Tips, ervaringen & aanraders #9

Wil ze er ook niet op zitten als je de babyset eraf haalt? Of zit die er niet meer op?
Mijn oudste had ook een fase dat hij op een gewone stoel wilde zitten, net als ons. Maar tegenwoordig zit hij weer dagelijks op de tripp trapp.

Nee wil ze ook niet, en het lukt d’r ook niet er veilig af te gaan terwijl ze dat met de andere stoelen wel kan.

Misschien als ze wat ouder is weer :face_with_hand_over_mouth: snap dat je het zo zonde van je geld vindt.

1 like

Hier ook. Gaat 12 jaar mee, zeggen ze, maar vanaf 3 jaar wil ze er niet meer op. Ik ga hem uitlenen aan een vriendin en als het haar bevalt verkopen we hem.

2 likes

Bij tripp trapp is het ook ideaal dat ze er zelf veilig op en af kunnen klimmen als die babyset eraf is. Hier zitten we ook veel aan tafel met puzzelen, kleien, tekenen etc. Dan is het wel handig dat de stoel er staat in plaats van weer tevoorschijn toveren.

7 likes

Vind het aan de tripp trapp ook ideaal dat je alle onderdelen weer goed kan verkopen. Had zo’n stoffen babyinzet en tray maar vond het niet zo fijn werken (onze baby knoeit ontzettend veel en zit liever bij de tafel) en was het zo kwijt voor ongeveer dezelfde prijs (had het toen ook tweedehands)

2 likes

Volgens mij ben ik de enige, maar ik vind de Stokke Steps echt 100x mooier dan de Tripp Trapp

6 likes

Als het om mooi gaat had ik de cybex lemo gekocht. Maar tweedehands aanbod was echt nihil.

1 like

Mijn kinderen kleuren graag, en ik wilde graag wat grotere krijtjes voor ze, zodat ze het makkelijk kunnen vasthouden en makkelijk mee te nemen. Dus ik heb gisteravond krijtjes gesmolten in de oven, in kleine bakvormpjes :joy:

Best een geslaagd experiment. Was een doos krijtjes van action voor €2.50 :ok_hand:
(10-15 minuten op 150 graden, mocht iemand dit ook willen proberen)

49 likes

Hoe vallen de bergstein regenlaarzen? Ik ben van plan de winterboot versie te bestellen. Toen ik haar voet opmat kwam ik uit op maat 26. Is een maat 27 dan goed? Er aan denkend dat ze dikke sokken aan doet.

Ontzettend klein en alleen geschikt voor smalle voeten en geen hoge wreef.
Mijn kind heeft maat 21/22 en heb 24 van de winterlaarzen gekocht.

2 likes

Ik hoor veel mensen aangeven dat de Tripp Trapp lang mooi blijft, maar na 5 jaar is onze witte stoel toch echt wel versleten qua kleur. Ik weet niet of dat aan het intensieve gebruik ligt maar ik kijk er nu al tegenop omdat dit te verven :sleepy:

4 likes

Als je er voor open staat om de stoel helemaal kaal te maken zodat je de houtkleur er voor terug krijgt, dan kan ik het echt aanraden om de stoel daarna te lakken met jachtlak! Is echt onverwoestbaar en heel vlekbestendig.
Dan moet je wel door het proces van verf afbijt en schuren, maar misschien moet dat sowieso wel als je het weer echt mooi wil aflakken… blijft dus hoe dan ook een hele klus, maar dan hoef je in elk geval heeeeel lang niks meer er aan te doen :nerd_face:

5 likes

@Vlek Ik heb de maattabel van Bergstein zelf aangehouden. Volgens mij moet je de voet opmeten en dan een cm erbij optellen. Ik kan me herinneren dat ik inderdaad een maat groter bestelde dan zijn huidige schoenmaat.

1 like

Dat klinkt toch verschrikkelijkkkkkkkkkk
Thanks voor de tip in ieder geval.

5 likes

Heeft iemand tip voor een bedhekje?
Het is bedoeld voor ons bed, wat een ledikant is.

Heb nu een hekje besteld, maar ik was in de veronderstelling dat je die dan “open” kunt klappen als je zelf eruit wilt. Hij kan wel klappen maar dat is meer als je m op wilt bergen.

Mijn dochter slaapt regelmatig bij mij (mn man is er s nachts bijna nooit) en nu barricadeer ik met hoofdkussens maar wil meer plek overhouden dus zocht een oplossing.

Ik had vroeger op de basisschool zo’n spel met grote kaarten op een soort map/klembord in een thema, en dan had je daarachter geloof ik van die knoppen die je naar de juiste plek moest zetten.

Een beetje het idee van elektro / Loco mini.
Weet iemand hoe dat heet wat ik bedoel? Weet nog dat ik dat heel leuk vond en misschien is het iets voor mijn dochtertje.

1 like

Ja die is ook mooi! Zelf hebben we daar niet voor gekozen omdat ik bang was voor die uitstekende achterpoten. We hebben nu ‘gewoon’ een TrippTrapp, wel heel blij mee overigens.

Ik vind de Maxi Cosi Nesta trouwens ook mooi, maar hoor daar eigenlijk nooit iemand over (of hij fijn is of niet).

2 likes

Over de bergstein winterboot gesproken, weet iemand hoe je de veter er weer terug in kan krijgen?

2 likes

Bedoel je Piccollo?

4 likes