Tips, ervaringen & aanraders #9

De Lindex geruwde leggings. Zit binnenin fleece.
https://www.lindex.com/eu/p/8618806-2065-blue-leggings-with-brushed-inside

Ze hebben ook grotere maten.

4 likes

C&A heeft van die speciale warme leggings.

2 likes

Zoek je buitenland of nl?
En welke leeftijd hebben de kids?

2 likes

Badstof gevoerde legging van de h&m.maar 8 euro per stuk !

3 likes

Weet niet of Luxemburg aan de eisen voldoet, maar ik stond afgelopen zomer op Campingpark Beaufort en dat was een heerlijke camping. Zwembad, speeltuin, niet te druk, maar ook niet stil en stonden ook veel gezinnen. En ik vond m ook niet te duur.

3 likes

Buiten nl, liefst beetje zonzeker. Maar nog niet perse een land voor ogen, kan Frankrijk, Italië oid worden. Kinderen zijn dan 2,5 en 5.

Zijn er hier kindjes van (ruim) +18 maanden die een Bibs speen maat 2 hebben, en geen 3?
Ik weet dat het een leeftijdsindicatie is, en je vooral moet doen wat je zelf wilt. Maar maat 3 is zoveel groter
 is dan niet ook (nog) slechter voor de tanden/kaak? Of is het juist niet goed om een “te kleine” speen te gebruiken?

1 like

Ja hier is ze bijna 2 en ik heb nog maat 2. Ben pas sinds 2-3 maanden over naar maat 2, daarvoor bestelde ik iedere keer nog 1. Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Een speentje is natuurlijk sowieso niet zo heel goed voor het gebit.

2 likes

Ja, hier bijna 19 maanden en maat 2. Lijkt me groot genoeg, ga nooit over op 3 en heb pas een paar maanden maat 2 omdat ik zag dat 1 wel erg klein was.

2 likes

Gewoon een legging of maillot (of een ander broekje, maar dat is meer voor de looks haha). Als ze zelf gaat lopen buiten doe ik een Ielm pak aan. In de buggy afh van het weer de voetenzak erin.

1 like

Wij zijn voor de oudste nooit overgestapt op maat 3. Heeft tot ze helemaal met de speen stopte (ze was toen 2,5 ofzo?) bibs maar 2 gebruikt.

Geen idee wat beter is voor tanden. Ze is nu bijna 4,5 en der gebit ziet er prima uit ook qua vorm (volgens tandarts).

2 likes

Iemand hier ervaring met de meyco jumper slaapzak of een ander soortgelijke slaapzak?

1 like

Ik wil graag thuis bevallen maar wij krijgen hier best veel negatieve reacties op. Door alle negatieve reacties en vooral “wat nou als het fout gaat”, ga ik toch twijfelen of ik hier goed aan doe. Want ja, wat nou als het inderdaad fout gaat :thinking:had ik dat dan kunnen voorkomen als we wel in het ziekenhuis zouden zijn? Mijn vriend zou het liefst ook naar het zkh gaan, dus dat speelt ook een beetje mee. Hoe denken jullie hierover?

5 likes

Iedereen zal hier anders over denken en een eigen verhaal hebben, maar in the end is het jouw keus en jouw gevoel. Thuis bevallen is niet onveilig, verloskundigen hebben alles bij zich om in geval van nood de baby te beademen en jou te verzorgen tot de ambulance er is. Die noodsituaties zijn ook uitzonderingen en gebeuren echt heel weinig. Bespreek het ook met je verloskundige, zij zal al jullie vragen kunnen beantwoorden :slight_smile:

En ohja, een veel gehoord verhaal is ook ‘de troep in huis’. Ik ben bij veel thuisbevallingen geweest (als fotograaf) en heb werkelijk nooit ‘troep’ gezien.

6 likes

Laat je goed voorlichten door je verloskundige de rest is ruis.

15 likes

Ik heb nooit maat 3 gehaald enkel maat 2. Iets ouder dan 2 jaar is hij wel gestopt met de speen (kapotgebeten en geen nieuwe). Misschien als je kind echt 3 jaar is ofzo dat maat 2 wel gek zou zijn? Maar vond dat met ruim 2 jaar echt groot genoeg en geen behoefte aan een maat groter gehad. Denk dat het ook niet echt uitmaakt?

3 likes

Vraagje, soms zie ik linkjes naar besloten topics. Moet je daarvoor goedgekeurd worden of een x aantal posts hebben geplaatst?

3 likes

Staat hier verteld!

2 likes

Ik ben onverwachts thuis bevallen en ik kijk er heel positief op terug! En mijn vriend ook. Omdat het onverwachts was had ik echt wel even paniek maar de verloskundige bleef zo rustig en dat vond ik heel fijn. Dat gaf echt meer vertrouwen. In mezelf, in hun, in de hele situatie. Mijn vriend zei achteraf ook dat de babykamer helemaal vol stond met allemaal medische spullen, mocht het nodig zijn. Ben blij dat ik dat allemaal op dat moment niet gezien heb maar dat het er dus wel was!

En de troep viel ook mee. Koop wel een goede matrasbeschermer!! Zij gooien alles meteen weg. Ze hadden een vuilniszak voor afval en eentje voor was. De kraamzorg heeft voordat ze weg ging een koude was aangezet en de volgende dag warm gewassen. Ik werd na de bevalling op een stoel gezet met wat te eten en te drinken en zij hebben het bed verschoond. Daarna was het zo fijn dat we met de baby gewoon al thuis waren en zo weer naar bed konden gaan.

4 likes

Niet 100% mee eens, ik vind dat de wensen van de bevallende persoon uiteindelijk de doorslag geven, maar ik vind het sinds ik zelf een keer zwangerschap/bevalling/kraamtijd heb doorgemaakt iets te makkelijk om te zeggen dat een partner niks te vertellen heeft. Ook voor diegene is het een hele ingrijpende gebeurtenis en ik kan me best voorstellen dat het ‘geruster’ voelt voor een partner om medische hulp in de buurt te hebben aangezien diegene grotendeels machteloos is en dat lijkt me ook echt geen fijn gevoel.

@Izzie ik zou je vooral aanraden om je partner mee te nemen tijdens de voorlichting over een thuisbevalling, want dat heeft bij ons nu de tweede keer wel heel erg geholpen om hem wat gerust te stellen met welke medische mogelijkheden verloskundige/ambulance allemaal hebben. Ik ben net als @Vloeistof de eerste keer onverwachts thuis bevallen en dat is prima gegaan, maar mijn partner wilde alsnog deze keer weer inzetten op ziekenhuis terwijl cijfermatig gezien de kans klein is dat dat gaat lukken (dichtsbijzijnde is op 35 minuten rijden en eerste keer is behoorlijk snel gegaan). Hij is na dat gesprek veel geruster op een thuisbevalling.

3 likes