Tips, ervaringen & aanraders #9

Condor heeft ook mooie maillots en kousen en rekken super mee dus kunnen ze lang aan

3 likes

Ik vond dat die drukkertjes herrie maken vh kapje. Vond die verder wel lekker zitten.
Het fijnste vond ik de neko switch toddler, ook zo mooi. Maar daar paste m’n dochter niet mooi in toen. Ik heb nu de emeibaby toddler, maar dan de oude versie. Vind het echt geweldig. Gebruik 'm meermaals per week.
Je moet echt even goed zoeken welke draagzak past bij de broekmaat van je kindje.

Edit: iedere draagzak die ik noem is trouwens met een redelijk dikke buikband, dus opvouwbaar valt tegen. Maar je kan daardoor wel het gewicht fijner dragen.

4 likes

Deze!

3 likes

Is hier een handige bron voor? Voor m’n gevoel staat bij elke draagzak dat je 'm van 0 tot 4 kan gebruiken.

De stokke limas is trouwens wel nog heel fijn maar erg bulky om mee te nemen door de doeken.

En in slaap wiegen? Wij hebben hele zelfstandige slapers, maar met 6 weken vond ik alles nog geoorloofd :wink:

3 likes

Ja de groep draagliefde op Facebook. Daar zoek ik dan de naam vd draagzak in en dan bekijk ik de posts tot er 1 met de maat in staat.
Edit : op de webshop van ikbenmama staan de maten er wel bij.

1 like

Ook later dan 6 weken is alles geoorloofd. Niet om jou, maar van dit soort dingen (waar jij waarschijnlijk helemaal niks mee bedoelt) werd ik heel onzeker in het begin :sweat_smile: Ik heb van 13 tot 15 maanden mijn dochter in slaap gewiegd(daarvoor lag ik ernaast) en nu kan ik haar (ineens) gewoon wakker in haar bedje leggen.

8 likes

Wij wiegen bij 12 maanden ook nog vaker wel dan niet. Stopt vast voor ze 18 is :grimacing:

8 likes

Oja sorry! Bedoelde ik inderdaad niks nee! Mijn punt was dat waarschijnlijk 99 procent van de baby’s tot een week of 8 wat hulp nodig hebben bij in slaap vallen en dat dat weinig zegt over de tijd erna.

3 likes

Overigens hebben wij weer het ‘probleem’ dat die twee bedslapers hier praktisch nergens anders slapen dan in hun bed :laughing:

Mijn zoontje van 4mnd plast vaak uit zijn (lege) luier als hij op zijn zij ligt en krijgt dan ook een cirkeltje plas op zijn romper en shirt. Heel irritant want dan.mag ik alles opnieuw verschonen :rofl: iemand tips hiervoor? Ik gebruik pampeds premium protection/harmony. Kruidvat luiers reageert zijn huid overgevoelig op en etos luiers waren al helemaal een drama

1 like

Waarschijnlijk ten overvloede, maar zorg wel dat die flapjes rond de benen er goed uit zijn? Slecht omschreven, maar je snapt hopelijk wat ik bedoel. Wij noemen het vleugels, maar dat zijn het ook niet, haha.
De luiers die jij gebruikt, gebruiken wij zonder lekkage (maar we hebben wel een meisje).
Maar zijn ze niet te groot of te klein misschien?

2 likes

Dat ‘probleem’ heb ik ook haha

2 likes

Waarschijnlijk ook ten overvloede maar doe je het piemeltje wel naar beneden in de luier?

3 likes

Mijn baby (1 jaar) geeft al 2 dagen in de avond en 's nachts over. Overdag niet, maar dan eet ze ook gwn enkel een cracker ofzo. Ze drinkt nog wel. Is dit iets om mee langs de huisarts te gaan of gaat dit vanzelf over?
Belangrijke kanttekening misschien is dat ze héél snel gewicht verliest en nu al onderaan de curve zit.

Ik zou het denk ik even aankijken tot na het weekend, als het bijtrekt was het waarschijnlijk iets van een virus denk ik dan, maar jij kent je kind het beste.
Ik vind dit ook altijd fijne informatie/tips:

1 like

Jaa die flapjes en plakkertjes zijn gewoon goed, dit probleem had ik.indd ook niet met mn dochter :rofl: en ook de maat is prima haha

@River ik let daar eigenlijk niet zo veel op, zal dat even doen en kijken of het dan verbetert!

2 likes

Ik ben bij 5 aldi’s geweest voor het magnetisch speelgoed, maar overal op boehoe!!

Nu overweeg ik toch conetix of magnatiles te halen, want ik denk dat de jongste het geweldig gaat vinden. Is de kwaliteit van die twee gelijkwaardig? Of welke raden jullie aan?

Donkergrijs of donkerblauw voor veilig, en kobaltblauw, donkergroen of paars voor kleur. Vind ik megaleuk!

En inderdaad geen zwart of wit. Een witte maillot is imo echt nergens mooi bij

1 like

Volgens mij hebben ze t niet gehad, in de digitale folder stond sorry niet beschikbaar

4 likes