Tips, ervaringen & aanraders #9

Ze is nu 16 maanden. Als de voetensteun niet echt nodig is kan hij wel gelijk of terug of doorverkocht worden. Maar nu bij de buggy staat hij wel altjd omhoog dus dacht ik doe het erbij.

2 likes

Echt belachelijk hè. Ik heb ook alles apart besteld, werd een dure grap. Gelukkig zijn ze wel goed door te verkopen.

Net als de gewone kinderwagen, ook Joolz. Zoveel er apart bij gekocht, wil niet weten hoeveel we er in de jaren aan hebben uitgegeven.

1 like

Welke haarspeldjes/elastiekjes zijn fijn voor een baby?

@Vloeistof ik had er een paar besteld bij bonxprix maar wat een vormloze dingen. Als je het draagstuk eruit ritst zijn het prima jassen maar daar koop je zoiets niet voor. Zou die van daar dus niet aanraden. Nu had ik wel alleen maar lange besteld, misschien zijn de korte jassen mooier

2 likes

Ik heb sinds kort een draagjas en vind het zo fijn! Heb hem van H&M en je kunt hem ook dragen zonder tussenstuk, waardoor het een normale jas is. Nu doe ik mijn zoontje in de Draagzak, jas erover heen en dan naar buiten. Als hij slaapt als we terugkomen heb je ook geen gedoe met dat het te warm is binnen om door te slapen in de Draagzak. Vind het ideaal.

1 like

Op aanraden van hier, heb ik van die hele kleine rubber achtige elastiekjes gekocht toen mijn dochter wat meer haar kreeg

Kun je bij action, hema en kruidvat kopen.
Gewone elastiekjes bleven niet goed zitten want te weinig en te glad haar. En deze bleven altijd wel stevig zitten!
Sommigen gebruiken ook wel van de kleine loon elastiekjes.

2 likes

Thanks! Ook @DelilahBard
Ik heb zoiets met zo’n stukje in het rietje en zo’n verzwaring van Nijntje, maar die lekt dus wel enorm. Vooral als ie dicht is en langs de rand. Deze is echt anders?

2 likes

Ik heb een draagjas via Vinted gekocht. Daar staan ook heel veel van Bon Prix. Ideaal! Het tussenstuk rits ik er uit als ik hem gewoon wil gebruiken. Zit alleen nog te kijken naar een col voor de baby, want het nekje is soms wat bloot. Maar het is nog niet mega koud natuurlijk.

En als je thuis komt en kun je je jas uit doen en gewoon verder gaan. Hem lekker door laten slapen of meteen op bed leggen (die transfer lukt hier nooit :joy:)

En idd, geen pakjes met voetjes. Kan zijn dat het dan teveel gaat trekken daar beneden.
En niet al te dikke kleding. De draagzak/doek telt als een laag kleding. Jouw warmte telt ook mee en helemaal als je flink gaat wandelen, want dan wordt je nog warmer. :smile:

2 likes

Ik droeg in de winter met mn jas open en een sjaal omgeslagen over de draagdoek. Baby had dan alleen gewone kleding aan met wel extra warme wollen sokjes. Vaak was het na een wandeling zo zweterig dat ik een draagjas niet gemist heb.

Het ging er laatst over in het kinderwens topic :)!
Ik heb daar zelf toen gereageerd wat wij gebruiken van de verzekering
verzekering.

https://www.forumfeminarum.nl/t/kinderwens-3/35704/326?u=fishing

2 likes

Oh helemaal overheen gelezen! Ik verhuis even daar heen. Thanks!

1 like

Nee, maar volgens mij is zwangerschap een van de weinige redenen dat je je aanvullende zorgverzekering aan kunt passen. Althans dit was toen ik 15 jaar geleden op de klantenservice van een zorgverzekeraar werkte :older_woman:t4:
Dus kijk dat wel even goed na, kan zomaar nu anders zijn.

Stel dat het nog zo werkt is het wel handig om je nu in verschillende verzekeraars en verzekeringen te verdiepen. Dan kan je nu een goedkope optie kiezen, maar misschien wel van verzekeraar wisselen, omdat die een heel aantrekkelijke aanvullende verzekering hebben bij zwangerschap. En dan laat je hem aanzetten wanneer het je uitkomt. Anders is er best kans dat je een paar tientjes per maand voor niks betaalt.

Ik heb m’n verzekering wel aangepast in december, toen was ik 6 maanden zwanger ofzo, dus kon het makkelijk op dit normale moment. Dus puur toeval.

3 likes

Wat is nou leuk qua knutselspul voor een 3.5 jarige? Schoonzusje wilde liever niet meer “gewoon” speelgoed als kerstcadeau, maar knutselspul gaat natuurlijk gewoon op. Is een knutselkit leuk, om echt een gericht doel te hebben? Of is dan zo’n doos met verschillend materiaal leuker zodat je niet zo gebonden bent aan een “bedoeling”. Wat vinden jullie kinderen van die leeftijd leuk om te knutselen?

Mijn kind vindt eigenlijk alles leuk, maar gaat wel graag haar eigen gang ipv echt iets maken. Dat doen we ook wel, maar dan samen.
Verven is populair, maar ook knippen en plakken (gewoon willekeurig stukjes papier opplakken) kleuren, washitape knippen en opplakken, eindeloos stickers plakken.

Zoiets zou ze ook geweldig vinden, denk ik:
550x408

6 likes

Ik zou dan voor zoiets gaan

1 like

We twijfelen een beetje of we een newborn shoot doen of een fotoshoot als de baby rond de 3 maanden is. Wat hebben jullie gedaan/raden jullie aan?

3 likes

Newborn, mits het gewoon relaxed is voor jullie en met de optie om het te verzetten als het jullie te veel is. Ik vind zelf die kraamweek zo heerlijk en bijzonder om vast te leggen. En daarna gewoon nog een keer na een half jaar oid, dan ziet je leven er alweer zo anders uit.

3 likes

Jaa het is met een vriendin. We hebben hem nu “gepland” (ik weet uiteraard niet wanneer ik precies beval) staan de week na de kraamweek. Maar ze is de hele maand vrij waarin ik beval dus dat is fijn :blush:

1 like

Wat zijn fijne slofjes voor een peuter van 2 die het liefst alleen maar rent, springt en klautert door de woonkamer? Sokken trekt hij regelmatig uit.

1 like

Dit zou ik ook willen weten :sweat_smile: Mijn peuter trekt ook altijd alles uit en rent rond op haar blote voeten, zo koud.

1 like

Ik vind die van Bergstein heel fijn. Er zijn meerdere modellen maar de lage bleven hier het beste aan
550x210

4 likes