Geboortepakje hier was ook wit. Baby kreeg een mutsje van het ziekenhuis op en werd eerst schoongemaakt na huid-op-huid-contact en kreeg daarna pas het pakje aan en ons mutsje op. Pakje is dus ook goed schoon gebleven in mijn herinnering!
Als je het niet vertrouwd zou ik het een keer filmen en dan laten afspelen bij de kinderarts. Misschien kan hij/zij daar iets meer uit opmaken?
Ik weet namelijk niet wat ‘normaal’ is of abnormaal bij een baby.
Die van ons heeft dat niet echt (voel me bijna schuldig om het te zeggen), maar je vroeg om ervaringen… Een keer per week piept hij een beetje na een te drukke dag, maar verder niet. Wel af en toe 20 minuten een beetje huilen als hij buikkramp heeft.
Mijn zoontje huilde veel, lang en hard. Ik weet niet wat het uiteindelijk nou veroorzaakt heeft, zijn ook bij osteopaat geweest er voor maar er was niet heel veel te vinden. Het hield op, het voelde toen alsof hij echt de heeeele dag huilde, maar dat zal het vast niet geweest zijn. Hij heeft nog steeds wel dat als hij echt overstuur is hij heel erg overstuur is en dan heel moeilijk weer kalm wordt, dus er zal wat temperament bij hebben gezeten.
Ik weet nog wel dat ik bij het cb was en iemand in opleiding nam vragenlijsten af over huilen. Hoeveel uur, hoe vaak etc. Volgens mij zei ik toen iets van 2 uur. En hoorde ik daarna maar 1 moeder hetzelfde zeggen en de andere allemaal een stuk minder. Dat hielp niet mee :’)
Vraagje aan de meiden die ook een Artipoppe draagzak hebben: op de site staat dat hij te gebruiken is vanaf de geboorte (3200 gram). Ik dacht alleen ergens te hebben gelezen dat dit gewicht alsnog te licht was om de draagzak veilig te gebruiken. Vanaf wanneer hebben jullie 'm in gebruik genomen? Mijn dochtertje is nu ruim 3 weken en klein geboren (2705 gr) en nu bijna 3200 gr en ik kan echt niet wachten om haar in de draagzak te doen.
Wij hebben de Artipoppe zeitgeist en stond inderdaad dat hij vanaf geboorte kon, maar als je zelf Artipoppe contact zeggen ze vanaf maatje 62. Wij hadden haar ook al in de draagzak geprobeerd met 5-6 weken maar ze zat er echt nog niet goed in, en de beentjes staken er ook heel wijd uit (niet zoals in die 'kikker’houding zoals het hoort).
Oh jeetje, nou dat gaat in ons geval nog wel even duren dan
Ooit ging het hier over de vuurvlieg knuffel van Lamaze toch? Kruidvat heeft Lamaze knuffels in de aanbieding. Dacht neem de pelikaan mee voor mn zoontje en het is een dikke hit.
Wij hebben ook een Artipoppe en ons zoontje zit er al wel in hoor. Hij draagt nog maat 56 maar is wel aan de lange kant (63 cm). Ik vond het een tijdje terug nog een beetje eng omdat hij zn hoofd toen nog niet zo goed rechtop kon houden. Sinds hij sterker in zn nekje is heb ik er een fijner gevoel bij.
Ik zie ze ook altijd liggen maar het lijkt me niks bijzonders. Toch maar eens meenemen?
Onze jongen is zes maanden. Ik was laatst zelf helemaal enthousiast over een activity ball. A. vond er niks aan haha
Dat had ik dus ook vaak bij mn dochter toen. Dan zag ij leuk speelgoed en taalde ze er niet naar. Deze knuffel doet me zeer aan mn ogen haha, maar zoontje vindt m wel leuk.
Ja ik zag net toch ook weer filmpjes van Artipoppe zelf waar een newborn er in zit. Mijn dochter is wel echt klein nog maar heeft wel al een heel sterk nekje. Ik ga het over een week of 2 gewoon eens proberen. Als ze er niet goed/comfortabel inzitten dan zie je dat zelf ook wel lijkt me?
Haha ik denk dat een kwart van mijn berichten over Freddie de vuurvlieg gaat.
J is nu bijna een jaar en speelt veel met haar vuurvlieg en tijger. Ze heeft ook een papegaai die terugpraat maar dat vindt ze niks.
Haha dus jij was het!
Ja dat zie je wel idd! Ik zou het gewoon proberen.
@Boppie die van ons was 350 euro. Ik vind t ook veel geld hoor maar heb m cadeau gekregen van mn vriend. Ben er wel heel blij mee!
Vinden jullie zo’n stuurtje voor de kleine zelf een extra toevoeging aan een kinderzitje? Ik mag een bobike of Urban iki zitje uitkiezen (alleen deze merk) maar zit te twijfelen tussen de ‘normale’ mini:
Of de exclusive (iets hoger, en met stuurtje)
Nog maar 9 maanden dus we willen pas net met dr gaan fietsen!
Even inhakend op de draagzakken, ik heb zelf de Bondolino veel gebruikt en vind deze zelf heel fijn! Deze is wat goedkoper dan de meeste andere bekende merken. Ik heb de normale versie, die past mijn vriend (breder dan ik en bijna 2 meter) ook goed. Ik twijfel nu voor baby nr 2 om de speciale smallere Bondolino aan te schaffen voor mezelf, die is misschien voor de zomer zonder jas fijner. Heeft iemand ervaring met die versie?
Ik heb zelf de Bondolino slim fit in light-editie (dunnere stof) en ben daar heel tevreden over! Mijn man is ook bijna 2 meter maar heeft geen hele brede schouders, en hij vindt hem ook fijn dragen.
Maar goed, ik heb zelf natuurlijk geen ervaring met de gewone editie.