Hahaha ik doe dit als het echt koud is. Mijn goedkope versie van een 4 seizoenen slaapzak gewoon 2 slaapzakken over elkaar heen trekken
(maar ik moet er wel bij zeggen dat mijn kinderen meestal zonder worsteling in de slaapzak gaan, dus dan is 2 ritsen dicht doen ook niet vervelend).
Ah dat klinkt al wat beter! Het is in mijn stad dus super dicht bij. Vind opzich wel leuk om te zoeken naar leuke dingen tussen rommel dus wel goede bezigheid.
Ohnee chaos en hysterie als in mensen die elkaar duwen enz?
Ja! Mensen gingen echt gewoon zichzelf voor die rekken duwen als je even rustig stond te kijken. Zo vervelend. En er waren dus van die grote ikea tassen en mensen gooiden deze helemaal vol en dan gingen ze ergens anders pas kijken of ze het echt leuk vonden. Zo aso en ze stonden echt in de weg.
Ik was ook hoogzwanger en liep daar echt rond met mega harde buiken van de hysterie . En ik had het vroegste tijdvak geboekt in de hoop dat het rustig zou zijn maar helaas
Maar ik was vrij en heb geen spijt ofzo hoor dat ik ben gegaan. Voor mij was het ook dichtbij
Jaa! En anders ben je ook met 5 minuten weer buiten.
Ik heb daar iig geen dingen gezien die @Vloeistof beschrijft. Wat vreselijk. Dan ben je er ook snel klaar mee
Vind dit eigenlijk wel een goed idee!
Ik doe dit in de overgangsperiodes van seizoenen ook wel. Dan is het bij het naar bed gaan nog best warm, maar 's nachts 11 graden buiten of zo. Dan sneak ik er al ik op bed ga nog een tweede zomerslaapzakje omheen haha.
Nuna leaf! Wij gebruiken die al 5 jaar en onze zoons (5 jaar dus en jongste bijna 3) zitten er nog steeds dagelijks in. Vooral als ze even tv kijken of mario spelen. Echt een top aankoop.
Wij hebben de Lodger zelf nieuw gekocht en de puckababy tweedehands en zijn met beide erg blij. De winter variant van Lodger is warmer dan die van puckababy, dus wij wisselen af afhankelijk van temperatuur.
Zooo herkenbaar! Hier zei de vrouw van het CB ook dat we hem eerst maar 30 minuten moesten laten huilen. Dat stond op een antiek blaadje wat ze ons mee naar huis gaf. Het was goed met haar!
Maar sterkte!! Met zes weken is alles zo heftig! Hier een mama van tien weken en alles is nu alweer een stuk beter. En inderdaad, we doen allemaal maar wat.
Ah dankje! Wij hebben nu een oude variant vd Puckababy (gekregen van een collega van mn man). Die met touwtjes om kleiner te stellen. Vind dat ook niet echt handig. Weet dat de nieuwe varianten met drukknopen werken idd.
@appa haha ja dat kan ook natuurlijk! Mijn baby vindt het tot nu toe ook prima om een slaapzak aan te krijgen. Maar lijkt me zelf gewoon onhandig. Eerst armen door de ene mouwen, dan nog door de andere. Maar misschien stel ik het me “vervelender” voor dan dat het is
@Wendela wat een gek advies van die arts! Bij ons hebben ze juist meerdere malen benoemd dat het écht goed is om minimaal 6 maanden op 1 kamer te slapen.
Ja ik moet wel er bij zeggen dat ik nooit 2 slaapzakken met lange mouwen over elkaar doe. Alleen 2 zonder mouwen, of 1 zonder en 1 met mouwen. En dan is het eigenlijk heel makkelijk, want ik laat die slaapzakken dan over elkaar heen zitten bij het aan en uit doen. Dus dan hoeven de armen maar 1 keer door de mouwen heen
Hebben jullie de kerstboom gehaald met een kruipende baby van 9 maanden die ook bijna kan staan? Of moet ik het dit jaar maar overslaan?
Nee, en nu met ruim 1,5 ook niet. Weet zeker dat alles er uit gehaald gaat worden dus dan zou ik allemaal onbreekbare ballen aan moeten gaan schaffen en constant opletten. Doe een klein boompje bovenop een kast en wat guirlandes met lampjes voor het kerstboomgevoel, want kerst en de kerstboom zijn echt mijn favoriet
Ja, de eerste kerst was ze tien maanden. Ik heb wel altijd een kerstboom die iets hoger staat, op een klein tafeltje (40 cm hoog ofzo). Is elk jaar nog goed gegaan. Heb er geen glazen ballen in hangen overigens.
Kerstboom gehad met een 14 maanden kruipende baby. Ging gewoon goed! Onderin wel de niet-breekbare kerstballen gedaan. Maar hij zat er nauwelijks aan.
Wij hebben altijd een kerstboom gehad (oudste is van juli, middelste week voor kerst en jongste september… dus verschillende leeftijden gehad met kerst). Wel een kleinere, hadden er altijd 1 van grond tot plafond maar ik zag ze zich daar al aan optrekken dus nu zetten we alleen het middelste deel en bovenste deel ervan op en dan op een tafeltje (ongeveer salontafelhoogte). Geen glazen ballen meer, zitten wel wat breekbare dingen in maar die hangen we dan niet onderaan. Er wordt wel aangezeten, maar dat corrigeren we zo veel mogelijk. Dit jaar doen we nog de kleine boom (jongste is dan 15-16 maanden) en ik denk volgend jaar weer de grote boom omdat we dan hopelijk de “optrekfase” helemaal voorbij zijn.
De oudste zat er vorig jaar trouwens meer aan dan de middelste. Ging ze de ornamenten er anders in hangen
Mijn baby is nu 8,5 maand en kruipt vrolijk rond. De kerstboom staat er sinds dit weekend en was ongeveer 10 minuten interessant. Nu kruipt hij er gewoon voorbij. Afwachten natuurlijk wat de komende weken brengen. Maar het is bij ons een plastic boom met plastic ballen, dus kan niet zo heel veel kwaad.
Ja, ik had m op een tafeltje staan waar ze niet bij kon. Ze stond een paar keer bij het tafeltje te kijken en wijzen maar besteedde er weinig aandacht aan. Ook nu (ze word in februari 2) gaat het echt prima. Ze kijkt er amper naar om, maar roept wel ‘Oohhhh,’ als ik m aan zet
Zou het gewoon doen, als het niet gaat kun je m altijd weer weghalen
Ik dacht dat het hier laatst ging over het niet voorliegen over de sint, maar kan het niet meer terugvinden.
Ik kwam hierover volgende post tegen, vond ik wel interessant:Link