Tips, ervaringen & aanraders #9

Is qua kwaliteit vergelijkbaar. Qua prijs ook dus zou kijken of je een vd 2 ergens met korting kan vinden (20% is vaak wel de max). Zag laatst op instagram een goede vergelijking tussen de 2 ; Shauni Rau on Instagram: "MAGNA-TILES VS. CONNETIX🧲 Deze leg ik toch dagelijks even uit in de winkel dus ik probeerde hem even in een reel te gieten!😄 Nog even op een rij’tje; -Ze hebben een ander design. MAGNA-TILES heeft daardoor een sterkere tegel maar Connetix is dan weer wat krasvrijer. -Ze hebben dezelfde grootte en zijn dus perfect te combineren met elkaar! 🥳 -Connetix heeft een iets grotere magneet en dus ietsje sterkere bouwwerken -Er is wel een duidelijk kleurverschil en MAGNA-TILES zijn wat helderder. Maar beiden oh zo mooi! -Connetix heeft ball runs, pastel tegels, een hele uitbreiding vormen,.. -MAGNA-TILES heeft thema sets met dieren, (bouw)voertuigen, wegen en auto’s, glow in the dark tegels en glitter tegels . Welke kiezen jullie?😍"

Kidsdeco heeft nog steeds met code black20 20% korting, daar heeft mijn moeder vorige week connetix gekocht met korting.

Coblo en cleverclixx zijn ook vergelijkbaar qua prijs & kwaliteit.

1 like

Conntix creative set besteld! Wel op een andere site want bij kidsdeco was bijna alles op. Nou hopen dat ze het leuk gaan vinden voor dit geld haha… ik denk dat er garages gebouwd van gaan worden, zoals ze met alles wat ze hebben maken…

4 likes

Dank, ik ga even kijken of de bovenstaande tips helpen en zo niet ga ik dan dubbele luiers omdoen
Mijn baby krijgt ook nog iets van 10293994 nachtvoedingen dus dat duurt nog even voor hij het heeft afgebouwd🥲

Leuk! Heb het al vaker gezegd hier, maar als we maar 1 speelgoedding mogen houden is het connetix. Sinds we dat in huis hebben wordt er dagelijks mee gespeeld, door alle 3 (ze zijn 4,5 jaar, bijna 3 en 15 maanden).

Ze verzinnen ook weer steeds nieuwe dingen ermee: gisteren kreeg ik bv taart en pizza van connetix gemaakt.

3 likes

Leuk ben benieuwd! Heb zelf ook zin om ermee te gaan bouwen.

1 like

Leuk dat dat zo goed bevalt, ik ga het voor de 2e verjaardag van mn kind kopen denk ik :slight_smile:

1 like

Haha ik ook! Goed excuus dan.

1 like

Ik ben op zoek naar een regenbroek voor onze oudste om te fietsen. Die je makkelijk nog even snel over je kleding aantrekt zeg maar, dus niet zo’n broek die schouderbanden heeft en nog een eind doorloopt. Andere jaren had lidl ze, maar die heeft nu dus alleen die tot hoog zitten. Scapino heeft ze, maar vanaf 110-116 en dat is echt nog zoveel te lang dat het onhandig is (ze zit qua broeken tussen 104 en 110 in nu voor de lengte). Decathlon zelfde verhaal.

H&m https://www2.hm.com/nl_nl/kinderen/meisjes/buitenkleding/broeken.html

3 likes

Vinden jullie de Stokke TrippTrapp het geld waard?
Wij zoeken nog een kinderstoel maar ivm weinig ruimte meer in huis, is een inklapbare stoel ook wel fijn, dus we twijfelen nog.

2 likes

Ik heb hem zelf nog niet, maar ken genoeg mensen die er een hebben. Iedereen zweert er bij omdat je hem echt je hele leven lang kan gebruiken. Mijn schoonouders hebben al 30 jaar twee en ze zijn echt nog helemaal goed. Wij krijgen er ook eentje en ik ben nu al enthousiast :joy:

2 likes

Ik vind het het geld waard omdat het mooie, tijdloze stoelen zijn die lang mee gaan. Zowel in jaren die je eigen kind het gebruikt omdat je alle plankjes kan verzetten als uberhaupt jaren. Bij mijn ouders staat die van mij van 30 jaar terug er nog zonder mankementen. Omdat het een redelijk recht design heeft neemt het minder ruimte in dan bv zo’n Ikea kinderstoel. Die van ons schuift ook onder de tafel zoals de normale eetkamerstoelen als ik het tafeltje eraf haal. Je kan ze overigens prima tweedehands kopen.

5 likes

Je kind zit minimaal 3 per dag aan tafel. Ga je elke keer die stoel inklappen dan?

Vind de trip trap geweldig. Heb zelf twee 15 jaar ouder exemplaren en ze zijn nog perfect. Dus zeker het geld waard.

4 likes

Hij is pas 4 maanden dus dat 3x per dag aan tafel is nog niet aan de orde, en we hopen voor volgende zomer al verhuisd te zijn en dus meer ruimte te hebben. Daarom twijfel ik om nu nog een goedkoper en evt inklap model te kopen en later evt de Stokke, of juist meteen.

Wat ik persoonlijk een nadeel van een inklapbare stoel zou vinden, is dat je niet bij elke stoel een voetenplankje hebt of deze/de hele stoel opzich goed kan instellen. Dat is wel helpend om je kindje veiliger te laten eten, zeker als je kiest om al vanaf jong hele stukken te geven. Dit artikel schrijft er meer over en geeft ook alternatieven voor een kinderstoel: 2023 Ultimate Guide to High Chairs for Babies - Solid Starts

6 likes

Ja, je kunt ze echt heel lang gebruiken. Die van mijn zusje is gebruikt tot zij jaar of 12 was en wij (toen in de 20) zaten er ook regelmatig op. Zit nu ook wel eens op die van de oudste 2 als we bezoek hebben. En het zijn kwalitatief goede stoelen. Die van mijn zusje hebben wij nu, heb die toen helemaal geschuurd en opnieuw geverfd en dat ziet er na 4,5 jaar echt nog goed uit.

Zonder babyset erop past hij helemaal onder de tafel bij ons, met babyset een stukje.

3 likes

Vind de stokke echt ideaal! Zou zonde van geld vinden om eerst een andere stoel te kopen.

We hebben het overigens tweedehands op marktplaats gekocht voor 40 euro en zelf likje verf gegeven. Wel opletten dat je een variant koopt van na 2003, ondat de nieuwe accessoires niet samengaan met oude model.

3 likes

Ik heb hem toevallig vandaag binnen gekregen, je kan er ook een newborn zitje bij kopen dan kan de baby er nu al gebruik van maken!
Of kan de baby met 4 mnd al oefenen met in de kinderstoel zitten, weet het even niet meer :sweat_smile:

2 likes

Thanks, veel positieve ervaringen dus!
Het zou sowieso een 2e hands worden ja, vind nieuw niet nodig. Ik ga eens op zoek naar een goede.

2 likes

Ik vind het echt zonde van het geld, heb er echt best wel spijt van.
Er zijn zat goedkopere kinderstoelen die er ook prima uitzien en waar ook nog eens niet alle uitbreidingen een fortuin kosten.
Mijn dochter is nu anderhalf en zit er alleen nog soms in als ze tv kijkt. Verder heeft ze een stoelverhoger die we gebruiken. Ze klimt er ook de hele tijd uit, maar dat doet ze met iedere stoel.

4 likes