebben we ook wel, maar ik zoek ivm volume inname echt een rietjesbeker

Ik heb deze vraag een half jaar geleden ofzo ook gesteld en ik kreeg als antwoord nee, daar heb je geen last van. Inmiddels dus de Joolz Aer+ in huis en ik heb er echt zelden last van. Met mijn oude om de haverklap, gebruikte hem ook amper nog.

Echt het inruilen waard. Hopelijk is er ergens een goede Black Friday deal!

1 like