Wij hebben nu in ons mini huis deze inklapbare stoel en uhm… ik heb met black friday een stokke tripp trapp gekocht voor in ons nieuwe huis. Want ik begin dat ding echt te haten. Het klapt wel heel fijn plat in maar omdat het bekleding heeft is het best wel lastig schoonmaken en die gordels kun je niet loshalen dus blijft allemaal eten in zitten. En in alle vouwen kom je ook lastig met een doek. Verder… de poten steken heel erg uit dus je struikelt steeds erover als je om de stoel moet lopen. Ook is hij best diep qua zitje dus moeten ook nog een extra kussen erin doen die ook steeds vies wordt. Kan echt niet wachten om de stokke te gebruiken, kan je makkelijk schoonvegen, en hoef je niet steeds in te klappen (maar ja als je klein woont moet je wel soms, net zoals wij nu.)
Dus als je nog wel wat ruimte hebt om te lopen zou ik geen inklapbare doen. Maar als het écht heel erg in de weg staat moet je wel, dan zou ik wel goed opletten of het makkelijk schoon te maken is.
Ja zeker het geld waard!! Ik heb ze bij alle 3 de kinderen gebruikt, degene die we nu nog hebben (stoel +zitje + tafelblad) gebruiken we al 8 jaar en er is nooit wat mee. Niets gaat kapot, je struikelt er niet over, kan goed schoongemaakt worden, goed onder tafel geschoven worden en hij is ook niet te zwaar om even te verplaatsen.
En je kunt ze goed doorverkopen. Ik heb volgens mij nog 90 euro gevangen voor mn triptrap.
Ja alle accessoires zijn goed door te verkopen! Ik had een babyset in een roodtint die niet meer verkocht werd en was 'm binnen een paar dagen via Marktplaats kwijt
Als je iets wat weinig plek in beslag neemt zoekt, zeker voor tijdelijk totdat je meer ruimte hebt, is zo’n tafelhangstoel misschien nog wel een idee… Ben verder wel heel erg fan van een tripp trapp!
Mijn schoonmoeder heeft zo’n inklapstoel en vind het echt een onding. Kind zit er totaal niet mooi in en hangt min of meer aan tafel. Daarnaast moet je het dienblad een soort van over het hoofd heen naar achter klappen voor je je kind eruit kan halen dus je hebt nog heel veel ruimte voor en achter de stoel nodig ook.
Vind onze triptrap handzamer en je kind zit er zoveel steviger en mooier in. Daarnaast is die vouw stoel helemaal goor geworden en de triptrap nog als nieuw.
Zou echt geen moment twijfelen en gewoon gelijk kopen wat je wil want vind die vouwstoelen ook nog eens duur.
Je kan triptrap heel goed tweedehands kopen en ook weer verkopen.
Hier ook blij met de Tripp Trapp. Ik weet niet hoe lang andere kinderstoelen mee gaan, dus wellicht overbodig… maar mijn zoontje is bijna 4 en zit nog steeds goed op de Tripp Trapp. Heel soms zit hij liever op een gewone stoel, maar dan hangt hij al snel onderuit en moet hij eigenlijk op z’n knieën zitten om goed bij tafel te kunnen. Resultaat is dat er dan toch meer om gaat of geknoeid wordt als dat hij op z’n eigen stoel zit.
Wil ze er ook niet op zitten als je de babyset eraf haalt? Of zit die er niet meer op?
Mijn oudste had ook een fase dat hij op een gewone stoel wilde zitten, net als ons. Maar tegenwoordig zit hij weer dagelijks op de tripp trapp.
Nee wil ze ook niet, en het lukt d’r ook niet er veilig af te gaan terwijl ze dat met de andere stoelen wel kan.
Misschien als ze wat ouder is weer snap dat je het zo zonde van je geld vindt.
Hier ook. Gaat 12 jaar mee, zeggen ze, maar vanaf 3 jaar wil ze er niet meer op. Ik ga hem uitlenen aan een vriendin en als het haar bevalt verkopen we hem.
Bij tripp trapp is het ook ideaal dat ze er zelf veilig op en af kunnen klimmen als die babyset eraf is. Hier zitten we ook veel aan tafel met puzzelen, kleien, tekenen etc. Dan is het wel handig dat de stoel er staat in plaats van weer tevoorschijn toveren.
Vind het aan de tripp trapp ook ideaal dat je alle onderdelen weer goed kan verkopen. Had zo’n stoffen babyinzet en tray maar vond het niet zo fijn werken (onze baby knoeit ontzettend veel en zit liever bij de tafel) en was het zo kwijt voor ongeveer dezelfde prijs (had het toen ook tweedehands)
Volgens mij ben ik de enige, maar ik vind de Stokke Steps echt 100x mooier dan de Tripp Trapp
Als het om mooi gaat had ik de cybex lemo gekocht. Maar tweedehands aanbod was echt nihil.
Mijn kinderen kleuren graag, en ik wilde graag wat grotere krijtjes voor ze, zodat ze het makkelijk kunnen vasthouden en makkelijk mee te nemen. Dus ik heb gisteravond krijtjes gesmolten in de oven, in kleine bakvormpjes
Best een geslaagd experiment. Was een doos krijtjes van action voor €2.50

(10-15 minuten op 150 graden, mocht iemand dit ook willen proberen)
Hoe vallen de bergstein regenlaarzen? Ik ben van plan de winterboot versie te bestellen. Toen ik haar voet opmat kwam ik uit op maat 26. Is een maat 27 dan goed? Er aan denkend dat ze dikke sokken aan doet.
Ontzettend klein en alleen geschikt voor smalle voeten en geen hoge wreef.
Mijn kind heeft maat 21/22 en heb 24 van de winterlaarzen gekocht.
Ik hoor veel mensen aangeven dat de Tripp Trapp lang mooi blijft, maar na 5 jaar is onze witte stoel toch echt wel versleten qua kleur. Ik weet niet of dat aan het intensieve gebruik ligt maar ik kijk er nu al tegenop omdat dit te verven
Als je er voor open staat om de stoel helemaal kaal te maken zodat je de houtkleur er voor terug krijgt, dan kan ik het echt aanraden om de stoel daarna te lakken met jachtlak! Is echt onverwoestbaar en heel vlekbestendig.
Dan moet je wel door het proces van verf afbijt en schuren, maar misschien moet dat sowieso wel als je het weer echt mooi wil aflakken… blijft dus hoe dan ook een hele klus, maar dan hoef je in elk geval heeeeel lang niks meer er aan te doen
@Vlek Ik heb de maattabel van Bergstein zelf aangehouden. Volgens mij moet je de voet opmeten en dan een cm erbij optellen. Ik kan me herinneren dat ik inderdaad een maat groter bestelde dan zijn huidige schoenmaat.