Ik vind Hegen het fijnst. Ik heb Difrax, Dr. Brown, Philips en dus Hegen geprobeerd met verschillende spenen (prematurenspenen en maat 1), qua drinksnelheid maakt geen enkele fles het verschil, maar qua gebruiksgemak vind ik Hegen echt top. Goed af te lezen, sluiten met een kliksysteem (fijn met een baby op de arm en dus te doen met één arm vrij), makkelijk schoonmaken en je kijkt de mond van je baby in haha, dus goed te zien of ie leeg is. Later kun je opzetstukken kopen om de flessenhals (bakjes) te blijven gebruiken.
Ik heb toen mijn dochter net geboren was ongeveer een half jaar de Red Orka rompertjes gehuurd. Dat was top!
Ik huur momenteel een pakje van tinycottens. Zo’n pak voor buiten, ideaal want groeien ze snel uit en dus zonde om nieuw te kopen.
De eerste maat die ik bestelde was eigenlijk al te klein, ik kreeg toen direct een grotere opgestuurd. Vooralsnog daar wel tevreden mee. Pak kost nieuw rond de €80,- en ik betaal nu €7,- pm.
Zou rompers wel wat lastiger vinden qua vlekken die je krijgt door poep bijvoorbeeld. Maar zo’n buitenpak is ideaal en duurzaam
Helemaal mee eens. Heb er lang over getwijfeld omdat het wat duurder is, maar vind die flessen zoveel fijner in gebruik.
Onze tweede had ten tijde van de fotoshoot ook baby-acne maar dat is allemaal zeer vakkundig (in overleg met ons) weggephotoshopt.
Daar mag je iets van vinden, maar ondat het iets (zeer) tijdelijks was, had ik er geen morele bezwaren tegen. Ze heeft in haar gezicht ook iets anders (a la een moedervlek) dat heb ik natuurlijk niet weg laten werken. Dat hoort gewoon bij haar.
Toevallig hebben we hem pas gehad, bij 2,5 maand en dat beviel prima. De baby was wel drukker dan een newborn en dus wakkerder en lastiger te positioneren oid. Dus gekozen voor een lifestyle newbornshoot. Heb de foto’s nog niet ontvangen, dus ben benieuwd.
Ondanks dat onze baby geen echte baby-baby meer is, ben ik blij dat we de foto’s gemaakt hebben! Bij onze peuter was het ook pas bij die leeftijd, kwam door corona wat toen net uitbrak, kon toen niet eerder.
Wij hadden 4 dagen na de geboorte een fotoshoot. We waren net 1 dag thuis na m’n keizersnede.
Geen bewuste keuze maar onze fotograaf had een mega volle agenda en we hadden totaal niet verwacht dat ik over tijd zou gaan. Ze zou anders pas over 1,5 maand weer een plek vrij hebben in haar agenda. Oorspronkelijk hadden we het 2/3 weken na de geboorte gepland.
Uiteindelijk viel het me heel erg mee en ben ik erg blij dat we het zo vroeg hebben gedaan.
Tip: de kruidnootlettertjes van Bolletje. Ik had hier veel te veel plezier in.
Er zaten alleen niet genoeg E’tjes in de zak om bedankt te spellen
AWESOME ook met dat restantje wortel
Mijn kind wordt binnenkort 4 en ik las ergens anders een tip om bijv gym spullen voor kerst te geven. Dat leek mij een leuk idee, maar waar moet je op letten bij het kopen van gym spullen voor de basisschool? Schoenen met lichte zolen lijkt mij, maar verder geen idee.
Ik zou het even nagaan bij de school. Ik had alles gekocht op basis van de schoolgids 2022, bleek dat ze vanaf 2023 op blote voeten gymmen
Bij onze school dragen kleuters geen gymkleding, alleen gymschoenen. Gymkleding is pas vanaf groep 3.
De peuter had als schoenkado een boodschappen mandje gekregen met daarin van die kartonnen doosjes die de boodschappen zijn. (Leg ik dit duidelijk uit?)
Een groot succes, samen met de Fisher Price kassa die ze al hebben. Maar zoals verwacht zijn een groot deel van de kartonnen doosjes al snel gesneuveld door peuter-lompheid.
Iemand tips voor leuke speel-boodschappen die niet van karton, maar hout of plastic zijn? Van dat houten ‘snij-fruit’ hebben we al.
Meeste scholen hebben idd de kleuterklas die in hemd en ondergoed gymt en dus gymschoenen. Hierbij vooral belangrijk dat ze het zelf aan en uit kunnen doen. Bij scspino zijn deze vaak in trek voor gym. Ze zijn rond de 5 - per paar.
Maar kijk inderdaad ook even naar wat de school zegt inderdaad. Bij ons moeten de gymspullen (dus schoenen) op school blijven in een tasje aan de kapstokken, dus ook meteen een gymtasje erbij gekocht.
Als je googled op speelgoed boodschappen hout vind je heel veel. En anders kun je ook een houten lat in stukjes zagen en het karton er op plakken.
Bij ons hebben ze in groep 1/2 alleen gymschoenen nodig. Wij hebben gewoon van die scapino en die zijn paar keer per jaar 2e halve prijs. Ook geen gymtas nodig hier, de schoenen liggen op school in hun lade en nemen ze zelf mee.
Dank allemaal voor jullie reactie! We hebben over paar weken kennismaking met de juf dus zal het direct vragen. Zag inderdaad de gymschoenen bij scapino nu 2e 50% korting dus ga daar even spieken alvast.
Goed idee om het eerst even na te vragen inderdaad. Hier ook in ondergoed en op blote voeten.
Wij gebruiken ook gewoon verpakkingen van echte boodschappen die op zijn: kuipje smeerkaas, vega paté, klein smoothieflesje, kleine jampotjes, etc.
Kruidvat heeft komende week een gevuld speelgoedboodschappenmandje te koop.