Tips, ervaringen & aanraders #9

Voor de mensen waarbij familieleden met regelmaat oppassen, wat geven jullie aan je familie? Een cadeau? En wat dan?

1 like

Mijn moeder heeft een vaste oppasdag om de week. Ik geef haar met kerst een wat groter cadeau als bedankje voor het oppassen. Niet heel extravagant hoor, net wat ze op dat moment leuk vind, kan ook een leuk borrelpakket zijn oid.

3 likes

Wij nemen ouders en schoonouders 1x per jaar mee uit eten. Zij passen allebei een vaste dag op. Een symbolische vergoeding dus.

Ik heb ze op de dag vd kinderopvang allebei een boek gegeven.

1 like

Mijn vader past geen vaste dag op door het jaar heen. Maar gemiddeld wel een halve dag per week. De ene week niet, de andere week wel een hele dag en soms een nachtje logeren oid.

Bij ons is het (voor mijn gevoel) in balans. Wij helpen mijn vader bijv met zijn seizoensplaats. Daar neemt mijn man dan een aantal keer een dag vrij voor. Als hij iets moet klussen of sjouwen en belt, dan gaat een van ons die zelfde dag nog. De logische dingen, ritjes naar het ziekenhuis, helpen met z’n telefoon en andere ict dingen natuurlijk. Hij eet regelmatig mee etc en ik breng ook wel eens een hapje (hij is alleen, en soms koken we net te weinig om met z’n allen nog een keer van te eten en is het echt zo’n 1p portie, dus dat breng ik dan). Beetje voor elkaar zorgend haha.
Met kerst doen we altijd lootjes trekken, maar kopen we altijd nog wat extra’s voor hem. Mijn vader geniet erg van bijzonder speciaal bier bijv. Dus meestal geven we daar een (half)jaar voorraad van haha.

12 likes

Jouw vader klinkt echt als een lieve man en jij als een lieve dochter :smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

Ah wat lief! :white_heart:

2 likes

Longshot: verkoopt er toevallig iemand een Berg biky cross in omg noord-holland/friesland/hillegom?

1 like

Wij gaan binnenkort op zonvakantie waar je ook mooi kunt snorkelen. Dochter is ruim 4, maar zit nog niet op zwemles. Twijfel of ik voor haar een snorkel en duikerbril moet aanschaffen. En zo ja, welke dan. Ze is wat kleiner dan gemiddeld dus moet niet te groot zijn.

1 like

Als ze bv een nachtje bij opa en oma logeren een bloemetje of ook wel eens chocolaatjes toen we zelf in België een nachtje weg waren. Dus een souveniertje uit de stad waar we zelf waren.
Mn ouders passen standaard 1 dag in de week op. Die nemen we af en toe mee uit eten. En met Sinterklaas hebben we hun bijvoorbeeld een bon gegeven van een lunchtentje waar ze graag komen.

Ik dacht meteen aan een easybreath snorkelmasker. Die zit over je hele gezicht, dus heeft ze geen gedoe met een losse duikbril en losse snorkel, dat is denk ik nog best lastig voor een 4-jarige. Ik weet alleen niet of die ook in goede afmeting voor 4 jaar te verkrijgen is.
En anders is misschien een luchtbed of bodyboard met kijkvenster een alternatief om toch wat vissen enzo te kunnen zien.

3 likes

Wij hebben zo 1 van decathlon voor ons zoontje van 5.
Die lijkt vrij goed te passen. Is echt veel makkelijker dan een aparte snorkel en bril.
Is rond de €25 denk ik.

3 likes

Onze oudste 2 hebben duikbrillen (zonder snorkel) en daar op vakantie echt veel plezier van gehad. Ook gewoon met bandjes om. Valt genoeg te zien als het helder water is. Wij hebben ook van Decathlon iig.

4 likes

Iemand nog tips voor babyspeelgoed (bijna 8 maanden) voor in het vliegtuig? De UFO vindt hij nog niet heel interessant. Heb nu een baby ‘gameboy’ maar ehh dat blijft niet 24 uur interessant haha. Mag echt heel hysterisch zijn, maar wel uit één stuk bestaan (dus geen vormenstoof of zo’n ringtoren). Knisperboekjes en Freddy gaan ook sowieso mee.

1 like

Regenmaker, kleine kralenspiraal, flapjesboekje, zo’n stoffen pop op een stok die je binnenstebuiten kunt keren (is vast een normale naam voor maar was hier lange tijd een hit)

2 likes

Ik heb zulke erge haaruitval nu 7 weken na de bevalling. Hebben jullie iets geslikt hiervoor? En wanneer stopt dit ongeveer :sob:

Pop up poppetjes?

1 like

Wattenstaafjes voor baby’s. Nooit in de gehoorgang komen maar met het puntje kan je het wel makkelijk wegvegen.

Onze dochter van toen 9 maanden heeft zich lang vermaakt met het spuugzakje :stuck_out_tongue: en het papier met de uitleg over vluchtroutes ect.
Ik had allerlei speelgoed dingen in de tas maar dat was allemaal kort. Ik had ook een tasje laten maken zodat ze er dingen uit kon halen (stukken stof) en we er eventueel van alles in konden doen.

2 likes

Zo van die elektronische Zoef zoef diertjes van VTech? Of bijvoorbeeld zoals deze. Die vind je echt volop op Vinted ook trouwens.

Ja ze maken wel geluid dus misschien durf je dat je medereizigers niet aan te doen. Maar ik vind het persoonlijk nog vrij stil en niet zo storend. Waarschijnlijk denken sommigen daar anders over. :sweat_smile:

1 like