Ik had wel graag een newbornshoot willen doen maar de kraamweek vond ik te heftig. Maar daarna kreeg mijn baby best wel veel baby acne en hij bleef best lang vervellen. Dus dat vond ik echt jammer! Dat is misschien wel iets om rekening mee te houden…
Ik heb deze: baby sloffen teddy legergroen - HEMA.
Mijn kind is wel pas een jaar maar ze blijven goed aan (terwijl hij altijd direct z’n sokken uittrekt), hebben antislip en zijn lekker soepel.
Waar hebben jullie je keuze voor merk fles op gebaseerd? Of is het verstandig van alles iets te kopen zodat je kan kijken wat werkt?
Newborn, toen hij 2 weken oud was. Nog steeds heel erg blij met die foto’s
Toen hij 1 jaar oud werd, hebben we weer een shoo gedaan met dezelfde fotograaf, dit keer buitenshuis. Ook dit vind ik echt een aanrader! Om het bijzondere eerste jaar af te sluiten.
Ik had tijdens de zwangerschap een borstvoedingscursus bij een lactatiekundige gedaan. Zij raadde Lansinoh aan omdat dat het meest zou lijken op de borst. Toen we af en toe gekolfde melk wilden gaan geven eerst die fles geprobeerd maar pakte de baby niet. Toen op aanraden van een kraamhulp over op kruidvat flessen, die hebben we lang gebruikt. Toen ik stopte met bv ben ik overgestapt op dr brown omdat de maat 2 speen van kruidvat verschrikkelijk was. Die gebruiken we nu ie bijna 1 is () nog steeds
Wij hadden geen fles gekocht en gewacht tot we wisten hoe het ging met bv en tot de kraamhulp er was en ons kon adviseren. Het werd dr brown. Flesjes zijn zo gehaald bij de drogist!
Edit mijn vriend kreeg een hele lijst mee moest naar de drogist en supermarkt voor echt van alles
Is wel een (onnodig) dure grap om alles te kopen.
Ik vond het wel handig om al een fles in huis te hebben voor het geval borstvoeding niet lukte (bleek ook meteen nodig). Dat was Difrax. Die was prima, tot ik het ventiel in de vaatwasser deed en de fles lekte. Toen ook vanwege krampjes overgestapt op dr Browns en die gebruiken we 1,5 jaar later nog (en die gaan altijd compleet in de vaatwasser).
Ik zou dus dr Brown tippen, maar iedereen heeft een eigen voorkeur. Maar je moet toch ergens beginnen, dus koop er gewoon 1. Je kunt toch elke dag naar de drogist of bij bol bestellen
(bol select is wel een aanrader, want er komen nog tig dingen die je ineens nodig hebt)
Ik heb Browns, maar heeft wel veel onderdelen om te wassen.
Ik heb ook dr brown gebruik bij alle 3, doe alle onderdelen in de vaatwasser en alles is nog goed. Ik zou gewoon met een fles beginnen en dan merk je wel wat je baby er van vind
Bij de oudste gebruikten we een glazen Philips avent. Die vond ik super fijn. Door het glas ook heel makkelijk en snel te verwarmen.
De jongste weigerde die fles. Daar zijn we uiteindelijk uitgekomen op een MAM flesje.
Bij beiden zaten die trouwens in een gratis baby box.
O en! Wij gaven de bijvoeding in de eerste week uit een cupje, dus niet eens een flesje. Dus dat kan ook nog. Maar ik ging al snel fulltime kolven dus toen kochten we flesjes
Doe je dat met de hand dan? Want ik ervaar die flessen niet als veel werk. En het werkt wel echt goed tegen lucht inslikken.
Ja, in het begin wel! Omdat het dan net nie uitkwam omdat de vaatwasser nog niet vol was. Daarna kochten we nog 3 flesjes, en konden we zo de dag door tot de vaatwasser aan ging. Mijn baby kon vanwege prematuriteit niet aan de borst drinken dus we hadden om de 3 uur een flesje nodig.
Ik spoelde hem tussendoor even af, goed schudden met water en dan 3 uur later weer gebruiken. Maar misschien is dat niet hoe het hoort? Mijn kraamzorg was nogal relaxt daarmee.
Maar toen we wisten dat dr browns het was hebben we er in totaal 6 flessen van gekocht. Scheelt wel idd.
Wij wassen ze nog steeds met de hand af. Spoelen ze wel direct om, leggen ze in een afwasteiltje en dan wassen we ze einde vd dag goed af. Zit al zo in de routine dat het prima is
Omg, we deden in het begin spoelen met koud, warm, koud water met daarnaast ook de borstkolf onderdelen. Omdat ze het in het ziekenhuis ook zo deden. Nu zijn we er wel wat relaxter ermee hoor.
Ja, kolf deed ik volgens mij ook alleen afspoelen en een keer per dag wel in een sopje.
Volgens de kraamzorg was te schoon niet goed, haha.
Wij hadden geen fles gekocht, toen die wel nodig was adviseerde de kraamhulp difrax, en dat gebruiken we nu nog.
Kolf bewaar ik overdag in de koelkast. Kunnen er geen bacteriën op groeien en hoef je niet uitgebreid te wassen steeds. Zou je misschien ook met flesjes kunnen doen?
Heeft hier iemand wel eens iets gehuurd bij Red Orka? En hoe beviel dat? Ik zie het vaak langskomen op IG, en het lijkt mij wel interessant. Al twijfel ik of kopen op Vinted en weer verkopen niet goedkoper is. En met merkjes als Mini Rodini ben je het ook zo weer kwijt.